Τι να προσέξεις το χειμώνα για να μην πάρεις βάρος

2 Δεκεμβρίου 2016

Το κρύο ,το αγαπημένο
Κρύο , κρύο ,κρύο το ξέρω αγαπητοί συνάνθρωποι είναι το θέμα συζήτησης το πόσο κρύο έχει και αχ κοίτα ρε παιδί πως άλλαξε έτσι ο καιρός , αλλά παράλληλα ‘’επιτέλους να καταλαβουμε Χριστούγεννα’’ και κλασσικοί Έλληνες έχουμε βάλει μπουφάν του σκι από την πρώτη μείωση της θερμοκρασίας. Ωραία όλα αυτά αλλά μήπως ξαφνικά πεινάτε; Όλα οδηγούν σε κατανάλωση θερμίδων τελικά ;

Χειμώνας και κρύο λοιπόν σημαίνουν καύσεις αλλά ταυτόχρονα έτσι και αλλιώς το χειμώνα κάπως τρώμε παραπάνω για κάποιο λόγο , σαν να ξεχνάμε το καλοκαίρι που έρχεται πάλι σύντομα.Το σώμα μας γενικά είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται σε κάθε καιρικό φαινόμενο και σε κάθε εποχή. Με το κρύο λοιπόν, αυξάνεται η δραστηριότητα του μεταβολισμού σου, κάτι που πολύ απλά σημαίνει πως καις περισσότερες θερμίδες . Τις ημέρες που έχει περισσότερο κρύο, ο οργανισμός μας προσπαθεί να αυξήσει τους καρδιακούς παλμούς μας και να προκαλέσει αυξημένη ροή αίματος ώστε να εκλυθεί θερμότητα και να μας διατηρήσει στα υγιή επίπεδα. Απάντηση στη διατήρηση του οργανισμού σε υγιή επίπεδα είναι η ενεργοποίηση του μεταβολισμού,για να μας ‘’αγκαλιάσει’’.

Όπως είπαμε και παραπάνω το Χειμώνα τρώμε , παράλογο; ΚΑΘΟΛΟΥ θα πω εγω δίνοντας κάποιες συμβουλές στη συνέχεια. Ο μεταβολισμός μας υπερλειτουργεί και έχει αυξημένες ανάγκες σε θερμίδες.Αυτό συμβαίνει γιατί οι μυς του σώματός σου ζητούν περισσότερη τροφή ώστε να αντιμετωπίσουν αυτή την υπερ-λειτουργία του μεταβολισμού.
Τι θα γίνει όμως αν δεν προσέξουμε το ποσό των θερμίδων που καταναλώνουμε; ; Σύντομα θα οδηγηθούμε σε πλεόνασμα σωματικού βάρους.Σίγουρα όμως μπορούμε κάπως να βρούμε μια λύση , ας φερθούμε λίγο έξυπνα.
Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν:

1. Κάλυψε τον οργανιμσό σου με ενέργεια.Βασικό που δεν πρέπει να ξεχνάμε ,συνεχίζουμε να τρώμε συχνά ,τα επίπεδα γλυκόζης συνεχίζουν να βαράν καμπανάκια οπότε κάθε τρείς ώρες έχουμε ένα γεύμα. Είτε τα πλήρη γεύματα (3 στον αριθμό) που αποτελούνται από την τριάδα (τρείς ομάδες τροφίμων ) ,μια μερίδα ζωικής τροφής ,μια μερίδα αμύλου ,μια μερίδα φρέσκιας τροφής, είτε τα ενδιάμεσα (2-3 στον αριθμό) δηλαδή μια μερίδα φρούτου φρέσκου ή αποξηραμένου και μια μικρή μερίδα από κάποιο σνάκ πλούσιο σε φυτικές ίνες.

2. Ξεκίνα τη μέρα σου με μέλι ,πολύτιμη τροφή, προσφέρει προστασία από τα μικρόβια εξαιτίας της μεγάλης οσμωτικότης και οξύτητας του που είναι υπεύθυνες για την αντιμικροβιακή δράση

3. Φρόντισε να υπάρχουν πολλά φρούτα και ιδιαίτερα κίτρινα-πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, π.χ πορτοκάλια,μπανάνες, πιπερίες,λεμόνια καθώς ενισχύουν περισσότερο το ανοσοποιητικό

4. Βάλε το σίδηρο στη διατροφή σου με την κατανάλωση οσπρίων (μεγαλύτερη απορρόφη Fe με τροφή πλούσια σε βιταμίνη C) ,κόκκινου κρέατος ,ξηρών καρπών και λαχανικών.

5. Βάλε περισσότερο πιπέρι στα φαγητά σου , αγαπάμε το πιπέρι πιο πολύ από το αλάτι.
Tip:Η καψαικαίνη, πρέπει να προσληφθεί σε μεγάλη ποσότητα για να χασείς βάρως , επιβαρύνοντας το γαστρεντερικό-πεπτικό σύστημα, άρα καυτερά δεν σημαίνει απώλεια βάρους

6. Σούπα –σουπίτσα ναι. Διώχνει το κρύο και προστατεύει τη γραμμή μας .Μια βελουτέ λαχανικών με 1κ.γ ελαιόλαδο.

7. Ξεκίνα άσκηση. Η σωματική άσκηση πάντα είναι ευεργετική , πέρα από την έκκριση σεροτοτίνης και ενδορφινών οι οποίες σχετίζονται με την καλή διάθεση συνάμα με την κίνηση των μυών αυξάνεται και η κυκλοφορία του αίματος και νικάς το κρύο .

Η λύση στο κρύο δεν είναι ένα πλούσιο σε λιπαρά γεύμα ούτε η ενίσχυση του χειμερινού μενού. Η λύση για το κρύο είναι μία: συνεχής κίνηση και όχι λιπαρά!

Γράφτηκε απο Πηνελόπη Λαγούρου Διαιτολογος-Διατροφολογος

Από την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τζορτζ Έλιοτ
Η Σκέψη της ημέρας
13:13 Τζορτζ Έλιοτ