Όταν χάνεις απότομα κιλά: Σταμάτησε η περίοδος και "πέφτουν" τα μαλλιά μου.

10 Ιουλίου 2017
Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστρια μας ρωτά: Γεια σας. Είμαι 18 χρονών και μόλις τελείωσα από πανελλήνιες. Μέσα σε αυτή τη χρονιά που μας πέρασε πήρα πάνω από έξι κιλά τώρα είμαι 62 κιλά και έχω ύψος 1.66. Θέλω να χάσω επτά κιλά αλλά θέλω να τα χάσω με σωστό τρόπο χωρίς να διακινδυνεύσω την υγεία μου. Πριν από δύο χρόνια ήμουν πάλι στα ίδια κιλά και έκανα για πρώτη φορά δίαιτα - ασιτία, έχασα γύρω στα 10 κιλά σε ένα μήνα αλλά αυτή μου η απερισκεψία είχε ολέθριες συνέπεις μου κόπηκε η περίοδος για έναν μήνα άρχισαν να μου πέφτουν τα μαλλιά και εμφανίστηκαν ραγάδες στο σώμα μου. Αυτή τη φορά θέλω με λογική κυρίως να χάσω αυτά τα κιλά και να τονώσω το σώμα μου ξεκίνησα ήδη γυμναστήριο που θα πηγαίνω 3 φορές την εβδομάδα από μία ώρα και σκέφτομαι σιγά σιγά να ξεκινήσω σχοινάκι και περπάτημα το βράδυ αλλά με την διατροφή τι πρέπει να κάνω εσείς τι μου προτείνετε; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Ευμένης Π. Καραφυλλίδης

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Γεια σου Κωνσταντίνα,

Είναι πολύ θετικό που στη δεδομένη περίπτωση αποφάσισες να ακολουθήσεις ένα ισορροπημένο πρόγραμμα που δεν θα επιβαρύνει ξανά την υγεία και την καθημερινότητά σου!

Πέρασες μία αρκετά δύσκολη και απαιτητική περίοδο, όμως τώρα φαίνεσαι έτοιμη για αλλαγές! Από σήμερα λοιπόν ξεκίνησε να καταναλώνεις όλα τα κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα, επιλέγοντας ποιοτικές τροφές σε μικρές ποσότητες. Με αυτό τον τρόπο θα αυξήσεις αρκετά τις καύσεις σου.

Μην παραλείπεις το πρωινό σου γεύμα, θα σε απαλλάξει από πολλές ατασθαλίες της υπόλοιπης ημέρας, αφού θα σου δώσει την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσεις την ημέρα σου! Κατανάλωσε αρκετό νερό, ιδανικά πάνω από 1,5L, όχι μονομιάς, αλλά σε μικρές ποσότητες ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Προσπάθησε να αντικαταστήσεις τα γλυκά με φρουτοσαλάτες, μείωσε την ποσότητα των αναψυκτικών που καταναλώνεις και αντικατέστησε τα με τα αντίστοιχα light, αντικατέστησε επίσης τα γαλακτοκομικά προϊόντα της ημέρας σου με light, και παράλληλα ξεκίνα να τοποθετείς την μερίδα σου σε μικρότερα πιάτα για να μην υπερβάλεις.

Δυστυχώς, δεν είναι εφικτό να δοθούν πιο συγκεκριμένες διατροφικές οδηγίες και εξατομικευμένο διατροφικό πρόγραμμα, αφού χρειάζονται και κάποιες περαιτέρω μετρήσεις (όπως λιπομέτρηση με υπέρηχο ή με βιοηλεκτρική εμπέδηση), ώστε να εξετάσουμε τη σύσταση του σώματός σου και το πως τα κιλά της ζυγαριάς μεταφράζονται σε μύες, λίπος και νερό. Ενδεικτικά λοιπόν θα μπορούσες να ακολουθήσεις τα παρακάτω, είναι προτάσεις άκρως ισορροπημένες , που δεν υστερούν σε μάκρο/μίκρο-θρεπτικά συστατικά:

Πρωινό: 1 τοστ με τυρί και τομάτα και 1 ποτήρι φυσικό χυμό ανάμεικτο 125ml ή 2 φρυγανιές με ταχίνι και μέλι και 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου ή ρυζιού ενισχυμένο σε ασβέστιο ή 1 αυγό βραστό με 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης και 1 ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι 125ml

Μεσημεριανό/βραδινό: Το πιάτο σου να έχει από όλες τις ομάδες ( κρέας- υδατάνθρακα, πατάτα, ρύζι κλπ- και λαχανικά)!! Προσοχή στην ποσότητα 

Δεκατιανό/Απογευματινό: Να προτιμάς 1 φρούτο εποχής. Εναλλακτικά μπορείς να επιλέξεις 1 μικρό παστέλι ή 1 γιαούρτι με 2% λιπαρά και φρούτο και λίγο μέλι.

 

Με εκτίμηση,

ΕΥΜΕΝΗΣ Π. ΚΑΡΑΦΥΛΛΙΔΗΣ BSc (Hons), MSc, NYSCDN

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Πανεπιστημίου Leeds M., Αγγλία

Πανεπιστημίου Columbia, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ

Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος ΙΑΣΩ General

Μέλος Ογκολογικού Συμβουλίου ΙΑΣΩ General

email: ek2174@columbia.edu

Τηλ:  2107470167 // 6974442646

www.karafillides.gr

 


 


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
akis3 adTechParam +53+180331 - adTechUnit 6
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ