Κοιμάστε με το κινητό να φορτίζει δίπλα σας;

10 Ιουλίου 2017

Από τη Σοφία Τρυφωνοπούλου (tomatostories.com)

Ζούμε σε μια εποχή οπού η τεχνολογία κυριαρχεί τις ζωές μας και όπου βρισκόμαστε 24’ ώρες το εικοσιτετράωρο στα κινητά μας τηλέφωνα και στους υπολογιστές μας. Σαφώς οι βραδινές ώρες δεν αποτελούν εξαίρεση. Είναι αλήθεια πως στη συναρπαστική ζωή ενός εφήβου, η πιο κατάλληλη ώρα να φορτίσει κάποιος το κινητό του είναι το βράδυ κατά την διάρκεια του ύπνου. Γιατί με βάση τους millenials είναι αυτή η κατάλληλη ώρα; Γιατί μόνο τότε δεν απαντάμε στα μηνύματα μας, δεν τσεκάρουμε τις ειδοποιήσεις από τα social media μας, δεν διαβάζουμε τα κουτσουμπολιά των αγαπημένων μας celeb και δεν επεξεργαζόμαστε τις φωτογραφίες του Instagram μας.

Το ότι δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς τα κινητά μας δεν είναι φήμη. Βασικά θέλουμε να βρίσκονται υπό τον έλεγχό μας κατά την διάρκεια όλης της ημέρας και γι’ αυτό και όταν τα φορτίζουμε το βράδυ είναι μονάχα κάποιες ίντσες μακριά από το κεφάλι μας. Μπορεί να φαίνεται περίεργο σε κάποιους αλλά ισχύει. Είμαστε πλήρως εξαρτημένοι από τα κινητά μας τηλέφωνα. Τι μπορεί όμως να μας προκαλέσει αυτή η εξάρτηση; Ειδικοί λένε πως υπάρχει μια πληθώρα ασθενειών που μπορεί να εμφανιστούν μακροπρόθεσμα με πρωταγωνιστή τον καρκίνο. Μια συχνή κίνηση που κάνουμε όλοι πριν πάμε για ύπνο είναι να θέσουμε το ξυπνητήρι στο smartphone μας για να μπορέσουμε να ξυπνήσουμε το πρωί. Στη συνέχεια ακουμπάμε το κινητό δίπλα μας ή στο κομοδίνο μην αντιλαμβανόμενοι τις συνέπειες των πράξεων μας. Το κινητό τηλέφωνο ή οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή πρέπει να βρίσκεται τουλάχιστον ένα μέτρο μακριά από το κεφάλι μας. Ιδανικά θα πρέπει να βρίσκεται σε διαφορετικό δωμάτιο από εκεί που κοιμόμαστε. Τα κινητά τηλέφωνα και οι περισσότερες ηλεκτρονικές συσκευές εκπέμπουν ακτινοβολία στην οποία βρισκόμαστε εκτεθειμένοι ενώ κοιμόμαστε. Όταν το κινητό βρίσκεται δυο μέτρα μακριά από το σώμα μας εκπέμπει εκατό φορές λιγότερη ραδιενέργεια. Πηγές λένε πως η εμφάνιση κάποιας ασθένειας έχει να κάνει με την ποσότητα ακτινοβολίας που δέχεται ο καθένας. Παραδείγματος χάριν, έρευνες δείχνουν πως το πίσω μέρος των κινητών τηλεφώνων εκπέμπει την περισσότερη ραδιενέργεια.

Αν είστε λοιπόν απ’ τους ανθρώπους που αφήνουν το κινητό τους στραμμένο μπροστά κάτω ενδέχεται να λαμβάνετε μια πρόσθετη δόση ραδιενέργειας. Επίσης, το να έχετε το κινητό δίπλα σας ενώ κοιμάστε μπορεί να προκαλέσει αναταραχές στον ύπνο, να αυξήσει τα επίπεδα του stress, να επηρεάσει την συγκέντρωση σας και να είναι η αιτία για εφιάλτες και έλλειψη ύπνου. Συνθήκες μη κατάλληλες για έναν έφηβο που χρειάζεται όλη την δύναμη και την ξεκούραση για να μπορέσει να αντεπεξέλθει σε καθημερινές προκλήσεις και στις υποχρεώσεις του. Πόσες φορές έχετε ξυπνήσει από τον ήχο των notification σας πως γίνατε tagged σε μία φωτογραφία στο facebook ή πως έχετε ένα νέο μήνυμα στο snapchat; Έρευνες δείχνουν πως το να ελέγχει κάποιος τις ειδοποιήσεις του στη μέση της νύχτας έχει ως αποτέλεσμα την προσθήκη ενός επιπλέον παράγοντα ανησυχίας.

Ο ύπνος αποτελεί κινητήρια δύναμη για τις ζωές μας και θα πρέπει να σεβόμαστε αυτές τις έξι με οχτώ ώρες ξεκούρασης και χαλάρωσης που έχουμε. Πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Αρχικά θα πρέπει να σταματήσουμε να κοιμόμαστε με το κινητό ή τον υπολογιστή δίπλα μας ή ακόμα χειρότερα πάνω στο κρεβάτι μας. Οι πιο πολλοί από εμάς βλέπουμε μια ταινία για να ηρεμίσουμε πριν κοιμηθούμε. Όταν τελειώνει η ταινία θα πρέπει να σεβόμαστε τους εαυτούς μας και να σηκωνόμαστε να βάζουμε το laptop κάπου μακριά μας. Αν αντί για ταινία ακούτε μουσική για να κοιμηθείτε βεβαιωθείτε πως θα βγάλετε τα ακουστικά από τα αυτιά σας και θα απομακρύνεται το κινητό από το κρεβάτι σας πριν σας πάρει ο ύπνος. Μπορείτε φυσικά αν βαριέστε να σηκωθείτε από το άνετο κρεβάτι σας να αγοράσετε ένα ζευγάρι wireless ακουστικά που επιτρέπουν το κινητό να βρίσκεται σε δέκα μέτρα απόσταση.

Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε τυχόν βλαβερές επιπτώσεις; Μπορούμε να βάζουμε το κινητό μας σε airplane mode μιας και όταν το κινητό βρίσκεται σε αυτή την λειτουργία δεν εκπέμπει ακτινοβολία. Μπορούμε επίσης να το κλείνουμε τελείως, μια ιδιαίτερα μεγάλη θυσία για εμάς. Αν δεν είμαστε έτοιμοι να κάνουμε μια τέτοια θυσία μπορούμε να βάλουμε το κινητό μας σε “Do not Disturb” mode. Το “Do not Disturb” επιτρέπει μόνο σε ορισμένους ανθρώπους να βρεθούν σε επαφή μαζί μας σε περίπτωση ανάγκης. Επιπλέον μπορούμε να βάλουμε το κινητό μας στο αθόρυβο ώστε να μην ξυπνάμε από τις ειδοποιήσεις. Αν είμαστε ιδιαίτερα σοβαροί με τα μέτρα που θέλουμε να λάβουμε μπορούμε να κλείνουμε το ρούτερ για να αποφύγουμε τον πειρασμό να κοιτάξουμε τις ειδοποιήσεις μας. Πριν ξεκινήσετε να αγχώνεστε και να ψάχνετε συμπτώματα της ραδιενέργειας στο διαδίκτυο, όχι δεν έχετε καρκίνο. Μπορείτε να αποκτήσετε; Δεν υπάρχει έρευνα που να αποδεικνύει άμεση αιτιωδώς συνάφεια μεταξύ του καρκίνου και τις ακτινοβολίας. Παρ’όλα αυτά υπάρχουν συσχετισμοί.

Πώς αλλιώς μπορούμε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας; Μπορείτε να θέσετε μια συγκεκριμένη ώρα που θα αποτελεί “bed time” για το κινητό σας, δηλαδή που θα βάζετε το κινητό σας για ύπνο. Εφόσον περάσει αύτη η ώρα δεν θα μπορείτε να αγγίξετε το κινητό σας μέχρι το πρωί. Έτσι θα μπορέσετε να κοιμηθείτε ήρεμα, χωρίς ενοχλήσεις. Πολλοί από εμάς χρησιμοποιούμε το κινητό μας μέχρι το δευτερόλεπτο που θα κλείσουμε τα μάτια μας και θα κοιμηθούμε. Έχει αποδειχτεί πως το να εκτιθέμεθα σε εκείνο το “μπλε φως” που εκπέμπει το κινητό μας μέσα στο σκοτάδι, μπορεί επίσης να αποτελέσει αιτία για ανήσυχο ύπνο.

Εν τέλει, είμαστε περικυκλωμένοι από ραδιενέργεια και το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να την αποφεύγουμε όσο το δυνατόν περισσότερο.

 

 

 

 

 


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ