Ο χορός τον Ιούλιο στο Φεστιβάλ Αθηνών έχει…. σεξ, χιούμορ και πολιτική

<p>Δυναμικές γυναίκες χορογράφοι, διεθνώς αναγνωρισμένες χορευτικές ομάδες, σεξ, χιούμορ, αλλά και πολιτικό περιεχόμενο, όλα αυτά περιλαμβάνονται το μήνα Ιούλιο στην ενότητα Χορός του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών.</p>
<p>Από την <strong>1η έως τις 3 Ιουλίου</strong> θα παρουσιαστεί η παράσταση «<strong>69 Positions</strong>» της Δανής χορεύτριας και χορογράφου Μέτε Ίνγκβαρτσεν, μέρος της σειράς έργων «The Red Pieces» στα οποία διερευνά πώς συνδέεται η σεξουαλικότητα με τον δημόσιο χώρο. Εξήντα πέντε «επισκέπτες» ξεναγούνται σ’ ένα χώρο μέσω διάφορων περφόρμανς, ταινιών, βιβλίων, κείμενων και εικόνων. Τοποθετώντας τη γυμνή ανθρώπινη μορφή ανάμεσα στους θεατές και ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή τους, η Ίνγκβαρτσεν παραπέμπει στις ερωτικά και πολιτικά φορτισμένες περφόρμανς της δεκαετίας του ’60.</p>
<p>Στις <strong>2 και 3 Ιουλίου</strong> η νεαρή χορογράφος Αναστασία Βαλσαμάκη φέρνει στην Πειραιώς 260 μια παράσταση που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2016 στο BIOS, ένα έργο που έχει επιλεγεί από το ευρωπαϊκό δίκτυο χορού Aerowaves και συμμετείχε στο Spring Forward Festival 2017. Στο «<strong>Sync</strong>» εννέα χορευτές διερευνούν τη σχέση ατομικότητας και ομαδικότητας και αποζητούν την αρμονική τους συνύπαρξη. Με μια μεθυστική αίσθηση ρυθμού, το έργο προσκαλεί σε μια ενατένιση και εμβάθυνση στη συνθήκη της ομαδικότητας.</p>
<p>Στις <strong>5 και 6 του μήνα</strong> θα δούμε την παράσταση «<strong>Bάκχες: πρελούδιο κάθαρσης</strong>» της πορτογαλέζικης ομάδας P.OR.K σε χορογραφία της Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας. Αντλώντας έμπνευση από το έργο του Ευριπίδη οι συντελεστές δραματοποιούν την αιώνια πάλη μεταξύ δύο συμβολικών πόλων της ύπαρξης: του Απόλλωνα και του Διονύσου. Το έργο έκανε πρεμιέρα στη Λισαβώνα στα τέλη του περασμένου Απριλίου και τοποθετεί τους χορευτές και τους μουσικούς σε ένα σκηνικό με επιρροές από την όπερα, τη μυθολογία, την ανάλυση του Νίτσε γύρω από το απολλώνιο και το διονυσιακό, και τον σημαντικό και αμφιλεγόμενο πίνακα του Γκυστάβ Κουρμπέ «Η προέλευση του κόσμου».</p>
<p>Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από μερικές εβδομάδες στο Παρίσι η νέα παράσταση (με τίτλο «<strong>Grand Finale</strong>») του Ισραηλινού χορογράφου Χόφες Σέχτερ – ο οποίος ζει και δημιουργεί τα τελευταία χρόνια στη Βρετανία – ενθουσιάζοντας κοινό και θεατές. 10 χορευτές ζωντανεύουν έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση. Τα περίτεχνα, εκρηκτικά χορογραφικά μοτίβα και η δυνατή μουσική που θα παίζεται ζωντανά επί σκηνής δημιουργούν ένα αναρχικό θέαμα που είναι χοροθεατρική παράσταση αλλά και ροκ συναυλία. Στις <strong>8 και 9 Ιουλίου</strong> θα τη δούμε και στην Αθήνα.</p>
<p>Ο Καταλανός χορογράφος Πέρε Φάουρα ενσωματώνει στοιχεία της ποπ κουλτούρας στο έργο του και τα επαναδιατυπώνει σε εμφανώς θεατρική φόρμα. Το ίδιο κάνει και στην παράσταση «<strong>Sweet Fever</strong>», που εντάσσεται στην τριλογία Sweet Suites και θα δούμε στην Πειραιώς 260 στις <strong>16 και 17 Ιουλίου</strong>. Ο «Γλυκός Πυρετός» είναι μια χορογραφική λούπα που βασίζεται σε μία και μόνο χορευτική φράση, τον ομαδικό χορό στη ντίσκο, στη διάσημη ταινία με τον Τζον Τραβόλτα «Πυρετός το Σαββατόβραδο». Μετά το τέλος της παράστασης θα ακολουθήσει ντίσκο πάρτι.</p>
<p>Γεννημένη στη Ρουάντα, η χορεύτρια, χορογράφος, τραγουδίστρια, μουσικός και περφόρμερ Ντοροτέ Μυνιανεζά (έγραψε και ερμήνευσε το σάουντρακ της ταινίας «HotelRwanda») έζησε όταν ήταν μόλις δώδεκα ετών τη γενοκτονία του 1994. Εχοντας βιώσει τη φρικιαστική εμπειρία του πολέμου, η Μυνιανεζά χορογράφησε (στη Γαλλία όπου ζει πλέον) μια παράσταση που εστιάζει στην εμπειρία των γυναικών που έγιναν μάρτυρες της κτηνωδίας και των οποίων τα σώματα κακοποιήθηκαν, βιάστηκαν, εξευτελίστηκαν, αλλά και στο ζήτημα των «ανεπιθύμητων» παιδιών που γεννήθηκαν εκείνο το διάστημα. Το έργο «<strong>Unwanted</strong>» θα έρθει στην Αθήνα στις <strong>18 και 19 Ιουλίου</strong>, αμέσως μετά την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.</p>
<p>Πηγή: tospirto.net</p>

Σχετικά άρθρα