Τί δεν πρέπει να λείπει απο το πρωινό σου

5 Οκτωβρίου 2016

Ξυπνάς κάθε μέρα το πρωί και σκέφτεσαι: «Τι να φάω σήμερα για πρωινό»; «Τι να δώσω στα παιδιά μου για πρωινό;» Και η αλήθεια είναι ότι στο μυαλό σου έρχονται συνήθως οι πιο κλασικές επιλογές: γάλα με δημητριακά, φρυγανιές με μέλι ή μαρμελάδα και τοστ. Τι άλλες επιλογές όμως μπορείς να κάνεις ώστε να μην σε κουράζει το πρωινό γεύμα και ταυτόχρονα, να επωφελείσαι από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και να απολαμβάνεις τη γευστικότητα των πιο … παραδοσιακών πρωινών; 

Βρείτε τον καθημερινό σας σύμμαχο στα δημητριακά ολικής άλεσης…
Είναι καλό να βάλεις στην καθημερινή σου «ρουτίνα» τα προϊόντα ολικής αλέσεως ώστε να πάρεις τα μέγιστα δυνατά οφέλη και θρεπτικά συστατικά από το πρωινό σου γεύμα. Τι εννοούμε όμως με τον όρο «ολική άλεση»; Πρόκειται για προϊόντα όπως είναι το ψωμί, οι φρυγανιές, τα κριτσίνια, τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, τα οποία προέρχονται από σπόρους που έχουν αλεστεί ολόκληροι (εξού και η ονομασία τους) και υπερέχουν σε θρεπτική αξία σε σχέση με τα αντίστοιχα επεξεργασμένα, όπως είναι το λευκό ψωμί. Εντάσσοντάς τα στο πρωινό σου γεύμα, θα εφοδιάσεις τον οργανισμό σου με θρεπτικά συστατικά όπως είναι οι φυτικές ίνες, αλλά και διάφορα μικροθρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο και ψευδάργυρο ενώ το υψηλό ποσοστό των φυτικών ινών που περιέχονται στα προϊόντα ολικής άλεσης είναι η αιτία που σε κάνει να νιώθεις πιο χορτάτος. 

Γνώριζες ότι:
Σύμφωνα και με τις συστάσεις της Μεσογειακής Διατροφής, το 50% των δημητριακών που καταναλώνουμε καθημερινά θα πρέπει να είναι ολικής άλεσης;

Πρωινό … το διαφορετικό!

Τα αγαπημένα σου δημητριακά ολικής άλεσης μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα γευστικό και ισορροπημένο πρωινό γεύμα, ενώ η πληθώρα των επιλογών που παρέχονται πλέον στην αγορά (αραβική πίτα ολικής άλεσης, δημητριακά ολικής άλεσης σε διάφορες γεύσεις, τραγανές μπουκίτσες βρώμης, μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης κ.ά.) σε βοηθάει να κάνεις πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς με αποτέλεσμα να απολαμβάνεις ποικιλία διαφορετικών πρωινών. 

Θυμήσου…
 δεν είναι όλες οι τραγανές μπουκίτσες ολικής άλεσης και δεν έχουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά. Γι’ αυτό φρόντισε να συμβουλεύεσαι πάντα τις ετικέτες τροφίμων και να επιλέγεις το προϊόν με την καλύτερη θρεπτική αξία. Η ποικιλία βοηθάει σημαντικά όχι μόνο στο να μην αναρωτιέσαι καθημερινά τι να επιλέξεις για πρωινό, αλλά και στην ευκολότερη συμμόρφωσή σου σε περίπτωση που ακολουθείς ένα πρόγραμμα διατροφής/απώλειας βάρους. Ας δούμε όμως μερικούς συνδυασμούς για τα αγαπημένα μας δημητριακάολικής άλεσης, που ενδεχομένως να μην είχες σκεφτεί μέχρι τώρα!

• Καφές ή 100% φυσικός χυμός πορτοκάλι και 2 χούφτες δημητριακά ολικής αλέσεως με ξηρούς καρπούς ή αποξηραμένα φρούτα ή μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης

• Αραβική πίτα ολικής με κοτόπουλο, ψητά λαχανικά και σος γιαουρτιού

• Κριτσίνια ολικής με τυρί χαμηλών λιπαρών και αποξηραμένα βερίκοκα

• Ψωμί ολικής άλεσης με άλειμμα τυριού χαμηλό σε λιπαρά και γλυκό κουταλιού

• Δημητριακά πρωϊνού ολικής αλέσεως με ρόφημα αμυγδάλου, ρυζιού ή καρύδας

• Μπάρα δημητριακών με 100% φυσικό χυμό πορτοκάλι

• Δημητριακά ολικής αλέσεως ή μπουκίτσες βρώμης ολικής αλέσεως με νερό ή ακόμα και κεφίρ 

• Εναλλακτικά fitness-friendly smoothies με μπουκίτσες βρώμης ολικής αλέσεως, γιαούρτι 2% και φρούτα όπως πορτοκάλι και μπανάνα 

• Φρούτα με δημητριακά ολικής άλεσης και μέλι

Η επιλογή είναι δική σου!

Οι επιλογές πρωινού μπορεί να είναι πολύ περισσότερες από ό,τι νομίζεις ενώ οι τρόποι για να συνδυάσεις τα αγαπημένα σου δημητριακά ολικής άλεσης είναι επίσης πολλοί. Χρησιμοποίησε τη φαντασία σου και φρόντισε για το πρωινό σου γεύμα, ώστε να παραμείνεις fit και παράλληλα να θωρακίσεις το οργανισμό σου με τα συστατικά που χρειάζεται, ξεκινώντας την ημέρα σου ισορροπημένα και με τις μπαταρίες…γεμάτες!

Από την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαλαζάρου και την Δάφνη Μπαλαφούτη/Διαιτολόγο-Διατροφολόγο (www.nutrimed.gr)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ