Είμαι 14άρων, ζυγίζω 47 κιλά και θα ήθελα συμβουλές για να μειώσω το βάρος μου

19 Απριλίου 2017
Η ΗΛΙΑΝΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστρια μας ρωτά: Καλησπέρα σας ονομάζομαι Ιλιάνα είμαι 14 ετών ζυγίζω 47 κιλά και το ύψος μου είναι 1.50 μ. Δυστυχώς κάνω ιδιαίτερα καθιστική ζωή και αθλούμαι 2 φορές την εβδομάδα για μια ώρα Ενώ κατά την διάρκεια του καλοκαιριού είχα υιοθετήσει σωστές διατροφικές συνήθειες και ένιωθα ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση και αγάπη για το σώμα και τον τρόπο ζωής μου ξαφνικά λόγω της απαιτητικής καθημερινότητας και την διακοπή του αθλήματος που ασκούσα πήρα 4 κιλά θυμάμαι ακριβώς τι έτρωγα απλά το πρόβλημα είναι ότι συνεχώς συμβαίνουν διάφορα και με αποτρέπουν από να κινητοποιηθώ και να ξεκινήσω να τρέφομαι σωστά θα ήθελα από εσάς ίσως κάποιο διαιτολόγιο ή πρόγραμμα ή έστω κάποιες συμβουλές προκειμένου να χάσω αυτά τα 4 κιλά που με πλήττουν και να επιστρέψω στον ορθό τρόπο διατροφής μου συγγνώμη για τα πολλά λόγια ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Στο ερώτημά σας απάντησε η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Κυριακή Απέργη

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 

Αγαπητή φίλη
Η λύση βρίσκεται στο να προσπαθήσεις να βρεις την ισορροπία ανάμεσα σε ένα απαιτητικό τρόπο ζωής και στην φροντίδα του εαυτού σου.

Ακόμα και αν τρέφεσαι σωστά η αυξημένη κορτιζολη λόγω στρες δεν θα σε αφήσει να δεις βελτίωση στο σώμα σου.

Για να μειώσεις λοιπόν την κορτιζολη χρειάζεται καλός ύπνος ποιοτικά και ποσοτικά, σωστή διατροφή χωρίς ακρότητες και άσκηση.

Όσο αφορά την διατροφή δεν χρειάζονται ακρότητες. Χρειάζεστε μικρά και συχνά γεύματα με καλό μάσημα για να ελέγχεται την πείνα σας και να έχετε ενέργεια. Πρωί μεσημέρι και βράδυ τα βασικά γεύματα να έχουν πάντα πρωτεΐνη (κρέας, ψάρι, αυγό ή γαλακτοκομικά) με άμυλο όπως δημητριακά ολικής, πατάτα, όσπρια, παξιμάδι και φρέσκα λαχανικά ή φρούτα. Για τα ενδιάμεσα να έχετε φρούτα ή λαχανικά με ώμους ανάλατους ξηρούς καρπούς ή γαλακτοκομικά.

Να πίνετε αρκετό νερό και να αποφεύγετε την ζάχαρη και τις επεξεργασμένες τροφές. Μια φορά την εβδομάδα στο πλαίσιο της ισορροπία μπορείτε να τρώτε κάτι διαφορετικό σε σωστή ποσότητα και μετά το φρούτο σας εάν το επιθυμείτε ένα μικρό γλυκό.

Πολύ σημαντική είναι η άσκηση, όχι μόνο στο γυμναστήριο αλλά καθημερινά με μείωση των καθιστικών δραστηριοτήτων. Ένα δεκάλεπτο περπάτημα τρεις φορές την ημέρα βοηθά στην μείωση του στρες.

Για την διατροφική σας επανεκπαίδευση και ένα εξατομικευμένο πλάνο διατροφής, απαιτείται λήψη λεπτομερούς ιστορικού από πτυχιούχο διατροφολόγο ο οποίος θα σας καθοδηγεί και θα σας υποστηρίζει σωστά. Μην διστάσετε να αναζητήσετε εξατομικευμένη βοήθεια από ειδικό. 

 


 

Με εκτίμηση Κυριακή Απέργη

 

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

 

MSc Σακχαρώδης Διαβητης και Παχυσαρκία Ιατρική Αθηνών

 

Ανδρέα Παπανδρέου 13-17

 

Μελίσσια, ΤΚ 15127, 6987121394 

 

fb: Κυριακή Απέργη-Διαιτολόγος Διατροφολόγος 

 

 


Φωτογραφία εξωφύλλου : www.pinterest.com


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ