10 βασικές αρχές για να κρατήσετε σταθερό το βάρος σας

27 Σεπτεμβρίου 2016

Ξεκινήστε διακρίνοντας την πείνα σας σε βιολογική ή συναισθηματική.

Αν είναι βιολογική πείνα, προσπαθήστε να την αξιολογήσετε σε μια κλίμακα πείνας / πληρότητας από 1-10, με το 1 πολύ πείνα και το 10 πολύ φουσκωμένος.

Προσπαθήστε να τρώτε όταν πεινάτε.

Σταματήστε όταν είστε ευχάριστα πλήρεις, και όχι φουσκωμένοι.

Το «πώς τρώτε» είναι εξίσου σημαντικό με το «τι τρώτε».

Επιλέγοντας τροφές με βάση των δικών σας εσωτερικών αισθημάτων πείνας και κορεσμού, μπορείτε να βελτιώσετε την εικόνα σώματος και την ποιότητα ζωής σας.

1. Απόρριψη της νοοτροπίας της Δίαιτας


Δεν υπάρχει μια δίαιτα που θα λειτουργήσει για σας. Η ενσυνείδητη διατροφή είναι η «αντι-δίαιτα».

2. Σεβαστείτε την πείνα σας


Η πείνα δεν είναι εχθρός σας. Ανταποκριθείτε στα πρώιμα σημάδια της πείνας σας τρέφοντας το σώμα σας. Αν αφήσετε τον εαυτό σας να πεινάσει υπερβολικά, τότε είναι πιθανό να φάτε παραπάνω.

3. Κάντε ειρήνη με την Τροφή


Κάντε ειρήνη με το φαγητό. Απαλλαγείτε από ιδέες για το τί πρέπει ή δεν πρέπει να τρώτε.

4. Προκαλέστε την «αστυνομία» της καθαρής διατροφής


Μη διαχωρίζεται το φαγητό σε «καλό ή κακό» και μη ταυτίζεται τον εαυτό σας ως «καλό ή κακό» ανάλογα με το τί τρώτε ή δεν τρώτε.

5. Σεβαστείτε τον κορεσμό σας


Ακριβώς όπως το σώμα σας σας λέει ότι είναι πεινασμένο, σας λέει επίσης, ότι είναι χορτάτο. Μάθετε να αντιλαμβάνεστε το μήνυμα της «πληρότητας», όταν αισθάνεστε ότι έχετε χορτάσει. Καθώς τρώτε, αντιληφθείτε τη γεύση, την υφή, το άρωμα, το σχήμα που έχει τη τροφή που καταναλώνεται καθώς και πόσο πεινασμένοι ή πλήρεις αισθάνεστε.

6. Ανακαλύψτε τον παράγοντα «Ικανοποίηση»


Κάντε την διατροφική σας εμπειρία απολαυστική. Καθίστε και απολαύστε με όλες σας τις αισθήσεις το γεύμα που σας αρέσει. Όταν τρώτε ευχάριστα, μπορείτε να ανακαλύψετε ότι τρώτε και λιγότερη τροφή για να νιώσετε χορτάτοι. .

7. Τιμήστε τα συναισθήματά σας χωρίς τη χρήση τροφής


Η συναισθηματική διατροφή είναι μια «λανθασμένη» στρατηγική για την αντιμετώπιση των συναισθημάτων. Βρείτε άλλους τρόπους, που δεν σχετίζονται με την τροφή, για να ασχοληθείτε με τα συναισθήματά σας όπως μια βόλτα, ένα βιβλίο, η κουβέντα με έναν φίλο κτλ.
Μάθετε να έχετε επίγνωση, πότε η πείνα θα μπορούσε να είναι ένα «μασκαρεμένο» συναίσθημα

8. Σεβαστείτε το σώμα σας


Αντί να επικρίνετε το σώμα σας για το πώς φαίνεται και για το πώς το αντιλαμβάνεστε, αναγνωρίστε το ως ικανό και όμορφο, ακριβώς έτσι όπως είναι.

9. Άσκηση – Νιώστε τη Διαφορά


Βρείτε τρόπους που σας αρέσουν για να κινήσετε το σώμα σας. Αναδιαμορφώστε τον στόχο από την απώλεια βάρους στο να κρατήσετε το σώμα σας ενεργό, ισχυρό και ζωντανό.

10. Τιμήστε την υγεία σας – Διατροφή


Το φαγητό που τρώτε πρέπει να έχει καλή γεύση και να σας κάνει να αισθάνεστε καλά. Να θυμάστε ότι το συνολικό μοντέλο διατροφής είναι αυτό που διαμορφώνει την υγεία σας. Ένα μεγαλύτερο γεύμα ή ένα επιπλέον σνακ δεν πρόκειται να επηρεάσει την σιλουέτα σας.

Από την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα και την Κυριακή Απέργη/Διαιτολόγο-Διατροφολόγο (www.diatrofi.gr)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ