Ποιες τροφές που δεν φαντάζεσαι περιέχουν ζάχαρη;

26 Ιουλίου 2017

Κάνεις δίαιτα ή διατροφή, προσέχεις τι τρως και καταναλώνεις μόνο προϊόντα  light και υγιεινά;  Έχεις να βάλεις στο σπίτι σου ζάχαρη εδώ και μήνες και αποφεύγεις όσο κανείς τα γλυκά;  Και νομίζεις ότι δεν καταναλώνεις καθόλου ζάχαρη; Πόσο σίγουρη είσαι γι’ αυτό;

Υπάρχει μια σειρά από τροφές με «κρυμμένη» ζάχαρη, που δε θα φανταζόσουν ποτέ ότι περιέχουν! Κι όμως!

-  Ψωμί, ψωμί του τοστ

Ακόμα κι αν δεν είσαι φαν του ψωμιού, σίγουρα θα τρως κάπου κάπου. Ή ακόμα χειρότερα, θα υπάρχει στο σπίτι ψωμί του τοστ. Δες τα συστατικά του: περιέχει ζάχαρη!

-  Δημητριακά

Το κλασικό υγιεινό πρωινό που δίνεις στα παιδιά σου και πιστεύεις κι εσύ ότι είναι αθώο! Κι όμως! Ένα μπολ δημητριακά περιέχει κατά μέσο όρο 4 κουταλιές ζάχαρη!

- Μπάρες δημητριακών

Άλλη μια ψευδαίσθηση. Αντικαθιστάς τη σοκολάτα με μπάρες δημητριακών πλούσιες σε ενέργεια. Κοίτα τα συστατικά τους προτού τις αγοράσεις! Περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και δε λέει να τις τρως 2-2 ή 3-3 νομίζοντας ότι δεν παχαίνουν!

- Σος και dressing

Κάνεις δίαιτα με σαλατούλες και ψητά;  Πώς θα νοστιμήσεις λίγο το φαγητό σου; Με dressing ή sauce που έχεις αγοράσει. Όλα αυτά τα προϊόντα περιέχουν μέσα ζάχαρη!!!

- Φρέσκιοι χυμοί

Νομίζεις ότι το να πιεις ένα φρέσκο χυμό φρούτων είναι αθώο και μη θερμιδογόνο; Σαφώς και είναι πολύ καλύτερα από το να φας ένα παγωτό. Αλλά περιέχει ζάχαρη! Όχι, αυτή που μπορεί να προσθέσεις εσύ επειδή το βρίσκεις ξινό. Η επεξεργασία των φρούτων για την παραγωγή του χυμού τους συγκεντρώνει στο ποτήρι σου μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης! Καλύτερα να το φας το φρουτάκι παρά να το πιείς!

- Light προιόντα

τα αγοράζεις για να μειώσεις τις θερμίδες που προσλαμβάνεις κι εκείνα έχουν μέσα ζάχαρη!

- Αλκοόλ

Όλοι ξέρουμε ότι το αλκόολ παχαίνει! Μεγάλη ποσότητα θερμίδων έχουν τα κοκτέιλ. Όσο για τα «καθαρά» ποσά όπως το κρασί, αυτά έχουν πολύ λιγότερες

-  Αναψυκτικά

Όλοι ξέρουμε ότι τα αναψυκτικά περιέχουν ζάχαρη. Αλλά είναι αρκετά τρομακτικό να μάθεις ότι ένα κουτάκι Coca cola περιέχει 9 ολόκληρες κουταλιές ζάχαρη!!!

- Κομπόστες, μαρμελάδες και αποξηραμένα φρούτα

Αυτό μάλλον το ήξερες. Το ζήτημα είναι ότι ειδικά οι κομπόστες και οι μαρμελάδες περιέχουν τεράστια ποσότητα ζάχαρης!

Οι βλαβερές συνέπειες της ζάχαρης στον οργανισμό σου είναι λίγο- πολύ γνωστές. Δεν είναι μόνο θέμα δίαιτας αλλά και ποιοτικής ζωής!

Πόση ζάχαρη μπορεί να προσλαμβάνει ένας άνθρωπος την ημέρα;

Σύμφωνα με το Αμερικανικό Καρδιολογικό Ινστιτούτο, η maximum ημερήσια πρόσληψη ζάχαρης στον άνδρα είναι 37,7 γρ (ή 9 κουταλιές) και στη γυναίκα 25 γρ (ή 6 κουταλιές). 

Τι πρέπει να κάνεις από εδώ και πέρα; Να διαβάζεις τα ταμπελάκια των προιόντων που αγοράζεις και να παρεμβαίνεις στην παρασκευή όσων καταναλώνεις για να ελέγχεις όσο το δυνατόν καλύτερα τι περιέχουν!

Νίκη Κοσκινά


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ