Έρευνα ΕΛΣΤΑΤ: Ποια τρόφιμα και προιόντα έκοψαν οι Έλληνες λόγω κρίσης

8 Οκτωβρίου 2016

Ακόμα και βασικά τρόφιμα αναγκάζονται να κόψουν οι Έλληνες για να τα βγάλουν πέρα μέσα στα χρόνια των μνημονίων!  Σύμφωνα με την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ, από το 2014 μέχρι το 2015, τα νοικοκυριά, μείωσαν τις αγορές τους ακόμα και σε γάλα, ψωμί, αυγά, όλα τρόφιμα πρώτης ανάγκης, ενώ από τις δώδεκα κατηγορίες δαπανών παρουσιάζουν μείωση οι έντεκα, με εξαίρεση την υγεία που είναι και η μόνη που αυξήθηκε κατά 1,2%.

Η μεγαλύτερη μείωση ήταν 8,6% στα διαρκή αγαθά, στη δαπάνη για εκπαίδευση με μείωση της τάξης του 8,1% και στα διάφορα αγαθά και υπηρεσίες με μείωση 5,3%.  Στα είδη διατροφής, κατεγράφει μείωση 7% σε για καφέ, τσάι και κακάο,  5,3% στα μεταλλικά νερά, αναψυκτικά, χυμούς φρούτων και 5% στα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά. Από τις μειώσεις δεν γλύτωσαν το αλεύρι, το  ψωμί και τα δημητριακά με 4,6%, το κρέας με 3,7%, τα ψάρια με 2%, ακόμα και τα φρούτα με 0,6%.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών της χώρας, περιορίστηκαν σημαντικά πέρσι, λόγω της οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα η μέση μηνιαία δαπάνη να πέσει στα 1.419,57 ευρώ, 40,95 ευρώ ή 2,8% λιγότερα από το 2014. Ακόμα λιγότερα ξοδεύουν τα νοικοκυριά που μένουν σε αγροτικές περιοχές (1.189,50 ευρώ μηνιαίως), ενώ τα νοικοκυριά αστικών περιοχών  που  ξοδεύουν περίπου 1.493,67 ευρώ.

Την περίοδο 2010 έως 2015, το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών επί του συνολικού οικογενειακού προϋπολογισμού αφορά σε είδη διατροφής, και κυμαίνεται από 18,0% το 2010 έως 20,7% το 2015.

Συνεχής είναι η μείωση των δαπανών για διαρκή αγαθά, από 6,7% το 2010 σε 4,7% του οικογενειακού προϋπολογισμού, το 2015, καθώς και των διαφόρων αγαθών και υπηρεσιών από 10,4% το 2010 σε 9,0% το 2015.

Αυτό που δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από το 2008 έως το 2015 είναι  αύξηση του ποσοστού της δαπάνης για είδη διατροφής κατά 2,7%, της δαπάνης για στέγαση κατά 1,5%, για δαπάνες υγείας και εκπαίδευσης κατά 0,8% και 0,2%, αντίστοιχα. Αντιθέτως, μείωση κατά 1,3% παρατηρείται στα ποσοστά της δαπάνης για είδη ένδυσης και υπόδησης.

Στην Ελλάδα τα νοικοκυριά διαθέτουν:

 

Τηλεόραση έγχρωμη ( το 99,6%)

-Κινητό τηλέφωνο (το 90,1%)

Σταθερό τηλέφωνο (το 87,4%)

-Επιβατηγό αυτοκίνητο ΙΧ (το 66%)

-Προσωπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή (το 65,5%)

-Πλυντήριο πιάτων (το 36,5%)

-Καταψύκτη (το 29,1%)

-Δεύτερη κατοικία (το 16.6%) και

-Κλειστό χώρο στάθμευσης (το 13,2%)

-Χρησιμοποιούν την κεντρική θέρμανση ως κύρια πηγή θέρμανσης το 39,8%.

Παρά την επιδείνωση που έχουν φέρει στην οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών, τα μνημόνια, ο κίνδυνος φτώχειας μειώθηκε στο 19,7% του πληθυσμού της χώρας το 2015, από το 20,6% το 2014. Ο σχετικός δείκτης πέφτει στο 13,2% του πληθυσμού (14% το 2014) όταν λαμβάνονται υπόψη όλες οι καταναλωτικές δαπάνες, ανεξάρτητα από τον τρόπο κτήσης.

kontranews.gr

 

11111111

1

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Πέθανε ο Πέτρος Φυσσούν (βίντεο)
Τα νέα της ημέρας
16:26 Πέθανε ο Πέτρος Φυσσούν (βίντεο)