11 tips για να μην τραυματιστείς στις διακοπές σου

20 Αυγούστου 2017

Γράφει ο:

Εμμανουήλ Μπριλάκης  - Χειρουργός Ορθοπαιδικός

Emmanuel.Brilakis@gmail.com

www.BrilakisOrthopaedics.gr


10+1 Tips για Καλοκαιρινές Διακοπές

με Υγεία χωρίς Τραυματισμούς

 

Προστατευτείτε από την εξάντληση

Προσπαθείστε να παραμείνετε σε δροσερά μέρη. Αποφύγετε την ζέστη, ιδιαίτερα τις μεσημεριανές ώρες και περιορίστε τις δραστηριότητες σας κάτω από τον ήλιο. Στις περιπτώσεις που είναι απαραίτητο, φροντίστε να μην διαρκούν περισσότερο από 15 – 20 λεπτά. Αποφύγετε την έκθεση στις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου που είναι πιο ισχυρές από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα.

Ενυδάτωση, ενυδάτωση, ενυδάτωση

Μην περιμένετε να διψάσετε. Καταναλώστε αρκετή ποσότητα νερού και υγρών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από οποιαδήποτε δραστηριότητα.

Χρησιμοποιείστε αντηλιακή προστασία

Φορέστε γυαλιά και καπέλο. Εφαρμόστε στο σώμα και στο πρόσωπό σας κρέμα με υψηλό δείκτη προστασίας και ανανεώστε την κάθε 2 ώρες

Επιλέξτε σωστά και άνετα παπούτσια

Επιλέξτε τα υποδήματα σας ανάλογα με την δραστηριότητα για να προλάβετε ανεπιθύμητους πόνους σε πόδια, αστραγάλους και γόνατα.

Κάντε διατάσεις

Όσο πιο έτοιμοι είναι οι μύες και οι τένοντες όταν ξεκινάτε μια δραστηριότητα, τόσο πιο πολύ προστατεύονται από ανεπιθύμητους τραυματισμούς.

Προσοχή στο κεφάλι σας

Μην αμελείτε να φοράτε το κράνος σας όταν οδηγείται ποδήλατο ή μηχανή και φροντίστε το ίδιο να κάνουν και τα παιδιά σας όταν οδηγούν ποδήλατο ή κάνουν πατίνι.

Ελέγξτε πριν κάνετε βουτιές

Ο πιο απλός τρόπος για να προστατευτείτε από ανεπιθύμητους και συχνά σοβαρούς τραυματισμούς στο κεφάλι, τον αυχένα και την σπονδυλική στήλη, είναι να γνωρίζετε ότι το βάθος στο σημείο της βουτιάς είναι επαρκές. Αν δεν το γνωρίζετε, απλά μην βουτήξετε.

Μείνετε δραστήριοι

Ασκηθείτε για να χτίσετε και να διατηρήσετε ισχυρά οστά και αρθρώσεις. Επιλέξτε ασκήσεις ενδυνάμωσης και ευλυγισίας και συνοδέψτε τες με προθέρμανση πριν και με αποθεραπεία μετά την άσκηση.

Μην υπερφορτώνετε τις αρθρώσεις σας

Το καλοκαίρι επιλέξτε την κολύμβηση σαν κύρια άσκησή σας. Πρόκειται για μια εξαιρετική άσκηση που επιφέρει μικρή καταπόνηση στις αρθρώσεις ενώ παράλληλα προστατεύει από υπερθέρμανση.

Προστάτευσε τα ευαίσθητα σημεία σου

Εάν έχεις αρθρώσεις, τένοντες, μύες ή συνδέσμους που έχουν ευπάθεια, χρησιμοποίησε κατάλληλα ορθοπτικά υλικά για προστασία.

Αναζήτησε οριστική θεραπεία και όχι ημίμετρα

Στην περίπτωση που συμβεί κάποιος τραυματισμός, μην τον αντιμετωπίζεις επιπόλαια και μη ρισκάρεις μια πιθανή υποτροπή. Ζήτα την συμβουλή του ειδικού για να επιστρέψεις με ασφάλεια στη καλοκαιρινή διασκέδαση των διακοπών σου.


Ο ιατρός Εμμανουήλ Μπριλάκης είναι Ορθοπαιδικός Χειρουργός, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας (ΕΕΧΟΤ), επιμελητής της Γ’ Ορθοπαιδικής Κλινικής του Νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ, συνεργάτης του Κέντρου Αρθροσκόπησης και Χειρουργικής Ώμου Αθηνών και Υπεύθυνος Ορθοπαιδικός των Γυναικείων Τμημάτων Basket του Ολυμπιακού Πειραιώς και του  Πανιωνίου ΓΣ



ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ