Μπαρίσνικοφ, Γουίλσον, Νιζίνσκι: Τρία μεγάλα ονόματα υποκλίνονται στη τέχνη!

13 Ιουλίου 2017

Βασλάβ Νιζίνσκι άλλη μια αποκάλυψη!
Είδα την παράσταση του Μπόμπ Γουιλσον με τον Μπαρίσνικοφ στη Στέγη Γραμμάτων, βασισμένη στα ημερολόγια του χορευτή, μύθου όλων των εποχών!
Το κείμενο συναρπαστικό, καταιγιστικό, μεγαλοφυές αλλά και σπαρακτικό.
Μια σπουδαία προσωπικότητα που αφηγήθηκε την αλήθεια της ζωής του, μιας ζωής κατεστραμμένης που γνώρισε την αποθέωση και κατέληξε στην τρέλα, στη σχιζοφρένεια.
Τα ημερολόγια του τα έκρυψε ώσπου μετά το θάνατό του, βρέθηκαν στα αρχεία της κόρης του.
Έγραψε για τη ζωή, το θάνατο, την αγάπη, το σεξ, τον πόλεμο και πάνω από όλα το Θεό.
Γνωρίζοντας ότι συνομιλεί με τον εαυτό του, έκανε λίγο πριν τον συνθλίψει η αρρώστια, έναν απολογισμό ζωής.
Εθισμοί, εξαρτήσεις, ανηθικότητα, ενοχές, καταπίεση και εκμετάλλευση από τον ιμπρεσάριο των ρωσικών μπαλέτων, εξευτελισμός, κατακερματισμός της ύπαρξης του.
Μάθημα ζωής για όσους από εμάς αντέχουν να δουν κομμάτια δικά τους, κομμάτια αποκτήνωσης της ανθρώπινης φύσης, που λάγνα αναζητά να τη θρέψει το κακό.
Η σκηνοθεσία του Γουίλσον πάντα υψηλού εικαστικού επιπέδου.
Ο Μπαρίσνικοφ τόλμησε κάτι που για χρόνια ακόμα αρνιόταν, ακόμα και όταν ο Μπέργκμαν του το πρότεινε.
Χωρίς να τον συνδέουν πολλά κοινά με τον χορευτή μύθο, δέχτηκε την πρόκληση μιλώντας μόνο με εκφράσεις του προσώπου του και τη κίνηση του κορμιού του για τη φιλοσοφία του μεγάλου καλλιτέχνη Νιζίνσκι!!



Αννα Δρούζα

 

Περίληψη του έργου:

Οι σπουδαίοι Ρόμπερτ Γουίλσον και Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διεισδύσουν στο διαλυμένο μυαλό ενός από τους διασημότερους χορευτές όλων των εποχών, του Βάσλαβ Νιζίνσκι. Η σόλο παράσταση βασίζεται στα ημερολόγια του εμβληματικού χορευτή, ένα πραγματικό έργο τέχνης που καταγράφει την κάθοδό του στην τρέλα και σκιαγραφεί τη βασανισμένη σεξουαλικότητα και πνευματικότητά του, όπως επίσης και την τρικυμιώδη σχέση του με τον ιδρυτή των Ρωσικών Μπαλέτων, ιμπρεσάριο Σεργκέι Ντιαγκίλεφ, στον οποίον αναφέρεται και το γράμμα του τίτλου. Η παρτιτούρα του Χαλ Γουίλνερ, εν είδει κολάζ, συνυφαίνει ηχητικά αποσπάσματα από το ημερολόγιο με τραγούδια και μουσικές των Τομ Γουέιτς, Άρβο Περτ, Χένρυ Μαντσίνι και του Σοβιετικού φουτουριστή συνθέτη Αλεξάντερ Μοσόλοφ. Γοητευμένος εδώ και καιρό από το ημερολόγιο του Νιζίνσκι, ο Μπαρίσνικοφ, κορυφαίος χορευτής της γενιάς του, άλλοτε χορεύει και άλλοτε τρεκλίζει μέσα στο τοπίο του Γουίλσον, καθώς παρουσιάζει μιαν εκπληκτική, συγκινητική μαρτυρία των τελευταίων στιγμών διαύγειας στη ζωή ενός ανθρώπου.

Ο Βάσλαβ Νιζίνσκι κράτησε τις σημειώσεις που μετέπειτα έγιναν βιβλίο όσο καιρό έμεινε στο Σαίν-Μόριτς, στην Ελβετία. Η τρέλα του συγγραφέα διαγράφεται με σαφήνεια μοναδική. Αυτό το Ημερολόγιο πού φωτίζει τη ζωή μιας μεγαλοφυΐας του χορού, είναι, συγχρόνως, κι η συγκλονιστική μαρτυρία ενός σχιζοφρενούς. Όπως έγραψε ο Χένρυ Μίλλερ: «Αν δεν είχε καταλήξει στο άσυλο, ο Νιζίνσκι-συγγραφέας θα γινόταν ισάξιος με τον Νιζίνσκι-χορευτή».


Διαβάστε σχετικά άρθρα εδώ:

Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ο φυγάς χορευτής που αυτομόλησε στη Δύση για να γίνει αστέρας του θεάματος

Φεστιβάλ Αθηνών: οι εκδηλώσεις που δεν πρέπει να χάσετε!

 


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
akis3 adTechParam +25681+180799 - adTechUnit 9
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ