Reanult Clio 0.9 TCE 90: Το μικρό «τρένο»

Του ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ

Το γαλλικό supermini είναι μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της αυτοκινητοβιομηχανίας που επενδύει τεράστια ποσά και στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκίνητων. Το οδήγησα πολλές φορές και με έχει πείσει για την αξία του. Από τα πρώτα χιλιόμετρα είναι αντιληπτή η στροφή της μάρκας στις ποιοτικές και στιβαρές κατασκευές. Εχει όμως και άλλα όπλα στη φαρέτρα του.

Διακρίνεται για τη μοντέρνα σχεδίαση, την επιτυχημένη εκμετάλλευση των χώρων και τη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.

Να σταθώ στην ευχαρίστηση που προσφέρει στον οδηγό, γιατί είναι το πιο δύσκολο πεδίο εξέλιξης ενός καινούργιου αυτοκίνητου. Στις στροφές έχει περιορισμένες κλίσεις. Είναι ευθύβολο και διατηρεί τη σταθερότητά του ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας των supermini σε αυτό τον τομέα.

Οσον αφορά το κόστος χρήσης, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε δύο μοτέρ. Ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 900 κ.εκ. Energy TCe, που έκανε το ντεμπούτο του στη νέα γενιά του Clio. Προσφέρει 90 ίππους και 13,8 χλγμ. ροπής.

Στο test drive διαπίστωσα ότι δεν υστερεί σημαντικά στις χαμηλές στροφές, θυμίζει μονάδα 1.400 κ.εκ.

Χωρίς τέλη

Οι νέες τεχνολογίες διαχείρισης και το στάνταρ σύστημα Stop & Start, εξασφαλίζουν μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 99 γρ. CO2/χλμ., οπότε απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Από 13.350 ευρώ.

Στα ντίζελ η πρότασή μου είναι η βραβευμένη μονάδα 1.500 κ.εκ. dci, ισχύος 90 ίππων και με 22,4 χλγμ. ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Κατανάλωση 3,4 λίτρα/100 χλμ., χωρίς τέλη (90 CO2 γρ./χλμ.). Από 14.490 ευρώ. Να σημειώσω την 5ετή εγγύηση, την αξιοπιστία και τον χαμηλό δείκτη βλαβών. Εκτιμάται ότι σύντομα η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα αποκτήσει εντονότερη παρουσία στην ελληνική αγορά. Με συντονισμένες κινήσεις θα διεκδικήσει τη θέση που της αξίζει.

Σχετικά άρθρα