Είμαι 38 ετών σε εμμηνόπαυση και έχω πρόβλημα με το βάρος μου. Πώς να το αντιμετωπίσω;

4 Οκτωβρίου 2016
Η ΜΑΡΙΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστρια μας ρωτά: Με λένε Μαρία είμαι 38 χρονών Γέννησα στα 30 και από τα 32 περνάω πρόωρη εμμηνόπαυση σήμερα στα 38 είμαι σε πλήρη εμμηνόπαυση Πάντα είχα πρόβλημα βάρους αλλά με διατροφή κατάφερνα να διατηρώ τα κιλά Όταν γέννησα ήμουν 80 και μετρά έπεσα στα 75οταν ξεκίνησε το πρόβλημα με την περίοδο άρχισα να πρήζομαι και να περνώ βάρος Πήγα σε πολλούς διαιτολόγους αλλά τίποτα έκανα και βελονισμοί σήμερα είμαι 90 κιλά Δουλεύω 9 ώρες την ημέρα και η δουλειά μου είναι όρθια και περπατάω Υπάρχουν στιγμές που η κοιλιά μου πρήζεται τόσο πολύ που δεν μπορώ να κουμπώσω ούτε το παντελόνι μου Μερικές φορές αισθάνομαι φοβερό πρήξιμο σε όλο μου το σώμα Είναι φυσιολογικό τι πρέπει να κάνω για να χάσω βάρος το τελευταίο 6ξαμηνο επειδή η ψυχολογία μου δεν ήταν καλή πήγα σε γιατρό και μου έδωσε αντικαταθλιπτικά θέλω να μάθω πως μπορώ να αντιμετωπίσω αυτά τα προβλήματα και ιδιαίτερα το βάρος.


Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευάγγελος Ζουμπανέας 


Αγαπητή Μαρία,

Η αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια και μετά την εμμηνόπαυση είναι πολύ συχνή. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που παίζουν επιβαρυντικό ρόλο, συμπεριλαμβανομένων και των ορμονών.

Σε εσένα η εμμηνόπαυση σου χτύπησε την πόρτα νωρίς, αλλά αυτό είναι και «θετικό» γιατί τώρα είσαι περισσότερο δραστήρια και μπορείς με την κατάλληλη διατροφή και άσκηση να διατηρήσεις ακόμα και να αυξήσεις την μυϊκή σου μάζα, και επομένως τις καύσεις σου. Η άσκηση θα βοηθήσει και την ψυχολογία σου για αυτό φρόντιζε να την δεις σαν φροντίδα προς τον εαυτό σου και να κάνεις καθημερινά κάτι που σε ευχαριστεί.

Στο κομμάτι της διατροφής, απέφυγε τις αυστηρές δίαιτες καθώς , η ανεπαρκής πρόσληψη θρεπτικών συστατικών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια οστικής μάζας αυξάνοντας τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, αλλά και σε μειωμένη μυϊκή μάζα και επαναπρόσληψη βάρους. Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, που μπορεί να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα, μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση του μεταβολικού ρυθμού και στην μείωση του ρυθμού απώλειας μυϊκής μάζας με την ηλικία. Φρόντιζε να καταναλώνεις επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης (γαλακτοκομικά, κρέας, αυγό, ψάρι) που προσφέρει κορεσμό και αποτρέπει την απώλεια μυϊκής μάζας κατά τη διάρκεια της απώλειας βάρους. Βάλε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικά στη διατροφή σου καθημερινά και προτίμησε το γιαούρτι, κεφίρ, ξινόγαλα και τα τυριά που είναι πιο εύπεπτα. Η έρευνα δείχνει ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να βοηθήσουν την απώλεια λίπους, διατηρώντας τη μυϊκή μάζα, ενώ εξασφαλίζουν το απαραίτητο ασβέστιο. Προτίμησε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και κυρίως διαλυτές φυτικές ίνες, όπως ο λιναρόσπορος, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το αβοκάντο, το μπρόκολο κτλ που μπορεί να αυξήσουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, να μειώσουν την όρεξη και να προωθήσουν την απώλεια βάρους. Να πίνεις πράσινο τσάι που μπορεί να βοηθήσει την καύση λίπους, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με την άσκηση αντίστασης, αλλά και  άλλα διουρητικά ροφήματα χωρίς ζάχαρη και φασκόμηλο που είναι ιδιαίτερα ευεργετικό στα συμπτώματα της εμηνόπαυσης. Εξασκήσου στο mindful eating- συνειδητή διαδικασία κατανάλωσης φαγητού, που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του στρες και να βελτιώσει τη σχέση σου με το φαγητό, έτσι ώστε να τρως λιγότερο.

Φρόντιζε να έχεις μικρά και συχνά γεύματα. Στα κυρίως γεύματα, πρωί, μεσημέρι και βράδυ, όπου θα έχεις πάντα με φρέσκια τροφή (φρούτο ή λαχανικά), πρωτεΐνη και άμυλο ολικής σε μικρή ποσότητα (όχι πάνω από ένα φλιτζάνι) μαζί με «καλά» λιπαρά από ξηρούς καρπούς, ταχίνι, ελαιόλαδο, αβοκάντο. Στα ενδιάμεσα ανά τρείς ώρες φρόντιζε να έχεις φρέσκα φρούτα ή λαχανικά με μια χούφτα μουσκεμένους ξηρούς καρπούς ή λίγο γιαούρτι ή τυρί. Οτιδήποτε άλλο να είναι μετά από αυτά και όχι σε αντικατάστασή τους. Να μασάς καλά, να τρως σε ήρεμο ευχάριστο περιβάλλον και μην ξεχνάς να πίνεις νερό καθόλη την διάρκεια της ημέρας σου.

Παρά το γεγονός ότι η απώλεια βάρους μπορεί να είναι πρωταρχικός στόχος, είναι σημαντικό να κάνεις αλλαγές που μπορούν να διατηρήσουν αυτή την απώλεια μακροπρόθεσμα, όπως να επικεντρωθείς στην υγεία, παρά στον αριθμό της ζυγαριάς.

 

 

Email: diatrofioe@gmail.com

www.diatrofi.gr

www.keadd.gr 

τηλ: 210 2718360


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ