Αβγά με κάππαρη

9 Αυγούστου 2017

ΥΛΙΚΑ για 2 μερίδες

• 3 αβγά
• 1 φλιτζάνι κάππαρη (120 γρ.)
• 1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο (150 γρ.)
• ελαιόλαδο (30 γρ.)
• αλάτι – πιπέρι 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Σε ένα τηγάνι σοτάρετε το κρεμμύδι και έπειτα προσθέτετε την κάππαρη. Χτυπάτε τα αβγά σε ένα μπολ και στη συνέχεια τα προσθέτετε στο τηγάνι. Ανακατεύετε μέχρι να σταθεροποιηθούν τα αβγά και σερβίρετε με ψωμί και ντοματοσαλάτα.

Θρεπτική αξία (μιας μερίδας)

Θερμίδες: 275
Πρωτεΐνες: 13 γρ.
Υδατάνθρακες: 8 γρ.
Λίπη: 23 γρ.
Χοληστερόλη: 319 mg

Διατροφική αξιολόγηση:

Τα αβγά με κάππαρη είναι μία παραδοσιακή συνταγή που προέρχεται από το μικρό νησί των Κυκλάδων, που βρίσκεται απέναντι από την Μύλο, την Κίμωλο. Η Κίμωλος είναι ένα μέρος όπου αφθονεί η κάππαρη, η οποία αποτελεί ένα πολύ καλό μυρωδικό. Το πιάτο αυτό συνοδευόμενο από 2 φέτες ψωμί και μία ντοματοσαλάτα εξισορροπείται ως γεύμα, εφόσον αυξάνονται οι υδατάνθρακες, οι οποίοι βρίσκονται σε μικρό ποσοστό στη συνταγή. 

Αντίθετα, τα αβγά με κάππαρη είναι μία συνταγή πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και λίπος, κυρίως μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Συγκεκριμένα, στο ασπράδι του αβγού βρίσκεται η υψηλότερης βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, η οποία μαζί με την πρωτεΐνη του γάλακτος αποτελούν τις μόνες που απορροφώνται και συγκρατούνται από τον ανθρώπινο οργανισμό κατά 100%. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σε μία ηλικία κατά την οποία ο οργανισμός παρουσιάζει πολύ μεγάλες ανάγκες σε πρωτεΐνη, για να συντηρήσει τη ραγδαία ανάπτυξή του, όπως είναι η βρεφική, οι παραπάνω δύο τροφές αποτελούν την κύρια, αν όχι την μόνη, τροφική επιλογή.

Επιπλέον, στον κρόκο του αβγού περιέχονται 213 mg διαιτητικής χοληστερόλης. Ένα άτομο σε δίαιτα με χαμηλή χοληστερόλη πρέπει να περιορίζει την κατανάλωση κρόκων αβγού, αν και φαίνεται πως ο περιορισμός των κορεσμένων λιπαρών είναι πιο αποτελεσματική μέθοδος μείωσης της χοληστερόλης του αίματος. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία θεωρεί αποδεκτή την κατανάλωση τεσσάρων κρόκων αβγού την εβδομάδα, ενώ σύμφωνα με το μοντέλο της Μεσογειακής Πυραμίδας, συστήνεται η κατανάλωση τριών ολόκληρων αβγών ανά εβδομάδα.

Η άποψη πως η διαιτητική χοληστερόλη ισοδυναμεί με χοληστερόλη στο αίμα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο ευρύ κοινό, αλλά μία προσεκτικότερη ανάλυση του θέματος καταδεικνύει πως η πραγματικότητα δεν είναι ακριβώς αυτή. Πλέον η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει πως η επίδραση της δίαιτας στη χοληστερόλη του πλάσματος πρέπει να εξεταστεί σχετικά με τα αποτελέσματά της τόσο στην αθηρογόνο LDL χοληστερόλη, όσο και στην αντι-αθηρογόνο HDL χοληστερόλη, εφόσον ο λόγος LDL/HDL αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη καρδιακής νόσου. Αυτό που καταγράφεται σε σχετικές έρευνες είναι πως η διαιτητική χοληστερόλη αυξάνει και τους δύο τύπους χοληστερόλης του αίματος, χωρίς όμως να διαφοροποιεί σημαντικά τον λόγο τους. Γι’ αυτό και η συσχέτιση μεταξύ κατανάλωσης χοληστερόλης και κινδύνου εμφάνισης καρδιακής νόσου είναι μικρή.

ΠΗΓΗ: http://www.nutrimed.gr



ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ