4 μυστικά για να ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας με φυσικό τρόπο

1 Δεκεμβρίου 2016
Γυναικεία  Υγεία
Αυξήσετε το μεταβολισμό σας ΦΥΣΙΚΑ σε 4 στάδια

Το μυστικό για την αύξηση του μεταβολισμού σας είναι η ορμονική ισορροπία και για να την εξασφαλίσετε χρειάζεστε όχι απλά καύσιμο αλλά το σωστό είδος καυσίμου! Είναι απολύτως δυνατόν  να ενισχύσετε φυσικά το μεταβολισμό σας με τις σωστές τροφές, χωρίς να καταπονείτε τον οργανισμό σας με υπερβολές και λάνθασμένες πρακτικές.

Πολλές φορές, λόγω έλλειψης γνώσης, οι προσπάθειες δεν καταλήγουν στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Να θυμάστε πάντα ότι όταν έχετε γνώση σχετικά με το πώς λειτουργεί πραγματικά το σώμα σας, τότε θα μπορέσετε να κάνετε επιλογές υγείας που επιτέλους θα το ωθούν να εργάζεται ακούραστα για σας!

Μην αποδυναμώνετε τον οργανισμό σας στην προσπάθεια σας να χάσετε βάρος. Να θυμάστε  ότι τρώγοντας εξαιρετικά λίγο και κάνοντας εξουθενωτική γυμναστική δουλεύετε  ενάντια στο σύστημα καύσης θερμίδων.

Σταθεροποίησετε το σάκχαρο στο αίμα σας και "καλμάρετε" τα επινεφρίδια σας, έτσι ώστε οι ορμόνες σας να συνεργαστούν  καλύτερα προς όφελός σας.

Είναι σημαντικό να επιλέγετε τροφές που βοηθούν στον έλεγχο της όρεξης, προκαλούν αίσθημα κορεσμού και παρέχουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας για να έχει γρήγορο μεταβολισμό αντί  για ζάχαρη και κενές θερμίδες που τον  αποδυναμώνουν. Η απώλεια βάρους δεν είναι ο μοναδικός στόχος. Η διατροφή που βοηθά την εξισορρόπηση των ορμονών υποστηρίζει συνολικά έναν υγιή και γεμάτο ενέργεια οργανισμό. Αν η διατροφή σας επικεντρώνεται στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού τότε οι γυναίκες  θα μπορέσετε να διαχειριστείτε τυχόν προβλήματα με τον κύκλο σας όπως οι πολυκυστικές ωοθήκες και το , προεμμηνορυσιακό σύνδρομο .

 
1.Ιώδιο: Ένα δυνατό υπόστρωμα  για το μεταβολισμό

Ο θυρεοειδής αδένας  πάραγει τις γνωστές ορμόνες ,θυροξίνη (Τ4) και την τριιωδοθυρονίνη (Τ3), οι οποίες ρυθμίζουν το μεταβολισμό των διαφόρων οργάνων του σώματος . Η υπολειτουργία αυτού του αδένα είναι είναι πολύ συχνό φαινόμενο και παρότι τα συμπτώματα είναι έκδηλα,στη σωματική υγεία , πολλές γυναίκες τα αγνοούν. Τα φύκια ,τα ψάρια ,τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί, το γιαούρτι, το αυγό, το αλάτι με μέτρο, είναι εξαιρετικές πηγές ιωδίου που υποστηρίζουν συνολικά τη λειτουργία του θυρεοειδούς (το φύκι μη το χρησιμοποιήσετε αν έχετε αλλεργια στο ιώδιο ή χρόνια θυρεοειδίτιδα). Οι ωοθήκες περιέχουν ιώδιο και το χρειάζονται για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά και να υπάρξει ωορρηξία. Η απουσία ωορρηξίας μπορεί να προκαλέσει πολλές ορμονικές διαταραχες, συμπεριλαμβανομένης  και της αύξησης του βάρους.

2. Οι "Πράσινοι σύμμαχοι"

Η κυριαρχία των οιστρογόνων  μπορεί να προκαλέσει την αποθήκευση περισσότερου λίπους στο σώμα σας. Αυτό συμβαίνει όταν τα επίπεδα των οιστρογόνων σας είναι υψηλά και τα επίπεδα της προγεστερόνης συγκριτικά χαμηλά. Έχετε, ουσιαστικά, μια ορμονική ανισορροπία, και κάποια πράσινα λαχανικά που μπορούν να τη ρυθμίσουν, τι κάνετε; Προσπαθήστε να έχετε μια μικρή μερίδα πράσινων λαχανικών σε κάθε γεύμα. Τρώτε περισσότερα σταυρανθή λαχανικά όπως το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών και  χυμούς από σέλερυ, σπανάκι, μαιντανό, λάχανο τα οποία ρυθμίζουν τα οιστρογόνα σας, διατηρούν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και τελικά  ρυθμίζουν το  σωματικό βάρος.

– Tip: Σοτάρετε χόρτα σε παρθένο ελαιόλαδο ή λάδι καρύδας και απολαύστε τα είτε στο μεσημεριανό είτε στο βραδινό σας γεύμα!
 
3. Ένα ακόμα φυσικό ελιξήριο

Τα καλά λίπη είναι "φίλοι" του μεταβολισμού. Το λίπος που περιέχει τριγλυκερίδια μέσης αλυσίδας είναι απαραίτητο καύσιμο για το σώμα καθώς θεραπεύει ορμονικά ζητήματα που επιβραδύνουν το μεταβολισμό και τον κάνουν υποτονικό. Το λάδι καρύδας ,το λινέλαιο και ο λιναρόσπορος, το αβοκάντο και το παρθένο ελαιόλαδο, αποτελούν τα μυστικά όπλα για την απώλεια βάρους  καθώς μόλις ελάχιστα γραμμάρια την ημέρα μπορούν να σας κρατήσουν σε φόρμα. Παράλληλα υποστηρίζουν  τη λειτουργία του θυρεοειδούς και προλαμβάνουν τις φλεγμονές στο έντερο.

4. "Τσακίστε"  την  κορτιζόλη

Το άγχος και το στρες καταστέλλει τη μεταβολική λειτουργία. Το στρες και η επακόλουθη έλλειψη ύπνου έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ορμόνης γκρελίνης (αποτελεί ρυθμιστή της πείνας) και αντίστοιχη μείωση της ορμόνης λεπτίνης που περιορίζει την όρεξη. Ασκηθείτε με όποιο τρόπο σας ευχαριστεί καθώς η άσκηση θα μειώσει τα επίπεδα της κορτιζόλης (η ορμόνη του στρες). Δώστε προτεραιότητα σε ένα καλό βραδινό ύπνο. Διαβάστε ένα βιβλίο, απενεργοποιήστε όλες τις οθόνες, κάντε ένα χαλαρωτικό μπάνιο με άλατα Epsom και αφεθείτε σε μια τεχνική με βαθιές διαφραγματικές αναπνοές. Κινείστε το σώμα σας για να ξεφορτωθείτε την περίσσεια κορτιζόλης και θυμηθείτε: οτιδήποτε σας δίνει χαρά,αποσπά την προσοχή σας από τα καθημερινά προβλήματα είναι καλό για να μειωθεί το στρες και να δουλεύει το σώμα αρμονικά!

επισκεφτείτε  την Άννα Παπαγεωργίου στο www.evrostia-health.gr
 
Δρ.Άννα Παπαγεωργίου
PhD, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος,Ιατρική Σχολή Πανεπιστήμιο Αθηνών
Καθ.Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Επ.Υπεύθυνη προγραμμάτων προαγωγής της υγείας "ΕΥΡΩΣΤΙΑ"
Επικοινωνία:2106827284
info@evrostia-health.gr
www.evrostia-health.gr
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ