Ήξερες ότι οι σπόροι του καρπουζιού βοηθούν να μειώσεις την πίεση;

16 Ιουνίου 2017
Γράφτηκε απο Βίκυ Παπαβασιλείου- Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
Από την Επιστημονική Ομάδα του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr)

Ξέρατε ότι:

Οι σπόροι του καρπουζιού είναι πολύ πλούσιοι σε ευεργετικά συστατικά?

Το καρπούζι, όπως όλα τα φρούτα και τα λαχανικά, έχει μεγάλη θρεπτική αξία, ελάχιστες θερμίδες και είναι εξαιρετικά ενυδατικό  κάτι που το καθιστά ιδανικό σαν καλοκαιρινή επιλογή. Αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης C και βήτα-καροτίνης, ουσιών που έχουν αντιοξειδωτικές και διαπιστωμένες αντικαρκινικές ιδιότητες.

Είναι μια αξιόπιστη πηγή απορροφήσιμης βιταμίνης Β6, σημαντικής για την ομαλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος που αποδεδειγμένα συμβάλει στη σύνθεση τριών βασικών ορμονών στον εγκέφαλο, της σεροτονίνης, της ντοπαμίνης, και της μελατονίνης. Επιπλέον το καρπούζι έχει σημαντικά ποσοστά λυκοπενίου που του προσδίδουν ευεργετικές ιδιότητες όσον αφορά στην πρόληψη καρκίνου του προστάτη αλλά και στην προστασία της καρδιάς.

Οι  σπόροι όμως του καρπουζιού περιέχουν την ουσία cucurbocitrin που βοηθά στη μείωση της συστολικής πίεσης αλλά και στη βελτίωση της λειτουργίας των νεφρών.

Επίσης είναι πολύ πλούσιοι σε βιταμίνη Ε κάτι που βοηθάει ειδικά τώρα το καλοκαίρι στην επαναφορά του δέρματος από τα εγκαύματα βοηθώντας στην αναγέννησή του και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες προλαμβάνοντας έτσι τη γήρανση.

Tip:  Αφήνουμε τους σπόρους να στεγνώσουν και έπειτα από 2-3 ημέρες τους ξεφλουδίζουμε. Αποφύγετε την κατάποση του σπόρου όταν υπάρχει ήδη αρκετή μαύρη κρούστα για να μην ευνοηθούν δυσχέρειες με τον πεπτικό σωλήνα. Σε ένα κεσεδάκι γιαούρτι μαζί με ξηρούς καρπούς και μέλι ή απλά μόνοι τους σαν ένα είδος "πασατέμπου" αποτελούν ένα ευεργετικό σνακ το καλοκαίρι.




ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
akis3 adTechParam +50+177937 - adTechUnit 6
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ