Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Chipita Α.Ε. μαθαίνει τους Αιγύπτιους και τους Άραβες να τρώνε τα κρουασάν του!

22 Φεβρουαρίου 2017

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Chipita Α.Ε. Και έχει κατορθώσει με στρατηγικές κινήσεις να προωθήσει τα προιόντα της εταιρείας του σε 66 χώρες του εξωτερικού, με έμφαση σε αγορές όπως η Ινδία... 

Πριν την Chipita

Γεννήθηκε στην Αθήνα πριν από 60 χρόνια και σπούδασε στην ΑΣΟΕΕ. To 1976 ιδρύει μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων, την Recor A.E. Απόφασιστικό βήμα στην καριέρα του ήταν η εξαγορά της Chipita AE, που ήρθε ολοκληρωτικά στην κατοχή του το 1989. Οι πρώτες του κινήσεις ήταν να φέρει ξένα funds στην εταιρεία.

Έτσι το 1990 εισέρχονται επενδυτικά κεφάλαια στην Chipita μέσω του Eurohellenic fund (Olayan, De Benedetti, Alpha Finance και ΤΙΤΑΝ). Παράλληλα, αρχίζει η παραγωγή κρουασάν.

H ίδρυση της Chipita A.E.

Iδρύθηκε το 1973 στην Ελλάδα με αντικείμενο την παραγωγή και εμπορία αλμυρών snacks, με βασικό, τότε, προϊόν τα Extra τυρογαριδάκια και από το 1988 τα πατατάκια (potato chips).


Το 1990 εισέρχονται επενδυτικά κεφάλαια στην Chipita μέσω του Eurohellenic fund (Olayan, De Benedetti, Alpha Finance και ΤΙΤΑΝ) και αρχίζει η παραγωγή κρουασάν.
To 1994 η εταιρεία εισάγεται στο Ελληνικό  Χρηματιστήριο.


Τα επόμενα 16 έτη η εταιρεία αναπτύσσει πολλά νέα προϊόντα και διεθνοποιείται με εξαγωγές σε πολλές χώρες. Κυρίως όμως με εργοστάσια σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Πολωνία, Ρωσία, ΗΠΑ και Νιγηρία, καθώς και με συνεργασίες σε Αίγυπτο, Σαουδική Αραβία και Μεξικό.

H Vivartia

Το 2006 η CHIPITA συγχωνεύεται με τη ΔΕΛΤΑ, τη GOODY’S και τον ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗ,  δημιουργώντας τη VIVARTIA και τo 2007 η VIVARTIA εξαγοράζεται από τη MIG του Όμιλου Βγενόπουλου. Ο Θεοδωρόπουλος ωστόσο δεν αφήνει την Chipita στο έλεός της και εμπλέκεται ενεργά στην νεοσυσταθείσα εταιρεία ως Διευθύνων Σύμβουλος της Vivartia ABEE (01/09/06- 15/04/2010).

Η Chipita πίσω στο Θεοδωρόπουλο

Το καλοκαίρι του 2010 ο κύριος Θεοδωρόπουλος μαζί με τον όμιλο Olayan, αλλά και με άλλους Έλληνες επιχειρηματίες εξαγοράζει εκ νέου την Chipita και συνεχίζει τα ανοίγματά του σε πιο “παρθένες” αγορές.
Η Chipita προσφέρει τα προϊόντα της στους καταναλωτές 66 χωρών συνολικά είτε απευθείας είτε μέσω στρατηγικών συνεργασιών, τα οποία παράγονται  σε 17 εργοστάσια 9 διαφορετικών χωρών.


Σήμερα, η Chipita δραστηριοποιείται διεθνώς σε 4 μεγάλες κατηγορίες προϊόντων:  τα croissants και παρεμφερή προϊόντα ζύμης, τα αλμυρά snacks (Bake Rolls), τα cakes και τα ζαχαρώδη προϊόντα.


Παραγωγικές μονάδες της Chipita υπάρχουν στη Βουλγαρία, την Πορτογαλία και την Αίγυπτο. Aκολουθούν εργοστάσια στην Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία, τη Σαουδική Αραβία και πρόσφατα στην Ινδία και την Τουρκία.  Παράλληλα με τα εργοστάσια, η Chipita δημιουργεί εμπορικά γραφεία και δομές σε 6 χώρες: Γερμανία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Σερβία, Σλοβακία και Τσεχία.

Μετά τα κρουασάν και τα bake rolls ακολουθούν τα σαλάμια!

Έπειτα από δυο χρόνια διαπραγματεύσεων ολοκληρώθηκε στις αρχές του έτους η εξαγορά της ΝΙΚΑΣ από την Chipita. Έτσι ο Θεοδωρόπουλος μπήκε δυναμικά στο χώρο των αλλαντικών, εξαγοράζοντας μια απο τις πιο ιστορικές βιομηχανίες του χώρου.

Παράλληλα, στους επιχειρηματικούς κύκλους φημολογείται ότι η Chipita ετοιμάζεται να εξαγοράσει άλλη μια εταιρεία αλλαντικών για να εδραιώσει την παρουσία του και την κυριαρχία του στο συγκεκριμένο τομέα.
  

Η διεθνής αναγνώριση της Chipita

O Θεοδωρόπουλος είναι γνωστός λάτρης των σπορ και οπαδός του Παναθηναϊκού. Κατόρθωσε με τις σωστές επιχειρηματικές κινήσεις να πετύχει τριετή συμφωνία με τη Euroleague Basketball, ως Premium Partner της βασικής διοργάνωσης της Turkish Airlines Euroleague και ως Name Partner του 7Days Eurocup.

Mια κίνηση σημαντική και από άποψη marketing για την Chipita, όπως λένε κύκλοι της αγοράς, καθώς γίνεται η πρώτη ελληνική εταιρία που προχωρά σε μια τέτοια σημαντική διεθνή χορηγία στον αθλητισμό με στόχο και την απόκτηση της «ιδανικής πλατφόρμας επικοινωνίας με τους καταναλωτές της σε ολόκληρη την Eυρώπη», όπως παραδέχτηκε και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος.

 

Τα προσεχή στρατηγικά σχέδια

Tώρα τα επόμενα σχέδιά του περιλαμβάνουν την Iνδία, τη Mαλαισία και άλλη ευρωπαϊκή αγορά σε ένα συνολικό επενδυτικό «τέμπο» ύψους άνω των 50 εκ. ευρώ. Bρίσκεται σε φάση οργάνωσης και συζητήσεων και όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή θα προχωρήσει, ζυγίζοντας τα δεδομένα. Άλλωστε κι αυτό είναι στοιχείο του χαρακτήρα του. Δεν βιάζεται, θέλει να είναι σίγουρος. Στη Mαλαισία από τον Aπρίλιο βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις- πληροφορίες τον θέλουν να έχει κλείσει ήδη συμφωνία- με τη μεγαλύτερη μπισκοτοποιΐα της χώρας, τη Munchy’s για τη δημιουργία κοινής εταιρίας (η Chipita θα κατέχει το 40%) που θα κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής κρουασάν (επένδυση ύψους 10 εκ. ευρώ).

 


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
akis3 adTechParam +45075+163913 - adTechUnit 9
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ