Οδηγεί πράγματι ο θηλασμός σε εξυπνότερα παιδιά;

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: small;"><strong><em><span lang="EL">Οδηγεί πράγματι ο θηλασμός σε εξυπνότερα παιδιά; </span></em></strong><em><span lang="EL"> </span></em></span></p>
<h1><span style="font-size: small;">Σίτιση του βρέφους και Παιδική Γνωστική Λειτουργία στις ηλικίες των 3 και 7 χρόνων. Οδηγεί πράγματι ο θηλασμός σε εξυπνότερα παιδιά;</span></h1>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> </span><span lang="EL">Οι συγγραφείς ενέγραψαν έγκυες γυναίκες σε μία Προοπτική, Διαχρονική Μελέτη Κοόρτης γνωστή ως </span><span>Project</span><span> </span><span>Viva</span><span lang="EL">, μεταξύ του Απριλίου 1999 και του Ιουλίου 2002.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> Η βρεφική σίτιση αξιολογήθηκε στους 6 και 12 μήνες για να προσδιορισθεί η έναρξη, διάρκεια και αποκλειστικότητα του θηλασμού. Τα βρέφη κατηγοριοποιήθηκαν ως θηλάζοντα αποκλειστικά, αν δεν έχουν λάβει στερεά τροφή ή άλλα εκτός από το μητρικό γάλα υγρά. Η παιδική νοημοσύνη αξιολογήθηκε στην ηλικία των 3 και 7 ετών, χρησιμοποιώντας μία σειρά κατάλληλων για την ηλικία γνωστικών τεστ. Στην</span><span lang="EL"> </span><span lang="EL">ηλικία</span><span lang="EL"> </span><span lang="EL">των</span><span> 3 </span><span lang="EL">το</span><span>Peabody Picture Vocabulary test  (PPVT-III), και το Wide Range Assessment of Visual Motor Abilities (WRAVMA). </span><span lang="EL">Στην</span><span lang="EL"> </span><span lang="EL">ηλικία</span><span lang="EL"> </span><span lang="EL">των</span><span> 7 </span><span lang="EL">χρονών</span><span lang="EL"> </span><span lang="EL">χρησιμοποιήθηκε</span><span lang="EL"> </span><span lang="EL">το</span><span> WRAVMA και το Kaufman Brief Intelligence Test- Second Edition (KBIT-IIΙ. </span><span lang="EL">Η ικανότητα μνήμης και μάθησης αξιολογήθηκε με το </span><span>Wide</span><span> </span><span>Range</span><span> </span><span>Assessment</span><span> </span><span>of</span><span> </span><span>Memory</span><span> </span><span>and</span><span> </span><span>Learning</span><span lang="EL"> (</span><span>WRAML</span><span lang="EL">) στα παιδιά των 7 χρόνων.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> Το προσωπικό της έρευνας που εκτελούσε τα τεστ νοημοσύνης δεν γνώριζε τον βρεφικό τρόπο σίτισης των παιδιών.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><strong><span lang="EL"> Η βρεφική κατάσταση σίτισης αξιολογείται με τρεις τρόπους:</span></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">1.Την διάρκεια οποιουδήποτε θηλασμού (σε μήνες),</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">2. Την διάρκεια του αποκλειστικού θηλασμού (σε μήνες), και</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">3. Την βρεφική κατάσταση σίτισης στους 6 μήνες.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> Δεδομένα έχουν συγκεντρωθεί από διάφορες μεταβλητές (δημογραφικές, κοινωνικές, οικονομικές, και βιοιατρικές), που μπορούν να έχουν δυνητικά επίπτωση πάνω στις γνωστικές ικανότητες . Εφόσον το Δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA) έχει αποδειχθεί ότι είναι ωφέλιμο για τον αναπτυσσόμενο   εγκέφαλο και μπορεί να επηρεάσει γνωστικές δεξιότητες, οι συγγραφείς, αξιολόγησαν την λήψη ψαριού από τις θηλάζουσες μητέρες. Η νοημοσύνη της μητέρας αξιολογείται χρησιμοποιώντας  το PPVT-III (όταν το παιδί ήταν 3 χρονών) και το KBIT-II (όταν το παιδί ήταν 7 χρονών) Το επίπεδο πλουτισμού και συναισθηματικής στήριξης στο περιβάλλον του σπιτιού αξιολογείται με το </span><span>Home</span><span> </span><span>Observation</span><span> </span><span>Measurement</span><span> </span><span>of</span><span> </span><span>the</span><span> </span><span>Environment</span><span lang="EL">-</span><span>Short</span><span> </span><span>Form</span><span lang="EL"> (</span><span>HOME</span><span lang="EL">-</span><span>SF</span><span lang="EL">). </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> Αυτή η μελέτη περιλαμβάνει δεδομένα από ένα σύνολο 1312 οικογενειών του </span><span>Project</span><span> </span><span>Viva</span><span lang="EL">, με 1224 οικογένειες να λαμβάνουν μέρος στα 3 χρόνια, και 1037 στα 7 χρόνια.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">Υπήρξε μία σημαντική θετική σχέση μεταξύ της διάρκειας οποιουδήποτε μητρικού θηλασμού κατά το πρώτον χρόνο ζωής και επιλεγμένων γνωστικών λειτουργιών. Στα μοντέλα που ήσαν προσαρμοσμένα σε όλες τις μεταβλητές, κάθε επιπρόσθετος μήνας μητρικού θηλασμού κατά το πρώτο χρόνο ζωής σχετίζεται με αύξηση 0.21 μονάδων στο PPVT-III σκορ στην ηλικία 3, μίαν αύξηση 0.35 μονάδων στα KBIT-II λεκτικά σκορ στην ηλικία 7, και μίαν αύξηση 0.29 μονάδες στα KBIT-II  μη λεκτικά σκορ στην ηλικία 7. Έτσι για ένα παιδί που θήλασε για 12 μήνες οι ερευνητές  προβλέπουν μίαν αύξηση 4.2 μονάδων στην ηλικία των 7 των KBIT-II λεκτικών σκορ και 3.5 μονάδων των KBIT-II μη λεκτικών σκορ, σε σύγκριση με το παιδί που ποτέ δεν θήλασε.  Αυτά τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, δεδομένου ότι μία αύξηση της τάξης των 4.2 μονάδων στην ηλικία των 7 των KBIT-II λεκτικών σκορ αντιπροσωπεύει μίαν αύξηση σχεδόν του 1/3 της στάνταρ απόκλισης.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> Τα αποτελέσματα της διάρκειας του αποκλειστικού θηλασμού (μέχρι 6 μηνών) είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά από εκείνα της διάρκειας οποιουδήποτε θηλασμού. Για κάθε μήνα αποκλειστικού θηλασμού οι συγγραφείς προβλέπουν στην ηλικία των 3 σημαντικές αυξήσεις των </span><span>PPVT</span><span lang="EL">-</span><span>III</span><span lang="EL"> σκορ (0.50 μονάδες), των KBIT-II λεκτικών σκορ (0.80 μονάδες), και KBIT-II μη λεκτικών σκορ (0.58 μονάδες). Οι συγγραφείς αξιολόγησαν επίσης την κατάσταση του θηλασμού στους 6 μήνες και τις γνωστικές λειτουργίες. Όταν εξετάζονταν τα τρίχρονα παιδιά, παρατήρησαν μία θετική τάση (</span><span>P</span><span lang="EL">&lt;.01) με </span><span>PPVT</span><span lang="EL">-</span><span>III</span><span lang="EL"> σκορ και θηλασμό στους 6 μήνες. Βρέφη 6 μηνών που δεν θήλασαν ποτέ, που κάποτε θήλασαν και τώρα απογαλακτίστηκαν, και που είχαν μεικτή διατροφή, παρουσιάζουν </span><span>PPVT</span><span lang="EL">-</span><span>II</span><span lang="EL"> σκορ σημαντικά χαμηλότερα (κατά 3.17, 2.26, και 2.27 μονάδες αντίστοιχα) από εκείνα τα παιδιά που θήλασαν αποκλειστικά για 6 μήνες. Η τάση ήταν επίσης σημαντική για την ηλικία των 7 KBIT-II μη λεκτικών σκορ στους 7χρονους.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> Από την άλλη για τις ηλικίες των 3 και 7 ,  τα </span><span>WRAVMA</span><span lang="EL"> και </span><span>WRAML</span><span lang="EL">  σκορς δεν έδειξαν σημαντικές τάσεις συγκρινόμενα με  τις κατηγορίες βρεφικής διατροφής αποτελέσματα τις ανάλυσης που κατηγοριοποιεί τις γυναίκες ανάλογα με το επίπεδο κατανάλωσης ψαριού, πρότεινε ότι μπορεί τα επίπεδα της οπτικο-κινητικής ικανότητας (</span><span>WRAVMA</span><span lang="EL"> ολικό σκορ) να είναι ψηλότερα στα τρίχρονα παιδιά που οι μητέρες τους κατανάλωσαν περισσότερο ψάρι (έναντι λιγότερου) αλλά η αλληλεπίδραση δεν ήταν σημαντική (</span><span>P</span><span lang="EL">=.16). Η κατανάλωση ψαριού δεν φαίνεται να τροποποιεί το αποτέλεσμα του θηλασμού πάνω στα υπόλοιπα γνωστικά τεστ.         </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> Τα αποτελέσματα της μελέτης καταδεικνύουν ότι η μεγαλύτερη διάρκεια και αποκλειστικότητα του Μητρικού Θηλασμού σχετίζονται με καλύτερη Δεκτική Γλώσσα στην ηλικία των 3 χρόνων, και με ψηλότερο Λεκτικό και Μη-λεκτικό </span><span>I</span><span lang="EL">.</span><span>Q</span><span lang="EL">. στην ηλικία των 7.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">Τα ατού αυτής της μελέτης είναι η αξιολόγηση όχι μόνο της διάρκειας αλλά και της αποκλειστικότητας του μητρικού θηλασμού, η προσεκτική συλλογή των διαφόρων συμπαραγόντων ( ιδιαίτερα το I.Q. της μητέρας και το περιβάλλον του σπιτιού ) και η παρακολούθηση μέχρι την ηλικία των 7. Τα δεδομένα αυτά δεν μπορεί να γενικευθούν σε όλους τους πληθυσμούς, δεδομένου ότι οι συμμετέχοντες ήσαν γενικά καλά μορφωμένοι και είχαν σχετικά μακρές περιόδους αποκλειστικού ή οποιουδήποτε θηλασμού. Παρά αυτούς τους περιορισμούς, αυτή η εργασία προσθέτει ένα σημαντικό στοιχείο που υποστηρίζει μία σχέση αιτίου-αιτιατού μεταξύ του θηλασμού και τις παιδικής γνωστικής λειτουργίας.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><strong><em>Σχόλιο Μάρως Σολωμού Παιδιάτρου</em></strong></span></p>
<p style="text-align: justify;"><strong><em><span lang="EL">Ποιο είναι πράγματι αυτό το τρανταχτό μήνυμα που θα γύρει την πλάστιγγα στην πλευρά του Αποκλειστικού Μητρικού Θηλασμού για 6 μήνες και συνέχιση του θηλασμού για ένα τουλάχιστον χρόνο (Αμερικανική  Ακαδημία Παιδιατρικής) ή για 2 χρόνια (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας);</span></em></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong><em><span lang="EL">Ποιός γονιός δεν θέλει μερικές μονάδες I.Q. παραπάνω για το παιδί του;</span></em></strong><strong><em></em></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">Όταν ερευνητές (</span><span lang="EL"> </span><span>Bernard</span><span> </span><span>Weiss</span><span> </span><span>et</span><span> </span><span>al</span><span lang="EL"> ) μελετούσαν την μείωση της έκθεσης των παιδιών στον Μόλυβδο, την δεκαετία του 80, αναφέρουν τα εξής ως προς την κοινωνικό-οικονομική συσχέτιση του Δείκτη Νοημοσύνης:</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">  Πτώση 3 μονάδων </span><span>IQ</span><span lang="EL"> στο γενικό πληθυσμό:</span></p>
<ul style="text-align: justify;">
<li>
<p><span lang="EL">28% αύξηση των παιδιών που εγκαταλείπουν το σχολείο</span></p>
</li>
<li>
<p><span lang="EL">25% αύξηση της φτώχειας</span></p>
</li>
<li>
<p><span lang="EL">25% αύξηση των ανδρών που φυλακίζονται</span></p>
</li>
<li>
<p><span lang="EL">Πτώση του εισοδήματος  από 5-11% κάθε χρόνο</span></p>
</li>
</ul>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">Ο </span><span>Bernard</span><span> </span><span>Weiss</span><span lang="EL"> (</span><span>behavioral</span><span> </span><span>toxicologist</span><span> </span><span>at</span><span lang="EL">  </span><span>the</span><span> </span><span>university</span><span> </span><span>of</span><span> </span><span>Rochester</span><span lang="EL">) εξέτασε τον κοινωνικό αντίκτυπο μιας μικρής απώλειας ευφυΐας πάνω σε ένα υποθετικό πληθυσμό:</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL"> Σε μία καμπύλη κατανομής υποθετικού πληθυσμού όταν ο Μέσος όρος του </span><span>IQ</span><span lang="EL"> είναι 100 τότε έχουμε  το 2,3%   του πληθυσμού με </span><span>IQ</span><span lang="EL"> &lt;70,  το σκορ που συνήθως χρησιμοποιείται για να καθορίσει την πνευματική καθυστέρηση, και 2,3%   του πληθυ-σμού με  </span><span>IQ</span><span lang="EL"> &gt;130, δηλαδή τα χαρισματικά άτομα.                                                                                                               Σε ένα πληθυσμό 260 εκατομμυρίων , όπως αυτό των ΗΠΑ 6 εκατομμύρια θα εμπίπτουν σε κάθε κατηγορία. Αν τώρα μετακινηθεί ο μέσος όρος στο 95 βλέπουμε να αυξάνονται τα άτομα με πνευματική καθυστέρηση σε 9,4 εκατομμύρια, αύξηση 57%, ενώ τα χαρισματικά άτομα να μειώνονται σε 2,4 εκατομμύρια, μείωση 60%.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">Τώρα μας παρουσιάζεται μία επιστημονικά δομημένη έρευνα και μας λέει ότι αν ένα παιδί θηλάσει αποκλειστικά για 6 μήνες και συνεχίσει να θηλάζει μέχρι και πέρα από τον πρώτο χρόνο ζωής θα αυξήσει το </span><span>IQ</span><span lang="EL"> σκορ του περίπου κατά 4,5 μονάδες. Αν το πλείστον το βρεφών θηλάζουν έτσι (όπως συμβαίνει στις Σκανδιναβικές χώρες) τότε το κοινωνικό-οικονομικό όφελος είναι τεράστιο.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="EL">Τι γίνεται όμως με την χώρα μας. Θα ακολουθήσουμε το παράδειγμα του Μολύβδου που τον βγάλαμε από την βενζίνη 20 χρόνια μετά από τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες; Και αυτό γιατί μας ανάγκασε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ή μήπως θα βλέπουμε τους έφηβους μας να κατατάσσονται τελευταίοι στα Μαθηματικά και στις Επιστήμες από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, και ταυτόχρονα θα είναι πρωταθλητές στην Παχυσαρκία;</span></p>
<div><span lang="EL">Απο την Παιδιατρική εταιρεία Κύπρου </span></div>

Σχετικά άρθρα