Είμαι 17 ετών και ζυγίζω 105 κιλά: χάνω 2-3 αλλά τα ξαναβάζω-τι να κάνω;

28 Ιουνίου 2017
Η ΡΑΝΙΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστρια μας ρωτά: Γεια σας. Ονομάζομαι Ράνια. Είμαι 1.65 και 17 ετων και δυστυχώς ζυγίζω 105 κιλα. Στο παρελθόν ειχα κανει μια διατροφή και κατάφερα να χάσω 10 κιλά. Παρόλο που έβλεπα το σώμα μου να αλλάζει προς το καλύτερο εέχα πολλές απαγορεέσεις και έκανα το λάθος να τα παρατήσω με αποτελέσμα μεσα σε 6 μηνες οχι μονο να βάλω τα κιλα που ειχα χασει αλλα εβαλα και 5 παραπάνω. Όπως καταλάβατε δεν νοιώθω ωραια για το σωμα μου και αυτο θελω να αλλαξει αμεσα. Έχω κανει κάποιες εξετάσες και εδειξαν πώς ο μεταβολισμος μου ειναι υπερβολικα καλός. Όμως οσο κι αν προσπαθω δεν μπορω να χασω κιλα. Χανω 2 με 3 και μετα τίποτα. Τα ξαναβάζω πισω αν και προσεχω τι τρωω. Θα ηθελα να με βοηθησετε να χασω πολλα κιλα με μια σωστη και ισορροπημενη διατροφη. Ευχαριστω.

Στο ερώτημά σας απάντησε η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Κυριακή Απέργη

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αγαπητή φίλη, 

Όπως διαπίστωσες και μόνη σου, παρά το νεαρό της ηλικίας σου, οι "δίαιτες" όχι μόνο δεν έχουν μόνιμο αποτέλεσμα, αλλά πολύ συχνά μας επιβαρύνουν κιόλας σωματικά και ψυχολογικά.

Αυτό που θα πρέπει να κάνεις άμεσα είναι να αγαπήσεις τον εαυτό σου. Θα πρέπει να ξεκινήσεις να ακούς, να εκτιμάς και να σέβεσαι το σώμα σου, φροντίζοντας το σωστά με κατάλληλη διατροφή και άσκηση εδώ και τώρα. Η ισορροπημένη διατροφή αλλά και η καθημερινή άσκηση ειναι μια προσωπική υπόθεση που πρέπει να ταιριάζουν στον τρόπο ζωής, στις ανάγκες και στις επιθυμίες σου. Φαντάζομαι ότι τους γενικούς κανόνες διατροφής (πρωινό, μικρά συχνά γεύματα, 5 φρούτα+λαχανικά, νερό, αποφυγή ζάχαρης και επεξεργασμένων τροφών) τις γνωρίζεις πολύ καλά.

Ομως ουτε αυτες οι συμβουλές, ούτε ένα χαρτί με μια δίαιτα δεν πρόκειται να "δουλέψει". Αυτό που χρειάζεσαι είναι μια "θεραπευτική συμμαχία", στην οποία θα έχεις ενεργητικό ρόλο και μέσω του "ταξιδιού" αυτού θα έχεις την δυνατότητα να:

1.)Μάθεις τι σημαίνει για εσένα να τρέφεσαι σωστά.

2.) Ανακαλύψεις ποιές ειναι οι συνήθειες ή γεγονότα σε σαμποτάρουν και οδηγούν σε αύξηση ή μη απώλεια βάρους.

3.) Να εντοπίζεις ποιες από αυτές τις συνήθειες ή καταστάσεις θα μπορούσαν να αντικατασταθούν και με τι.

4.) Τι ή ποιος θα σε βοηθούσε ώστε με μικρά βήματα αυτές οι αλλαγές να γίνουν μόνιμες.

Η διαδικασία απαιτεί δέσμευση και χρόνο, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να σε γεμίζει και να ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση σου, ώστε να φτίαξεις την σχέση σου με τον εαυτό σου και την τροφή μόνιμα.

Με εκτίμηση Κυριακή Απέργη

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

MSc Σακχαρώδης Διαβητης και Παχυσαρκία Ιατρική Αθηνών

Ανδρέα Παπανδρέου 13-17

Μελίσσια, ΤΚ 15127, 6987121394

fb: Κυριακή Απέργη-Διαιτολόγος Διατροφολόγος

www.kiriakiapergi.gr www.thehealthlab.gr


 


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ