Ζωή Λάσκαρη: Η μεγάλη ανακάλυψη της Φίνος Φιλμ, η πορεία της στο καλλιτεχνικό στερέωμα και οι άνθρωποι που τη σημάδεψαν

19 Αυγούστου 2017

Η είδηση του θανάτου της άφησε μουδιασμένο τόσο το καλλιτεχνικό κόσμο όσο και όλους εκείνους που την αγάπησαν μέσα από τη δουλειά και το έργο της.

Η Ζωή Λάσκαρη η μεγάλη ανακάλυψη της Φίνος Φιλμ, υπήρξε μία από τις ομορφότερες και εμπορικότερες γυναίκες του ελληνικού κινηματογράφου και έχει διαμορφώσει με τους ρόλους της την περσόνα της δυναμικής αλλά και μοιραίας γυναίκας ενώ παράλληλα έγινε το νούμερο ένα sex symbol της εποχής της.

 


Έφυγε για να συναντήσει την Αλίκη, την Τζένη, τον Νίκο Κούρκουλο, τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Γιάννη Διαλιανίδη. Θα μένουν όμως για πάντα οι ταινίες της και ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο αντιμετώπιζε την ζωή.


Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη στις 12 Δεκεμβρίου 1944. Το πραγματικό της όνομα είναι Ζωή Κουρούκλη.Φοίτησε στην σχολή Βαλαγιάννη, στην σχολή καλογραιών Καλαμαρί και στην σχολή του Πέλλου Κατσέλη. Το 1959, σε ηλικία μόλις δεκαπέντε χρονών στέφθηκε Σταρ Ελλάς. Έζησε για δύο χρόνια στην Αμερική.


Στο παρελθόν είχε υπάρξει επίσης αθλήτρια του Άρη στο μπάσκετ, ενώ η ίδια δήλωνε πως είναι Άρης και Ολυμπιακός. Μάλιστα, είχε δώσει το παρών στο "Nick Galis Hall" σε ματς του Άρη με την Αρμάνι Μιλάνο για το EuroCup της σεζόν 2015-16 .

 


Η αρχή μιας λαμπρής καριέρας


Το 1961 ο Φίνος την επιλέγει για πρωταγωνίστρια στον «Κατήφορο» και υπογράφει μαζί του αποκλειστικό συμβόλαιο συνεργασίας. Η ταινία είναι εισπρακτικά η εμπορικότερη της σεζόν 61-62 καθιερώνοντας την Ζωή Λάσκαρη ως μόνιμη πρωταγωνίστρια και ως μια από τις πιο λαμπρές σταρ της «χρυσής» εποχής του κινηματογράφου. Για να μην γίνεται σύγχυση με την ξαδέρφη της Ζωή Κουρούκλη, η οποία ήταν ήδη γνωστή τραγουδίστρια, ο Φίνος την «βαφτίζει» Ζωή Λάσκαρη εμπνευσμένος από το ‘ονομα ενος Ιταλού.
Στα τέλη της δεκαετίας του 60’ η Ζωή Λάσκαρη, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη, θεωρούνται από τις μεγαλύτερες ντίβες και τις πιο εμπορικές σταρ στην Ελλάδα.

 



Η Ζωή και το Θέατρο


Η δύση της «χρυσής εποχής» του ελληνικού κινηματογράφου θα στρέψει την προσοχή της στην μεγάλη της αγάπη το θέατρο.

Την πρώτη θεατρική της εμφάνιση στην Αθήνα την κάνει το 197  με το έργο «Μαριχουάνα Στοπ» ενώ ακολουθούν οι μεγάλες θεατρικές επιτυχίες «Ξυπόλητη στο πάρκο» του Neil Simon, «Η κυρία του Μαξίμ» του Georges Feudeau και το «Miss Πέπσι» του Pierrette Bruno. Η υποδοχή που την επιφύλαξαν οι θεατρικοί κριτικοί ήταν ενθουσιώδης.
Από τις σημαντικότερες δουλειές της αποτελεί η συνεργασία με το τον Μιχάλη Κακογιάννη στις «Τρωάδες» το 1997, η οποία έτυχε θερμής υποδοχής από τον τύπο. Ιδιαίτερη αναφορά στην παράσταση έκαναν οι «New York Times», η «New York Post» και η «Herald Tribune» μιλώντας για μια «…συγκλονιστική διαμαρτυρία εναντίον της σκληρότητας του πολέμου στα χρονικά της δραματικής λογοτεχνίας» και για μια «…βαθύτατα συγκινητική αναβίωση του Ευριπίδη».

Αποτίνοντας έναν ιδιαίτερο φόρο τιμής στον αγαπημένο της Edward Albee θα ανεβάσει για δύο συνεχόμενες σεζόν την «Ευαίσθητη Ισορροπία» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου. Είναι η τέταρτη φορά στην θεατρική της καριέρα που ανεβάζει έργο του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα. Ο τύπος εξαίροντας την μακροχρόνια θεατρική εμπειρία της στην σύγχρονη αμερικάνικη δραματουργία κάνει ιδιαίτερη μνεία στην ρηξικέλευθη ερμηνεία της.

To 2003 Ιδρύει την δική της θεατρική σκηνή στον πολυχώρου Αθηναΐδα που φέρει το όνομα της www.zoelaskari-theatre.gr.

Η προσωπική ζωή της..Ζωής

Η προσωπική ζωή της απασχόλησε έντονα τα Μέσα Ενημέρωσης χωρίς η ίδια να το επιδιώκει ή να το προκαλεί. Άλλωστε, όπως η ίδια έχει δηλώσει, ο σεβασμός στην αδιαφάνεια της προσωπικής ζωής είναι ένα από τα πράγματα που εκτιμά ιδιαιτέρως στους ανθρώπους.

Έχασε τον μπαμπά της όταν ήταν βρέφος και για αυτό αναζητούσε στο πρόσωπο των συντρόφων της την πατρική φιγούρα που της έλειπε, όπως έχει εξομολογηθεί η ίδια.

«Οι περισσότεροι άνδρες με αντιμετώπιζαν σαν τη Ρίτα Χέιγουορθ: Κοιμόντουσαν με τη Λάσκαρη και ξυπνούσαν με τη Ζωή» έχει εξομολογηθεί η ίδια.

Εν μέρει τον πατέρα της αντικατέστησε ο σπουδαίος Φίνος που την έβγαλε επίσημα στον κινηματογράφο και την είχε σαν κόρη του.

Σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή της αποτέλεσε ο έρωτας με τον Τόλη Βοσκόπουλο. Μιλώντας για εκείνον, που τραγούδησε αποκλειστικά για εκείνη το "Ξανθή αγαπημένη Παναγιά", έχει πει: «Ήταν ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή μου ο Τόλης. Ήταν μία πολύ έντονη σχέση, βέβαια, με όλα όσα προανέφερα».


Το 1967 παντρεύτηκε τον επιχειρηματία Πέτρο Κουτουμάνο με τον οποίο απέκτησε μια κόρη, την Μάρθα. Το ζευγάρι χώρισε οριστικά την άνοιξη του 1971.

 

Το 1976 παντρεύτηκε τον ποινικολόγο Αλέξανδρο Λυκουρέζο με τον οποίο απέκτησε μια ακόμη κόρη, την Μαρία-Ελένη και εμείναν μαζί μέχρι και τη τελευταία της μέρα.Η γνωριμία τους, εντελώς τυχαία. Πήγε ως πελάτισσα στο δικηγορικό του γραφείο, κι αυτό ήταν η αρχή.

Το 1997 έγινε γιαγιά της Ζένιας από τον γάμο της Μάρθας με τον Βλάση Μπονάτσο.

 

 



Η Ζωή Λάσκαρη με δικά της λόγια

Για την καθημερινή της ζωή: « Τα πάντα έκανα στο σπίτι. Εγώ δεν αισθάνθηκα ποτέ σταρ. Τι, να παριστάνω την Γκρέτα Γκάρμπο με ένα τσιγάρο στο χέρι; Είναι βασανιστικό να πρέπει να υποδύεσαι έναν ρόλο και μέσα στο σπίτι σου».
ΒΗΜΑgazino Νοέμβριος 2016

Για την ζωή της: «Εγώ έκανα απλώς μια δουλειά που αγαπούσα πάρα πολύ, με έναν άνθρωπο που λάτρευα, τον Φίνο, και από εκεί και πέρα η ζωή, οι παρέες μου, ήταν έξω από όλα αυτά. Δεν έκανα θυσίες, όπως για παράδειγμα η Αλίκη. Και ξενυχτούσα, και πολλές φορές πήγαινα κατευθείαν στο γύρισμα. Ευτυχώς χάρηκα όλες τις ηλικίες μου».

Για το παρελθόν: «Δεν αναπολώ. Ούτε θα 'θελα να ξαναγυρίσω πίσω. Πέρασα καλά, πέρασα άσχημα, πέρασα πολλά και είμαι καλά. Δεν αισθάνομαι τόσο γριά. Θα περιμένω να το κάνω στα 90 μου, όταν αράξω σπίτι μου. Γιατί πρέπει να αποσυρθώ τώρα;»
Lifo Φεβρουάριος 2014

Για τις σχέσεις με τα δικά της παιδιά: «Δυστυχώς, μαθαίνουμε να οδηγούμε, να μαγειρεύουμε, αλλά δεν μαθαίνουμε πώς να είμαστε καλές μάνες. Ναι, δεν ξέρω πώς ήμουν ως μητέρα. Τα παιδιά σίγουρα θέλουν όρια. Οταν χρειαζόταν, και τιμωρίες έμπαιναν, και η Μάρθα και η Μαρία Ελένη, αλλά τιμωρίες του στυλ "σου βγάζω την πόρτα από το δωμάτιο για έναν μήνα για να χάσεις την ιδιωτικότητά σου". Θα έλεγα, πάντως, ότι η αγάπη που έχω στα παιδιά μου επικαλύπτει πολλά λάθη, αν έχω κάνει λάθη».

Για την κοσμική ζωή: « Δεν μου πάει καθόλου. Δεν περνάω καλά. Προτιμώ να πάω σε ένα ταβερνάκι με τις φίλες μου, να πιω ένα κρασάκι. Δεν έχω τι να πω σε τέτοιες εκδηλώσεις. Νιώθω ηλίθια. Και κάνω προσπάθεια, μη νομίζετε. Και γελάω, και είμαι κανονική, γιατί δεν θέλω να προσβάλλω κανέναν. Αλλά φεύγω άδεια. Προτιμώ να είμαι σπίτι μου, να ράβω, να φτιάχνω τα σκουλαρίκια μου».
ΒΗΜΑgazino Νοέμβριος 2016

Για το νόημα της ζωής: Να βουτάς με τα μούτρα και να μη φοβάσαι, γιατί τότε η ζωή είναι χαμένη. Σαν να μην έζησες, σαν να ήσουν περαστικός κι έφυγες. Θέλει πολλή τόλμη. Στο κάτω κάτω, γιατί ζούμε; Γιατί να φοβόμαστε μην πονέσουμε; Δεν πονάμε πιο πολύ όταν δεν ζούμε τα πράγματα; Να μη φοβάσαι τη ζωή, προχώρα»
Lifo Φεβρουάριος 2014

Με πληροφορίες και φωτογραφίες από: zoelaskari.gr, sport24.gr, thetoc.gr, gazzetta.gr, ert, protothema.gr,flickr.com


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
akis3 adTechParam +45075+183977 - adTechUnit 9
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ