Αν δεν έχω περιττά κιλά, πρέπει να κάνω σωστή διατροφή;

16 Ιουνίου 2017
Συγγραφείς: Γεραμά Μαρμίνα
Από την Επιστημονική Ομάδα του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαλαζάρου (www.nutrimed.gr)

Στο άκουσμα της φράσης «υγιεινή διατροφή», το μυαλό όλων πάει στην απώλεια βάρους. Όποιος θέλει να χάσει βάρος ή να μειώσει το λίπος στο σώμα του, αρχίζει να προσέχει λίγο παραπάνω, να γυμνάζεται περισσότερο και να πίνει πολύ νερό!

Δεν είναι όμως μόνο αυτός το λόγος για να ακολουθήσει κάποιος έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής. Τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα. 

Και για του λόγου το αληθές… να μερικοί μόνο καλοί λόγοι για να αρχίσετε να προσέχετε τη διατροφή σας:

1. Για μια καλή υγεία της καρδιάς 

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις τα τελευταία χρόνια τείνουν να γίνουν η κύρια αιτία θανάτου. Σημαντικός παράγοντας κινδύνου σε αυτό είναι η κατανάλωση τροφίμων με αυξημένα κορεσμένα λιπαρά, όπως τα αλλαντικά, το μπέικον αλλά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα πλήρη σε λιπαρά. Μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, σε ω-3 και σε φυτικές στερόλες, είτε από εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως είναι οι μαργαρίνες, είτε από φυσικά τρόφιμα όπως όσπρια, ξηρούς καρπούς, προϊόντα ολικής άλεσης, θα σας βοηθήσει να μειώσετε τα αυξημένα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης (LDL) και να βελτιώσετε τα επίπεδα της «καλής»(HDL). 

2. Για καλύτερη διάθεση 

Υπάρχουν τροφές τα συστατικά των οποίων επηρεάζουν τους νευροδιαβιβαστές της χαράς όπως είναι η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη και η νοραδρεναλίνη. Η σεροτονίνη «ευθύνεται» για την ηρεμία, τη χαλάρωση και την ευδαιμονία, η ντοπαμίνη σχετίζεται με την κινητοποίηση και την εγρήγορση, ενώ η νοραδρεναλίνη «ανεβάζει» τη διάθεση και την ενέργεια. Μαύρη σοκολάτα, καφές, σολομός και κάποιοι ξηροί καρποί(όπως αμύγδαλα, ηλιόσποροι) είναι οριμένα από τα τρόφιμα που πρέπει να προσθέσετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο για να έχετε καλύτερη διάθεση.

3. Για πρόληψη νοσημάτων
 
Μια ισορροπημένη και πλήρης διατροφή μπορεί να θωρακίσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Τα φρούτα και τα λαχανικά με τις πολύτιμες βιταμίνες που περιέχουν μας χαρίζουν μια έξτρα προστασία έναντι λοιμώξεων ή άλλων διαταραχών.

Για τις γυναίκες μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο αποτελεί πρόληψη για την οστεοπόρωση. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πηγή ασβεστίου, αλλά υπάρχουν και πολλά λαχανικά πλούσια σε ασβέστιο (όπως είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φασόλια, η σόγια). 

Επιπλέον, ακολουθώντας ένα πρότυπο υγιεινής διατροφής, αποδίδονται τεράστια οφέλη ως προς τον έλεγχο του σακχάρου και την αποφυγή εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη. Μία προσεγμένη διατροφή με προϊόντα ολικής άλεσης (όπως δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, ψωμί ή φρυγανιές ολικής άλεσης), θα βελτιώσει το ρυθμό αξιοποίησης των υδατανθράκων ενώ ταυτόχρονα θα προσφέρει αίσθημα πληρότητας και ενεργειακής κάλυψης. 

4. Για να γερνάμε καλύτερα

Δεν είναι μόνο ο ήλιος που πρέπει να αποφεύγουμε για να προστατέψουμε την υγεία του δέρματός μας. Πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικά, ωμέγα-3 λιπαρά είναι ορισμένα συστατικά που συναντάμε σε φρούτα, λαχανικά και ψάρια και προστατεύουν εσωτερικά αλλά και εξωτερικά τον οργανισμό μας φροντίζοντας για την υγεία της επιδερμίδας μας. 

Μην ξεχνάτε βέβαια το νερό αλλά και όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα για τη σωστή ενυδάτωση του σώματος που θα έχει αντίκτυπο και στο δέρμα σας.

Έτσι λοιπόν, μια διατροφή βασισμένη στο πρότυπο της Μεσογειακής διατροφής, με ποικιλία τροφίμων, πλούσια σε φυσικά, μη επεξεργασμένα τρόφιμα, χωρίς στερήσεις θα σας βοηθήσει, γιατί όχι, να… τα εκατόστησετε!



ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ