Πώς η μεσογειακή διατροφή βοηθά σε κατάθλιψη και καρδιαγγειακά

16 Σεπτεμβρίου 2016

Είναι γνωστό ότι η μεσογειακή διατροφή μειώνει τις καρδιακές προσβολές. Τώρα, οι ερευνητές βρήκαν ότι μπορεί να βοηθήσει αρκετά τα άτομα με κατάθλιψη.

Γράφτηκε απο την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα και την Χαλά Αυγούστα/Διαιτολόγο - Διατροφολόγο (www.diatrofi.gr)

Μια αυστραλιανή μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν τη μεσογειακή δίαιτα είναι πιο ευτυχισμένοι, έχουν λιγότερο άγχος και βελτιωμένη ποιότητας ζωής. Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Epidemiology & Community Health άντρες με δίαιτα πλούσια σε ψάρι είδαν τις πιθανότητα παρουσιάσουν κατάθλιψη να μειώνεται κατά 20% ενώ στις γυναίκες οι πιθανότητες μειώθηκαν κατά 16%.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά που βρίσκεται στα ψάρια, διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη διατήρηση και βελτίωση της ψυχικής υγείας. Διαφοροποιούν τη δομή των εγκεφαλικών μεμβρανών και είναι μάλιστα πιθανό να μπορούν να αλλάζουν τη δραστηριότητα των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου, της ντοπαμίνης και της σεροτονίνης, δύο ορμονών που δημιουργούν αίσθημα ευτυχίας και ευεξίας.

 Η μεσογειακή διατροφή αποτελείται από φυτικά τρόφιμα, όπως λαχανικά, όσπρια, φρούτα, ξηροί καρποί, σπόροι και ελιές, έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ψάρια, και μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρασιού. Περιλαμβάνει, επίσης, χαμηλή κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων όπως είναι τα γλυκά και οι σοκολάτες.

Μια κακή διατροφή από την άλλη ,προβλέπει της εμφάνιση της κατάθλιψης. Δεν είναι ότι οι άνθρωποι έχουν κατάθλιψη και στη συνέχεια τρώνε άσχημα. Επειδή τρώνε άσχημα προκαλείται η κατάθλιψη. Μια διατροφή που αυξάνει τη φλεγμονή στο σώμα και την αντίσταση στην ινσουλίνη προκαλεί καρδιακή ασθένεια αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει και κατάθλιψη στον εγκέφαλο. Ο εγκέφαλος είναι ένα όργανο όπως και κάθε άλλο. Έχει μάλιστα ανάγκες περισσότερες από τα άλλα όργανα όσον αφορά τη ροή του αίματος προς την παροχή οξυγόνου, γλυκόζης και άλλων συστατικών. Η έλλειψη ικανοποιητικής ροής αίματος και η φλεγμονή μπορούν να επηρεάσουν τον εγκέφαλο όσο οποιοδήποτε άλλο όργανο.

 Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως ωμέγα-3 λιπαρά, βιταμίνες Β, βιταμίνη D, υγιεινά λίπη και αντιοξειδωτικά, τα οποία είναι όλα σημαντικά για τη διατήρηση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Μερικές φορές η κατάθλιψη είναι κάτι «βιολογικό». Μπορεί δηλαδή να είναι μια έλλειψη σε μερικά από τα θρεπτικά συστατικά που κρατούν τον εγκέφαλο υγιή . Δεν είναι μόνο τα θρεπτικά συστατικά αλλά και οι φυτικές ίνες είναι επίσης ευεργετικές. Η κατανάλωση πολλών φυτικών ινών σημαίνει ότι κάποιος παίρνει λιγότερη ζάχαρη.

Από την άλλη πλευρά, η κακή διατροφή μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη, στρες και άγχος. Ιδιαίτερα τα επεξεργασμένα τρόφιμα, το κόκκινο κρέας και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, οδηγώντας σε λιγότερη ευαισθησία απέναντι στην ινσουλίνη.

Αν είστε σε κατάσταση στρες, το σώμα σας δεν απορροφά πολλά θρεπτικά συστατικά. Θα είστε σε καλύτερη κατάσταση αν τρώτε μια πλούσια σε θρεπτικά συστατικά μεσογειακή διατροφή.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ