Πώς μπορώ να ξεφορτωθώ τα κιλά της εγκυμοσύνης;

28 Σεπτεμβρίου 2016
Η ΜΑΡΙΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστρια μας ρωτά: Γειά σας Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: ´Εχω κλείσει ένα μήνα από όταν γέννησα με καισαρική τομή. Πήρα συνολικά 12 κιλά. Τα κιλά φύγανε όλα αστραπιαία εκτός από 3 που μου έχουν μείνει και δεν λένε να φύγουν με τίποτα. Μου κάνει μεγάλη εντύπωση, γιατί ξεκίνησα απευθείας διατροφή και άμεσα γυμναστική παρότι απαγορεύεται κιόλας πριν το δίμηνο. Τι να κάνω για να ξεφορτωθώ αυτά τα κιλά; Ευχαριστώ.

 

Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευάγγελος Ζουμπανέας 


Αγαπητή Μαρία

Το σώμα της γυναίκας την περίοδο της εγκυμοσύνης, αλλά και τους μήνες που ακολουθούν είναι σε μια φάση που συνεχώς μεταβάλλεται. Η ορχήστρα των ορμονών κυριολεκτικά δίνει ρεσιτάλ και όλα αυτά έχουν επίδραση στο σώμα και την διάθεση. Η περίοδος μέχρι την πρώτη έμμηνο ρύση μετά την εγκυμοσύνη για πολλές γυναίκες χαρακτηρίζεται απο πρηξίματα και εναλλαγές στην διάθεση. Ωστόσο αυτήν την περίοδο της λοχείας πρωταρχική σημασία έχει η υγεία τόσο του νεογνού όσο και της μητέρας και το δέσιμο μεταξύ τους σε μια νεα πραγματικότητα.

Δεν αναφέρεις αν θηλάζεις. Σε κάθε περίπτωση καλό θα ήταν να δώσεις χρόνο στο σώμα σου να επανέλθει χωρίς ακρότητες στην διατροφή ή στην φυσική δραστηριότητα που μπορεί να έχουν συνέπειες στον θηλασμό και στη σωματική και ψυχική υγεία σου.

Ακολούθησε τους κανόνες μιας ισορροπημένης διατροφής με μικρά και συχνά γεύματα, ώστε να ελέγχεις την πείνα σου. Χρειάζεσαι 3 κυρίως γεύματα με ισορροπία σε πρωτεΐνη (γαλακτοκομικά,αυγά, κρέας και ψάρι), σύνθετους υδατάνθρακες (δημητριακά ολικής, βρώμη, ζυμαρικά ολικής, καστανό ρύζι, όσπρια κτλ) και φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Στα ενδιάμεσα ανά τρεις ώρες, ακόμα αν χρειαστεί και το βράδυ κατά τα βραδινά «ξενύχτια», αντί να καταφυγείς σε τροφές χώρος θρεπτική αξία ή να καταπνιξεις την πείνα σου σε νεύρα και πιθανή έκρηξη υπερφαγίας, καλο θα ήταν να εχεις φρέσκα φρούτα ή λαχανικά μαζι όμως με μια χούφτα ώμους ανάλατο τα ξηρούς καρπούς ή μια μπάρα δημητριακών ολικής χωρις ζάχαρη ή ακόμα λίγο γιαούρτι, τυρί ή ενα αυγό. Μην αμελείς την ενυδάτωση με 10 ποτήρια υγρών (νερό, αφεψήματα χωρίς ζάχαρη κτλ) και περισσότερα αν θηλάζεις. Απέφυγε το αλκοόλ και προσπάθησε να μην πίνεις πάνω απο 2 καφέδες την ημέρα (μακρυά απο θηλασμό).

Για την άσκηση ακολούθησε τις οδηγίες των ιατρών σου και απόλαυσε μικρές στιγμές με το μωρό σου. Η καλύτερη άσκηση, εφόσον επιτρέπεται,  είναι βόλτες με το καρότσι, όταν οι καιρός το επιτρέπει.

Σε μια φυσιολογική αύξηση βάρους στην εγκυμοσύνη (12-15 κιλα ανάλογα με το βάρος πριν την εγκυμοσύνη) τα περισσότερα κιλα, τα οποία φεύγουν και γρήγορα είναι κυρίως οίδημα, αύξηση όγκου αίματος, το βαρος του μωρού και του πλακούντα, το βάρος του στήθους, ενώ τα 2-3 κιλά που μένουν είναι φυσιολογικές αποθήκες ενέργειας για την σίτιση του βρέφους, και όπως σε κάθε άλλη περίπτωση το λιπο λίπος φεύγει πιο αργά και όχι με αυστηρές λύσεις.

Αν νιώσεις ότι εισαι αβοήθητη στο θέμα του βάρους, του θηλασμού ή νιώσεις άσχημα ψυχολογικά και ξέσπασμα στο φαγητό ή στο σώμα σου, μην διατάσεις να επισκεφτείς ειδικό είτε διαιτολόγο διατροφολόγο, είτε σύμβουλο θηλασμού ή ψυχικής υγείας.

 

Email: diatrofioe@gmail.com

www.diatrofi.gr

www.keadd.gr 

τηλ: 210 2718360


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ