Γιατί μια αυστηρή δίαιτα μπορεί να σε βλάψει

24 Οκτωβρίου 2016
Η ΑΝΝΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστρια μας ρωτά: Γεια σας είμαι 14 χρόνων και 80 κιλά. Θέλω να χάσω πολλά από αυτά. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ευάγγελος Ζουμπανέας 


Αγαπητή Άννα,

Δεν αναφέρεις το ύψος σου, όμως σαφώς το βάρος των 80 κιλών δυσκολεύει αρκετά ένα κορίτσι 14 ετών. Σε αυτή την ηλικία, το σώμα αναπτύσσεται και σωματικά αλλά και ψυχικά και για αυτό μια αυστηρή δίαιτα μπορεί να βλάψει ανεπανόρθωτα.

Άρχισε να βλέπεις την τροφή και την καθημερινή άσκηση σαν σύμμαχο και το σώμα σου θα μεταμορφώνεται, καθώς ψηλώνεις.  Ξεκίνα να τρως με ισορροπία και ποικιλία από όλες τις ομάδες τροφίμων στην σωστή ποσότητα και συχνότητα και να ενυδατώνεσαι σωστά. Φρόντιζε να έχεις μικρά και συχνά γεύματα. Στα κυρίως γεύματα σου, πρωί, μεσημέρι και βράδυ, να έχεις πάντα μια φρέσκια τροφή (φρούτο ή λαχανικά) μαζί με μερίδα πρωτεΐνης (κρέας, ψάρι, τυρί, αυγό) και 1 φλ. άμυλο (πατάτα, ρύζι, ζυμαρικά, όσπρια, καλαμπόκι) ή 1 παξιμάδι, πίτα ή ψωμί μαζί με «καλά» λιπαρά από ξηρούς καρπούς, ταχίνι, ελαιόλαδο, αβοκάντο. Φρόντιζε να καταναλώνεις επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης (γαλακτοκομικά, κρέας, αυγό, ψάρι) που προσφέρει κορεσμό και βοηθάει την ανάπτυξή σου, από τα οποία 2-3 μερίδες να είναι γαλακτοκομικά.

Στα ενδιάμεσα των γευμάτων, για να ελέγχεις την πείνα σου και να περιορίζεις τα διάφορα σνακ χωρίς θρεπτική αξία, ανά τρείς ώρες φρόντιζε να έχεις φρέσκα φρούτα ή λαχανικά με μια χούφτα μουσκεμένους ξηρούς καρπούς ή λίγο γιαούρτι ή τυρί. Όταν θες γλυκό ή άλλο σνακ να το τρως μετά τα φρούτα σου και όχι σε αντικατάστασή τους. Να μασάς καλά, να τρως πάντα σε ήρεμο ευχάριστο περιβάλλον και να μην ξεχνάς να ρωτάς τον εαυτό σου πριν φας αν πεινάω, ή απλά λιγουρεύομαι, διψάω ή βαριέμαι κτλ. Μην ξεχνάς να πίνεις νερό καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας σου.

Σε αυτή σου την προσπάθεια θα χρειαστείς συμμάχους. Για αυτό ενημέρωσε τους γονείς σου για αυτή σου την επιθυμία. Αφού επισκεφτείτε μαζί  τον οικογενειακό σας γιατρό για εξετάσεις, φρόντισε να επεσκέφθητε ένα πτυχιούχο διαιτολόγο- διατροφολόγο ο οποίος είναι ο μόνος που μπορεί να σου δώσει ένα εξατομικευμένο πλάνο που ταιριάζει στα ανάγκες σου για να βελτιώσεις το βάρος και την διατροφή σου, να σε ενισχύει στον αγώνα σου και να σε βοηθήσει να φτιάξεις την σχέση σου με το φαγητό και τα γλυκά, ώστε να μην έχεις ποτέ ξανά πρόβλημα.


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace