Η ζήλεια είναι ένα τέρας που μόνο του γεννιέται και από τον εαυτό του συντηρείται

18 Μαρτίου 2017
Όποιος ζηλεύει δεν έχει πάντα αιτία και αφορμή: ζηλεύει για να ζηλέψει
Η ζήλεια είναι ένα τέρας που μόνο του γεννιέται
και από τον εαυτό του συντηρείται

Οθέλλος, Σαίξπηρ 

Ένα θεατρικό έργο έχει μεγαλύτερη αξία όταν δεν αρκείται στο αριστούργημα του κειμένου αλλά το αξιοποιεί. Όταν το μεταφέρει στο σήμερα με σεβασμό και καταφέρνει όχι μόνο να μεταδώσει τα νοήματά του αλλά και να γεννήσει συναίσθημα επί σκηνής. Και οι συντελεστές του γίνονται συνδημιουργοί όταν δεν αρκούνται στο να "κρατήσουν" στις πλάτες τους ένα βαρύ κείμενο αλλά θέλουν να στο μεταφέρουν... Aυτό κάνουν και οι συντελεστές της παράστασης Oθέλλος, στον πολυχώρο πολιτισμού Vault.


Ένας ιδιόμορφος συνδυασμός σύγχρονων και κλασσικών στοιχείων. Σε πολλές παραστάσεις βλέπουμε πια τις βιντεοπροβολές. Αλλού λειτουργούν ως διακοσμητικό στοιχείο στη σκηνογραφία, σε κάποιες δε, αναρωτιέσαι αν ο προτζέκτορας καλύπτει κάποια σκηνοθετική αδυναμία ή κενά στην αφήγηση. Εδώ συμμετέχει στη δράση. Τα κινηματογραφικά στοιχεία μαζί με τη μουσική δίνουν ρυθμό, προκαλούν την έκπληξη, συμμετέχουν στο συναίσθημα και σε ταξιδεύουν, μαζί με τους πρωταγωνιστές.
 
Η Κατερίνα Αθανασιάδη, ο Αλέξανδρος Αχτάρ, ο Νίκος Γκέλια, η Βασιλική Δρακοπούλου, ο Παναγιώτης Μπρατάκος και η Άννα Χαραλάμπους. Έξι νέοι ηθοποιοί  ξεχωρίζουν, ο καθένας με την ερμηνεία του αλλά και σαν σύνολο. Ειναι η ομάδα Μanetuwak της οποίας το όνομα, όπως διαβάζω, προέρχεται από την Ινδία και φέρει την ιδέα πως «δεν υπάρχει τίποτα γύρω μας χωρίς τη δική του ψυχή, ακόμα και όσα μάθαμε να θεωρούμε άψυχα». 


Για την ψυχή όμως μιλούν, στη σκηνή του vault και για τις σκοτεινές πτυχές της. Τα πάθη, τη ζήλια. Ο Οθέλλος αξιωματικός της Βενετίας παντρεύεται τη Δυσδαιμόνα μετά από αντιρρήσεις του πατέρα της. Ο στρατιώτης του  Ιάγος καταστρώνει ένα ολόκληρο σχέδιο για να τον εκδικηθεί επειδή νιώθει αδικημένος. Και η καλύτερη τιμωρία για εκείνον είναι να σκοτώσει τον έρωτα του αφέντη του, με τη Δυσδαιμόνα. Η πιο καταστροφική λύση είναι  να κάνει τον Οθέλλο να πιστέψει πως η γυναίκα του τον απατά... Το πετυχαίνει.
 
Νεανική ορμή στη σκηνή και ταλέντο. Στο πρόσωπο του Αλέξανρου Αχτάρ καθρεφτίζεται η αγωνία της ψυχής όταν έρχεται αντιμέτωπη με την αμφιβολία και η δύναμη που ξαφνικά παραδίνεται στην αδυναμία. Τόσο αληθινά, που νιώθεις να τα ζεις όλα αυτά μαζί του. Η μεταμόρφωση της Άννας Χαραλάμπους σε αφελή άνδρα σε αφήνει άναυδο: μεχρι το τέλος της παράστασης ξεχνάς τη γυναικεία της φύση, το ίδιο και εκείνη.

Όμορφη δουλειά και ενδιαφέρουσα ματιά στην τέχνη.

Γιώργος Κολέτσος



Πληροφορίες για την παράσταση ΟΘΕΛΛΟΣ: Ο ΜΑΥΡΟΣ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αχτάρ, Παναγιώτης Μπρατάκος
Σκηνοθεσία κινηματογραφημένων προβολών/Φωτογραφίες: Γιώργος Βασσάλος
Μουσική σύνθεση: Άρτεμις Μπρατάκου, Παντελής Πολίτης
Σκηνογραφία, ενδυματολογία: Ιωάννα Καραγιώργου
Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
Make up artist: Γιάννα Μαρματάκη
Sound Design: Γιάννης Γιαννακόπουλος
Κάμερα: Λουδοβίκος Βάγγερ, Τάκης Μπάμπαρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Εύα Καρνάβα

Σάββατο στις 18.15 και Κυριακή στις 21.15 στον πολυχώρο Vault theatre plus.
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός
21 Ιανουαρίου 2017 - 9 Απριλίου 2017
213 0356472 / 6949534889

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ