Τι να κάνω όταν με πιάνουν κρίσεις πανικού; Οι συμβουλές του ψυχολόγου

17 Μαΐου 2017
Στέλιος, αναγνώστης μας ρωτά

Τι να κάνω όταν με πιάνουν κρίσεις πανικού; Δώστε μου μερικές συμβουλές παρακαλώ 

Στο ερώτημά σας απαντά η ψυχολόγος Δήμητρα Φιλοπούλου 

Αγαπητέ αναγνώστη,

Μεγαλύτερη σημασία έχει να προσπαθήσετε να αντιμετωπίσετε τις κρίσεις πανικού πριν αυτές συμβούν αλλά και να διαχειριστείτε το γενικότερο άγχος σας. Απευθυνθείτε σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας και ζητήστε του βοήθεια για το πρόβλημα σας. Μαζί θα αναζητήσετε τις βαθύτερες αιτίες και θα βρείτε τρόπους και να απαλλαγείτε από το άγχος που σας πιέζει αλλά και τρόπους πρόληψης των κρίσεων.

Οι συμβουλές που μπορώ να σας δώσω από εδώ είναι γενικές και δεν μπορώ να γνωρίζω αν θα σας βοηθήσουν στο βαθμό που επιθυμείτε.

Για αρχή, προσπαθήστε να ελέγξετε την αναπνοή σας. Έχετε πάντα μαζί σας μία χαρτοσακούλα (που βρίσκουμε στα μανάβικα). Εφαρμόστε την στο στόμα και τη μύτη και αναπνεύστε μέσα της. Πάρτε αργές και ολοκληρωμένες αναπνοές – έτσι θα σταματήσετε την υπερ-οξυγόνωση που επιδεινώνει τις κρίσεις πανικού. Ταυτόχρονα, το μυαλό σας τρέχει και κατακλύζετε από αρνητικές σκέψεις και καταστροφικά σενάρια (πχ. Πεθαίνω, χάνω, δεν μπορώ να αναπνεύσω). Προσπαθήστε να του «επιβληθείτε» φωνάζοντας ΣΤΟΠ μέσα στο μυαλό σας. Στόχος είναι να διακόψετε τον καταστροφικό ειρμό και έτσι να αποφύγετε τα συναισθήματα άγχους και πανικού που αυτός φέρνει.

Οι παραπάνω συμβουλές είναι πολύ γενικές και δεν μπορώ να είμαι σίγουρη για το αν μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε ή αν μπορούν να σας βοηθήσουν – τόσο γιατί δεν γνωρίζω κάτι παραπάνω για το πρόβλημα σας, όσο και γιατί το κάθε άτομο αντιδρά διαφορετικά.

Οφείλω να σας τονίσω για άλλη μία φορά πως η μόνη σωστή συμβουλή που μπορώ να σας δώσω είναι να μιλήσετε με κάποιον ειδικό για το πρόβλημα σας.    


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
akis3 adTechParam +174603+39 - adTechUnit 2
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ