Μήπως η ψυχολογία σας πάσχει από κοινωνικό jet lag;

8 Αυγούστου 2017

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε για το αεροπορικό jet lag, από το οποίο πάσχουν συνήθως όσοι ταξιδεύουν συχνά και... αποσυντονίζουν το βιολογικό τους ρολόι. Εκτός απ΄ αυτό, όμως, τα τελευταία χρόνια έχει κάνει την εμφάνισή του και το κοινωνικό jet lag, ένα σύνδρομο που επηρεάζει την ψυχολογία (και όχι μόνο)!

Το κοινωνικό jet lag σχετίζεται με το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ του βιολογικού ρολογιού του οργανισμού μας, το οποίο «γνωρίζει» την εναλλαγή ημέρας-νύχτας και του «κοινωνικού» ρολογιού, το οποίο ρυθμίζεται από το ωράριο εργασίας και τις συνήθειες μας. Εφόσον οι χρόνοι των δύο ρολογιών δεν συμπίπτουν, αυτό προκαλεί έλλειμμα ύπνου και ξεκούρασης επιδρώντας αρνητικά στην ψυχολογία.

Αν και οι μελέτες για το κοινωνικό jet lag είναι σχετικά πρόσφατες, εντούτοις έχουν δείξει ότι οι πάσχοντες έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη, κούραση, άγχος, καθώς και να καταναλώσουν μεγαλύτερες ποσότητες ποτού και καφεΐνης απ΄ όσους... συγχρονίζουν τα ρολόγια τους.

Με άλλα λόγια, όσοι πάσχουν από το σύνδρομο αυτό ζουν διαφορετικά από τους βιορυθμούς τους, κάτι που προκαλεί δυσάρεστα συμπτώματα για την ψυχολογία τους. Περαιτέρω, το κοινωνικό jet lag έχει συνδεθεί με την εμφάνιση παχυσαρκίας, καρδιακής νόσου και διαβήτη.

Τι κάνουμε όμως για να το αντιμετωπίσουμε; Οι επιστήμονες συστήνουν ότι να κοιμόμαστε 7-8 ώρες κάθε βράδυ και όσο γίνεται να διατηρούμε το ίδιο πρόγραμμα και το Σαββατοκύριακο, ώστε να μην είμαστε μονίμως «στην πρίζα».

Με έναν σωστό προγραμματισμό και καθορισμένο μοτίβο ύπνου το μόνο jet lag που θα έχουμε θα είναι το αεροπορικό στα ταξίδια μας!

Επιμέλεια: Σέβη Σαλαγιάννη

 


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
akis3 adTechParam +182877 - adTechUnit 2
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ