Άθληση και διατροφή: ποιες τροφές να προτιμώ;

4 Αυγούστου 2017
Ο ΣΤΕΛΙΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ BORO.GR ρωτά

Αναγνώστης μας ρωτά: Επειδή αθλούμαι καθημερινά, 2 φόρες μια το πρωί γυμναστήριο και μια το απόγευμα με την ομάδα ποδοσφαίρου, ποιο θα ήταν κατά τη γνώμη σας το καλύτερο γεύμα που θα πρέπει να καταναλώνω στη διάρκεια της μέρας; π.χ ενα πρόγραμμα; Έχω ξεκινήσει εδώ και 2 μήνες να γυμνάζομαι και έχω χάσει αρκετά κιλά. Αυτός ήταν και ο στόχος μου και είναι ακόμα. Για αυτό ρωτάω και ενδιαφέρομαι για την άποψή σας. Θα περιμένω  μια απάντηση σας.

Στο ερώτημά σας απάντησε η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Κυριακή Απέργη

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Για ενα εξατομικευμένο πλάνο διατροφής απαιτείται ενα πλήρες ιστορικο. Σε γενικές γραμμες, εφόσον ασκείστε καθημερινά και μάλιστα με διπλή προπόνηση η διατροφη σας θα πρεπει να σας βοηθά να έχετε ενέργεια, να διατηρηθεί η μυική μάζε και να μειωθεί το σωματικό λιπος. Δεν έχει σημασία πιο θα είναι το κυρίως γεύμα αρκεί να τρώμε με ηρεμία.

Θα πρέπει να έχετε ενα καλό πρωινό που να περιλαμβάνει αυγό ή γιαούρτι ή τυρί ή άλλο γαλακτοκομικό σε συνδυασμό με δημητριακό ολικής πχ βρώμη, ψωμί ολικής κτλ καλά λιπαρά πχ ταχίνι, ξηροί κάρποι και φρέσκα φρούτα. Αν δεν υπάρχει χρόνος να καταναλωθεί πριν την πρωινή προπόνηση τότε καλό θα ήταν να πιείτε ενα ποτήρι φυσικό χυμό πριν και να πάρετε το πρωινό αμέσως μετά την προπόνηση.

Εξίσου σημαντικά ειναι τα σνακ πριν και αμέσως μετά την από κάθε προπόνηση. Θα σας συμβούλευα τα κυρίως γεύματα να απέχουν τουλάχιστον 3 ώρες απο την προπόνηση, αλλα 30-45' πριν να έχετε ένα σνακ όπως χυμό, μπάρα, μπανάνα ή άλλο φρούτο. Μέχρι δυο ώρες μετά την κάθε προπόνηση ειναι σημαντικό να κατανάλωσετε ένα κυρίως γεύμα ή ένα μεικτό σνακ αν αυτο δεν ειναι δυνατό, όπως τοστ με τυρι, γιαούρτι με φρούτα, αραβική με αυγό κτλ. Σε κάθε κυρίως γεύμα σας (μεσημέρι και βράδυ) φροντίστε να έχετε φρέσκα ή βραστά λαχανικα με ελαιόλαδο σε συνδυασμό με πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας πχ Ψαρι, κρέας, αυγό, τυρι και άμυλο χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη  πχ κάστανο ρύζι, ζυμαρικά ολικής, όσπριο κτλ. Ενα από τα δυο γεύματα, είτε το μεσημέριανο, είτε το βραδινό καλό θα ήταν να ειναι κάτι πιο μικρό σε ποσότητα πχ σαλάτα με κοτόπουλο ή τόνο ή ομελέτα με ψωμί ολικής ή έναν κρητικό ντάκο κτλ

Μην ξεχνάτε να πίνετε αρκετό νερό κατα την διάρκεια της ημέρας και ισοτονικό κατά την προπόνηση. Αποφύγετε τος υπερβολές προς πάσα κατεύθυνση, ακούστε το σώμα σας και δώστε στον οργανισμό σας χρονο και την απαραίτητη ξεκουραση.

Με εκτίμηση
Απέργη Κυριακή
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος 
6987121394
fb: Κυριακή Απέργη-Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Στο www.kiriakiapergi.gr www.thehealthlab.gr



ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Εξαρτήσεις: Ποια σημάδια προδίδουν τη χρήση κοκαΐνης;
Η κοκαΐνη είναι μία λευκή, κρυσταλλική,...
Πότε μια γυναικά κάνει απιστία;
Ποια είναι τα συναισθήματα που γεννά η...