Ποια διατροφή καταπολεμά την αϋπνία;

9 Ιουνίου 2013
Απλές καθημερινές συνήθειες μπορεί να μην είναι τόσο αθώες όσο φαίνονταιΣας αρέσει να πίνετε το ποτάκι σας πριν ξαπλώσετε;



Συνηθίζετε να παραγγέλνετε πίτσα το βράδυ; Μάθετε λοιπόν, ότι αυτές οι δυο συνήθειες μπορεί να προκαλέσουν μεγάλη δυσκολία στον ύπνο. Αποφύγετε τα πικάντικα φαγητά. Αποφύγετε το αλκοόλ γιατί μπορεί να σας κάνει ανήσυχο. Είναι επίσης, διουρητικό και μπορεί να διακόψει τον ύπνο σας πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας. Είναι επίσης, πολύ πιθανό να προκαλέσει ροχαλητό,μειώνοντας έτσι, το οξυγόνο στο αίμα σας και διαταράσσοντας τον ύπνο.



Τα αναψυκτικά τύπου κόλα επηρεάζουν τον ύπνο;

Η καφεΐνη είναι ένα διεγερτικό που μπορεί να μείνει στον οργανισμό σας για πολλές ώρες. Καλό είναι να αποφύγετε πηγές καφεΐνης, όπως ο καφές, η σοκολάτα, τα ποτά τύπου κόλα. Δε δοκιμάζετε καλύτερα ένα ποτήρι γάλα;



Και τι πρέπει να τρώω το βράδυ;

Σίγουρα, όχι βαριά, λιπαρά και πικάντικα τρόφιμα που μπορεί να προκαλέσουν καούρα και δυσφορία κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τρόφιμα που περιέχουν τυραμίνη (μπέικον,τυρί, ζαμπόν, μελιτζάνες, πιπεριές, αβοκάντο, ξηροί καρποί, σάλτσα σόγιας,κόκκινο κρασί) θα μπορούσαν να σας κρατήσει ξύπνιους τη νύχτα! Εάν θέλετε να τσιμπήσετε κάτι πριν τον ύπνο,προτιμήστε τροφές με σεροτονίνη. Οι υδατάνθρακες, ψωμί και δημητριακά κυρίως,θα σας βοηθήσουν.



Και όταν έχω άγχος πριν πέσω για ύπνο;

-Απλές ασκήσεις αναπνοής βοηθούν. Αναπνεύστε με την κοιλιά σας, όχι με το στήθος, για τρία δευτερόλεπτα, μετά εκπνεύστε για τρία δευτερόλεπτα. Κάντε μια παύση για μερικά δευτερόλεπτα και επαναλάβετε. Κάντε το για πέντε με δέκα λεπτά το βραδύ. Θα δείτε εκπληκτικά αποτελέσματα.

-Βάλτε εκχύλισμα λεβάντας στο μαξιλάρι ή πιείτε βαλεριάνα. Βοηθούν και τα δυο, στην ηρεμία.

-Εάν εξακολουθείτε να δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε, αφήστε το κρεβάτι και βρείτε κάτι ευχάριστο και διασκεδαστικό να κάνετε. Φτιάξτε ένα πάζλ. Όταν επιστρέψετε στο κρεβάτι θα έχετε νυστάξει πιο πολύ.



Η άσκηση βοηθάει;

Η τακτική άσκηση βοηθάει πολύ στο να βελτιώσετε τον ύπνο σας. Απλώς μην γυμνάζεστε αμέσως πριν κοιμηθείτε γιατί η άσκηση παράγει διεγερτικά που εμποδίζουν τη χαλάρωση.



Παίζει ρόλο ο χώρος στον οποίο κοιμάμαι;

Η κρεβατοκάμαρά σας πρέπει να είναι χώρος μόνο για ύπνο. Φροντίστε να είναι τακτοποιημένος. Και φροντίστε για απόλυτη ησυχία. Κλείστε τηλεοράσεις και στερεοφωνικά μην αφήνετε ανοιχτό ούτε τον υπολογιστή.



Πρέπει να κοιμάμαι συγκεκριμένη ώρα;

Προσπαθήστε να κοιμάστε και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Βοηθά το ρολόι του σώματος σας. Εάν αισθάνεστε ότι δεν έχετε κοιμηθεί καλά, το πρωί αντισταθείτε στην επιθυμία να κοιμηθείτε περισσότερο. Ακολουθήστε το πρόγραμμά σας κανονικά ώστε να κρατάτε το σώμα σε εγρήγορση. Θυμηθείτε, ακόμα και μετά από μόλις τέσσερις ώρες ύπνου, ο εγκέφαλος έχει κερδίσει πολλά από τα σημαντικά οφέλη του ύπνου,μην αγχώνεστε για το αν θα είστε αποδοτικοί την επόμενη μέρα.



Είναι καλό να κοιμάμαι το μεσημέρι;

Οι περισσότεροι από εμάς νιώθουν μια υπνηλία μεταξύ 2 με 4 το απόγευμα.Ένας υπνάκος 15 λεπτών, όταν είστε κουρασμένοι, μπορεί να είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να παραμείνετε σε εγρήγορση όλη την ημέρα. Αποφύγετε τον περισσότερο χρόνο ύπνου,γιατί θα πέσετε σε βαθύ ύπνο και να αισθάνεστε χειρότερα όταν ξυπνήσετε.



Πηγή:boro.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ