H προσαρμογή του παιδιού στον παιδικό σταθμό

<p class="western" style="text-align: justify;" lang="el-GR" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;"><strong>Πως ο παιδαγωγός μπορεί βοηθήσει το παιδί στην ένταξη του στο περιβάλλον του παιδικού σταθμού</strong></span></p>
<p style="text-align: justify;" lang="el-GR" align="LEFT"><span style="font-size: small;"><span style="font-family: Calibri, serif;">Το παιδί στον </span><span style="color: #00000a;"><span style="font-family: Calibri, serif;">παιδικό σταθμό</span></span><span style="font-family: Calibri, serif;"> βρίσκεται συχνά σε κατάσταση έντασης καθώς τα ατομικά του συμφέροντα και οι ανάγκες του έρχονται σε σύγκρουση με τις κοινωνικές απαιτήσεις της ομάδας και του χώρου που λέγεται «παιδικός σταθμός». Η </span><span style="color: #00000a;"><span style="font-family: Calibri, serif;">προσχολική αγωγή</span></span><span style="font-family: Calibri, serif;"> δεν αποβλέπει μόνο στην μετάδοση γνώσεων και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων. Στα πλαίσια ενός παιδαγωγικού περιβάλλοντος, αλλά συγχρόνως και στην υποστήριξη της εξέλιξης της προσωπικότητάς του παιδιού. Το παιδί έχει ήδη βιώσει τις πρώτες κοινωνικές εμπειρίες του μέσα στην οικογένειά του. Στον παιδικό σταθμό θα συναντήσει την ομάδα, στην οποία πρέπει να προσαρμοστεί και να συνεργαστεί με τα άλλα παιδιά που την αποτελούν.</span></span></p>
<p style="text-align: justify;" lang="el-GR" align="LEFT"><span style="font-size: small;"><span style="font-family: Calibri, serif;">Για να δει το παιδί την ομάδα σαν θετική αξία πρέπει πρώτα από όλα να βιώσει το αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς που ένιωθε στην οικογένειά του να το νιώθει και στον παιδικό σταθμό. Η ανάγκη για ασφάλεια που νιώθει το παιδί της </span><span style="color: #00000a;"><span style="font-family: Calibri, serif;">προσχολικής</span></span><span style="font-family: Calibri, serif;"> ηλικίας ικανοποιείται με τη συμμετοχή του παιδιού στην ομάδα του παιδικού σταθμού. Η πρώτη δυσκολία που αντιμετωπίζει είναι η προσαρμογή του στο χώρο αυτό. Ο παιδαγωγός, οφείλει να διευκολύνει και να  βοηθήσει το παιδί στην ένταξή του στην </span><span style="color: #00000a;"><span style="font-family: Calibri, serif;">σχολική</span></span><span style="font-family: Calibri, serif;">  ομάδα και στην υιοθετήσει από το παιδί, μιας αποδεκτής συμπεριφοράς πρέπει να προσέξει:</span></span></p>
<ul style="text-align: justify;">
<li>
<p class="western" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;"><span lang="el-GR">Ποια είναι η στάση του παιδιού στην σχολική ομάδα;</span></span></p>
</li>
<li>
<p class="western" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;"><span lang="el-GR">Πως φαίνεται να νιώθει το παιδί, ασφάλεια, χαρά, φοβία, εχθρικότατα;</span></span></p>
</li>
<li>
<p class="western" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;"><span lang="el-GR">Πως το παιδί ενεργεί ως μέλος της ομάδας;</span></span></p>
</li>
<li>
<p class="western" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;"><span lang="el-GR">Πόσο διαρκεί το παιχνίδι του με τα άλλα παιδιά;</span></span></p>
</li>
<li>
<p class="western" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;">Έχει μια υποτυπώδη αυτονομία;</span></p>
</li>
<li>
<p class="western" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;"><span lang="el-GR">Ποια είναι η στάση του παιδιού απέναντι στους κανόνες, συμμορφώνεται με αυτούς;</span></span></p>
</li>
<li>
<p class="western" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;"><span lang="el-GR">Μπορεί να αιτιολογεί τη στάση του στις φιλονικίες και να αμύνεται;</span></span></p>
</li>
<li>
<p class="western" align="LEFT"><span style="font-family: Calibri, serif; font-size: small;"><span lang="el-GR">Ποια είναι η στάση της ομάδας απέναντι στο παιδί, το αποδέχεται, το απορρίπτει, το βοηθά;</span></span></p>
</li>
</ul>
<p style="text-align: justify;" lang="el-GR" align="LEFT"><span style="font-size: small;"><span style="font-family: Calibri, serif;">Η συμβουλή του Ειδικού Η είσοδος του παιδιού στον παιδικό σταθμό  αποτελεί γι’ αυτό την πρώτη επαφή του με την κοινωνική ζωή. Μέχρι τότε, απολάμβανε μέσα στην οικογένεια του, μια κατάσταση προνομιούχο. Οι ιδιοτροπίες του, οι απαιτήσεις του, οι θυμοί του, όλες οι εκδηλώσεις, οι περισσότερες ή λιγότερες ευχαριστίες, της ατομικότητάς του, έβρισκαν ανταπόκριση, αν όχι ευνοϊκή, τουλάχιστον επιεική και καρτερική. Με την είσοδό του στον παιδικό σταθμό  βρίσκεται σε ένα άγνωστο περιβάλλον, που μπορεί να του φανεί αδιάφορο ή ακόμα και εχθρικό προς το πρόσωπό του ή στις επιθυμίες του. Η δυσαρέσκεια που νιώθει, με τον </span><span style="color: #00000a;"><span style="font-family: Calibri, serif;">αποχωρισμό</span></span><span style="font-family: Calibri, serif;"> του από την μητέρα του, φαίνεται ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του. Γρήγορα όμως θα αναζητήσει την προστασία της παιδαγωγού, θα προσπαθήσει να κερδίσει την συμπάθειά της, να εξασφαλίσει τη βοήθειά της και την αγάπη της.  Σιγά-σιγά όμως προσαρμόζεται στο χώρο, δημιουργεί αυθόρμητα φιλίες με τα άλλα παιδιά και συνειδητοποιεί πως η παιδαγωγός δεν είναι μόνο για αυτόν. Η συνεργασία οικογενείας και παιδαγωγού είναι απαραίτητη για την εύκολη προσαρμογή στον παιδικό σταθμό. Αν παρά όλες τις προσπάθειες το παιδί μετά από δυο </span><span style="color: #00000a;"><span style="font-family: Calibri, serif;">μήνες</span></span><span style="font-family: Calibri, serif;"> δεν καταφέρει να προσαρμοστεί, καλό είναι οι γονείς να επισπευτούν ένα </span><span style="color: #00000a;"><span style="font-family: Calibri, serif;">αναπτυξιακό κέντρο </span></span><span style="font-family: Calibri, serif;">για </span><span style="color: #00000a;"><span style="font-family: Calibri, serif;">συμβουλευτική</span></span><span style="font-family: Calibri, serif;">.</span></span></p>
<p class="western" style="text-align: justify;" align="LEFT"><span style="font-size: small;"> </span></p>

Σχετικά άρθρα