Πώς το ελαιόλαδο βοηθά στην καλή υγεία και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης

14 Σεπτεμβρίου 2016

Γράφει ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευμένης Π. Καραφυλλίδης


Η θρεπτική, διατροφική και βιολογική αξία του ελαιόλαδου για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι εξαιρετικά σημαντική και γι αυτόν ακριβώς τον λόγο, συγκαταλέγεται στη λίστα των 10 ωφελιμότερων ειδών διατροφής.


Πρόσφατες επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι η Μεσογειακή διατροφή, η οποία περιλαμβάνει κυρίως την κατανάλωση του ελαιόλαδο, είναι η πιο υγιεινή, υπεύθυνη για την μακροβιότητα και την πρόληψη πολλών νοσημάτων.

Το βασικότερο συστατικό του ελαιόλαδου είναι το ελαϊκό οξύ το οποίο συγκαταλέγεται στα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Εκτός όμως των λιπαρών ουσιών, το λάδι ελιάς περιέχει βιταμίνες και προβιταμίνες Α και Ε, μέταλλα, σελήνιο, καθώς και πλούσιες αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες προστατεύουν τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες.

Το λάδι ελιάς θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συμμάχους για την υγεία μας με πολλά οφέλη.

Αναλυτικότερα, η κατανάλωση του ελαιόλαδου έχει αποδειχτεί ότι :

- Ελαττώνει τη βλαβερή χοληστερόλη (LDL) και ενισχύει την καλή χοληστερόλη (HDL) στο αίμα, με αποτέλεσμα τη μείωση των καρδιακών παθήσεων.

Μειώνει την αρτηριακή πίεση και βοηθά στην αντιμετώπιση της υπέρτασης γιατί είναι πλούσιο σε πολυφενόλες και αντιοξειδωτικά στοιχεία που βοηθούν τις αρτηρίες να διαστέλλονται, με αποτέλεσμα να μειώνουν την πίεση.

- Συντελεί στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς και στην καλή υγεία των οστών, ειδικότερα στα μικρά παιδιά, αφού βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου.

Βοηθά στη ομαλή διαδικασία της γήρανσης και είναι απαραίτητο για τους ηλικιωμένους ενώ προστατεύει τον ανθρώπινο οργανισμό από την ηλιακή ακτινοβολία εξαιτίας της περιεκτικότητας του σε βιταμίνη Ε.

Ενισχύει το πεπτικό σύστημα και μειώνει τον κίνδυνο για τη δημιουργία στομαχικού έλκους και γαστρίτιδας. Ακόμη, διαθέτει υπακτικές (καθαρτικές) ιδιότητες και βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

Αποτελεί πολύτιμο και απαραίτητο συμπλήρωμα για το μητρικό γάλα, καθώς εξαιτίας των οξέων που περιέχει, βοηθά στη σωστή ανάπτυξη των νεογνών.

Συντελεί στην πρόληψη κατά του καρκίνου του δέρματος, γιατί περιέχει θρεπτικά συστατικά (όπως σκουαλένιο), τα οποία μεταφέρονται και απορροφώνται από το δέρμα.

Ακόμη, βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου του εντέρου του μαστού, του προστάτη και γενικότερα, προστατεύει τα κύτταρα και το DNA από τυχόν αλλοιώσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε καρκίνο, εξαιτίας του ολεϊκού οξέος του.

Τέλος, βοηθά στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού (1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο περιέχει κάτι παραπάνω από 100 θερμίδες ενώ παρέχει περίπου το 50% της ελάχιστης συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας λιπαρών οξέων του οργανισμού).

 

ΕΥΜΕΝΗΣ Π. ΚΑΡΑΦΥΛΛΙΔΗΣ BSc (Hons), MSc, NYSCDN

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Πανεπιστημίου Leeds M., Αγγλία

Πανεπιστημίου Columbia, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ

Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος ΙΑΣΩ General

Μέλος Ογκολογικού Συμβουλίου ΙΑΣΩ General

email: ek2174@columbia.edu

Τηλ:  2107470167 // 6974442646

www.karafillides.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ