Ποια είναι τα ιδανικά σνακ για την παραλία και τι να προσέξεις

8 Αυγούστου 2017

Προορισμός, μαγιό, πετσέτα θαλάσσης και αντηλιακό…check! Η ώρα της φετινής καλοκαιρινής απόδρασης είναι πια γεγονός και φροντίζετε μέχρι και για την τελευταία λεπτομέρεια. Προτού όμως κάνετε τις πολύωρες εξορμήσεις σας στις αγαπημένες σας παραλίες, είστε σίγουροι ότι τα έχετε σκεφτεί όλα; Μήπως δεν έχετε οργανωθεί πλήρως αναφορικά με τα κατάλληλα σνακ για να εφοδιάζεστε με την απαραίτητη ενέργεια και παράλληλα να ελέγχετε καλύτερα την πείνα σας για τις επόμενες ώρες; Ας δούμε παρακάτω τι μπορείτε να κάνετε για να το καταφέρετε…

Για τους πιο «χαλαρούς» ή για αυτούς που αναζητούν πιο πρακτικές επιλογές:


Αν εντοπίζετε κοινά σημεία με την παραπάνω κατηγορία ανθρώπων, υπάρχουν λύσεις, αλμυρές και γλυκές, ώστε να μην παραμείνετε νηστικοί για πολλές ώρες και να μην σας πιάσουν βραδινές υπερφαγίες, κατά την επιστροφή σας στο σπίτι ή στη βραδινή βόλτα. Ποιες είναι αυτές; Το snack pack με 4 μπισκότα πτι-μπερ δε χρειάζεται ψυγείο και έχει μόνο 127 θερμίδες ανά πακέτο, αποτελώντας το ιδανικό γλυκό snack … on the beach! Επιπλέον, οι πρακτικές ατομικές συσκευασίες κρημ κράκερ σίτου ή σίκαλης, χωράνε και στην πιο μικρή τσάντα και σίγουρα θα σας «λύσουν» κυριολεκτικά τα χέρια. Ένα σακουλάκι με ανάλατους ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα ή μία μπάρα δημητριακών αποτελούν ακόμη κάποιες πρακτικές επιλογές που μεταφέρονται εύκολα και θα σας χορτάσουν χωρίς να σας φουσκώσουν μέχρι το επόμενο γεύμα!

Για τους «οργανωμένους» με φορητό ψυγειάκι: 


Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων, δεν έχετε παρά να συνδυάσετε όλες τις παραπάνω επιλογές με υλικά που απαιτούν τη συντήρησή τους στο ψυγείο, ενώ προκειμένου να εξοικονομήσετε χρόνο, μπορείτε να ετοιμάσετε τα αγαπημένα σας τρόφιμα ακόμη κι από την προηγούμενη ημέρα κι έπειτα να τα φυλάξετε στο φορητό ψυγείο, φροντίζοντας να διατηρηθούν στους 4oC. Τι μπορείτε να συμπεριλάβετε στο ψυγειάκι; Πληθώρα καλοκαιρινών φρούτων, στικς λαχανικών και ατομικές μερίδες τυριού που μπορείτε να τα συνδυάσετε με κρημ κράκερ σίτου ή σίκαλης, σάντουιτς με τυρί χαμηλών λιπαρών και λαχανικά, αραβική πίτα με υλικά της επιλογής σας και γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά είναι μερικές μόνο έξυπνες και ελαφριές επιλογές που θα σας χαρίσουν την ενέργεια που χρειάζεστε για να αφοσιωθείτε στο κολύμπι και τα θαλάσσια σπορ. 

Δώστε προσοχή!


Δεν πρέπει να ξεχνάτε να καλύπτετε τις ανάγκες σας σε υγρά, επιλέγοντας βασικά το νερό αλλά και άλλα δροσιστικά ροφήματα, όπως οι χυμοί, ένα παγωμένο τσάι και δροσερά αναψυκτικά. Το σώμα μας λόγω της έκθεσης στον ήλιο τόσο στην ξαπλώστρα όσο και μέσα στη θάλασσα ή το παιχνίδι αφυδατώνεται και συνεπώς πρέπει να φροντίζετε πάντοτε να φτάνετε τη συνήθη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη νερού (2-2,5 λίτρα για τους ενήλικες, από τρόφιμα και ροφήματα) όπως αυτή προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA)1. Ωστόσο, ενδέχεται να χρειάζεται να καταναλώνετε και μεγαλύτερες ποσότητες υγρών ειδικά αν είστε εκτεθειμένοι σε υψηλές θερμοκρασίες (περίπου έως και 1 λίτρο περισσότερο).
Τελικά, πάντα μπορείτε να βρίσκετε τρόπους για να προμηθεύεστε με τα κατάλληλα σνακ που ταιριάζουν στις δικές σας συνήθειες. Την επόμενη φορά που θα σκεφτείτε όλα τα απαραίτητα «αξεσουάρ» για την τσάντα της παραλίας, μην ξεχάσετε κάποια από τα πιο σημαντικά που δεν είναι άλλα από τα αγαπημένα σας τρόφιμα και ροφήματα που θα σας χαρίσουν ισορροπία, ενέργεια και φυσικά απόλαυση, κάνοντας τις καλοκαιρινές σας στιγμές … ακόμα πιο γευστικές!

Από τη Δάφνη Μπαλαφούτη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, συνεργάτιδα της Επιστημονικής Ομάδας του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαλαζάρου (www.nutrimed.gr)


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ