Πώς καταλαβαίνουμε αν ένα παιδί είναι έτοιμο ή όχι να πάει σχολείο

<p style="text-align: justify;">Η σχολική ετοιμότητα, για κανένα λόγο, δεν θεσμοθετήθηκε για να αποτρέψει την φοίτηση ενός νέου μαθητή για το σχολείο. Η σχολική ετοιμότητα δεν ξεχωρίζει τα παιδιά σε πρώτης και δεύτερης κατηγορίας, αντίθετα θεσμοθετήθηκε για να βοηθήσει τα ίδια τα παιδιά με την οικογένεια τους αλλά και την πολιτεία και το σχολειό. Να προετοιμάσουν όλοι πιο σωστά ώστε να αντιμετωπίσουν υπεύθυνα και οργανωμένα  τα παιδιά αυτά που πιθανά θα έχουν κάποιες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Σχολική ετοιμότητα σημαίνει προετοιμάζω το παιδί μου υπεύθυνα για το σχολείο. Σχολική ετοιμότητα σημαίνει κάνω ότι μπορώ (σαν γονιός και σαν κράτος) για να είναι το παιδί μου σχολικά έτοιμο και ικανό να ανταποκριθεί στο ρόλο του μαθητή.</p>
<p style="text-align: justify;">“<em>Το Παιδί δεν είναι έτοιμο για το σχολείο</em>” Όταν το παιδί δεν είναι σχολικά έτοιμο έχω πολλές επιλογές και πολλές δυνατότητες να το βοηθήσω έγκαιρα και σωστά, δηλαδή  δεν διαθέτει τις προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν ομαλή πορεία μάθησης.</p>
<h3 style="text-align: justify;"><strong>Τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις;</strong></h3>
<p style="text-align: justify;">Αν το παιδί μας παρουσιάζει χαμηλή επίδοση σε ένα η περισσότερους τομείς της σχολικής ετοιμότητας αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το παιδί μας έχει δεξιότητες τουλάχιστον  ένα χρόνο πίσω από την ηλικία του σε αυτούς τους τομείς της σχολικής ετοιμότητας. Αυτή η αρχική  διαπίστωση από μόνη της είναι πολύ σημαντική γιατί μας ενημερώνει πριν ακόμα αρχίσει το παιδί το σχολειό ότι πρέπει να κάνουμε κάτι  τώρα που είναι ακόμα νωρίς!</p>
<p style="text-align: justify;">Στα παιδιά που εξεταστήκαν με το ανιχνευτικό τεστ σχολικής ετοιμότητας Α τεστ και βρεθήκαν να έχουν χαμηλές ικανότητες όπως γίνεται σε όλα τα ανιχνευτικά τεστ προτείνουμε να γίνει πλήρη αναπτυξιακή εξέταση σε ένα αναπτυξιακό κέντρο. Με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μια δεύτερη γνώμη και θα επιβεβαιώσουμε την αρχική μας εκτίμηση και θα σιγουρευτούμε αν υπάρχει πραγματικά λόγος ανησυχίας.</p>
<h3 style="text-align: justify;"><strong>Όταν επιβεβαιώσουμε το είδος αλλά και το μέγεθος των δυσκολιών</strong></h3>
<p style="text-align: justify;">Στις περιπτώσεις που θα επιβεβαιωθεί η δυσκολία του παιδιού μας τότε ανάλογα με το είδος των αναγκών και το μέγεθος  της δυσκολίας προτείνουμε</p>
<ul style="text-align: justify;">
<li>Να προετοιμασθεί με την κατάλληλη αγωγή ή εκπαίδευση</li>
<li>Ειδική εκπαίδευση σε ένα αναπτυξιακό κέντρο συνήθως με εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, ειδική αγωγή</li>
<li>Συμβουλευτική στους γονείς ώστε να κατανοήσουν τις δυσκολίες του παιδιού και να βοηθήσουν με την ενεργή συμμετοχή τους. Να γίνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις και προσαρμογές από το σχολείο και την οικογένεια ώστε να διευκολυνθεί η μελλοντική φοίτηση του παιδιού.</li>
</ul>
<h3 style="text-align: justify;"><strong>Αναστολή της φοίτησης από την πρώτη δημοτικού:</strong></h3>
<p style="text-align: justify;">Να δοθεί περισσότερος χρόνος στο παιδί να ωριμάσει  αναπτυξιακά. Ο χρόνος είναι πολύτιμος σύμμαχος της ωρίμανσης των παιδιών και στην σχολική ετοιμότητα. Παιδιά που είναι γεννημένα στο τέλος του χρόνου και είναι τα μικρότερα σε ηλικία, μέσα στο τμήμα, πολλές φορές χρειάζεται να τα αναστείλουμε ώστε μεγαλώνοντας να ωριμάσουν, (για αυτό και πρόσφατα θεσμοθετήθηκε στη χώρα μας η έναρξη του σχολείου να γίνεται μετά το 6<span>ο</span>έτος της ηλικίας). Τους δίνουμε λοιπόν χρόνο.</p>

Σχετικά άρθρα