Tips για να απολαύσεις με ασφάλεια το αλκοόλ

24 Αυγούστου 2017

Όσο το καλοκαίρι προχωράει δυναμικά, οι τέσσερις τοίχοι του σπιτιού γίνονται πλέον ασφυκτικοί και οι θετικές απαντήσεις για καλοκαιρινές εξόδους όλο και αυξάνονται. Οι γλυκιές βόλτες στην παραλία, στο ταβερνάκι, στο στέκι σας, ακόμα και στις βεράντες των φίλων σας συνδυάζονται συχνά με κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Τι συμβαίνει όταν το «ένα ποτηράκι» μετατρέπεται σε «πίνω και μεθώ, μέρα νύχτα τραγουδώ»;

Από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Κλαίρη Παπαβασιλείου, συνεργάτιδα της Επιστημονικής Ομάδας του Διαιτολόγου-Διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαβασιλείου (www.nutrimed.gr)

Καλό μεν, αλλά..
Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ δείχνει να έχει ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία, αφού πλήθος μελετών συσχετίζουν την προστατευτική του δράση ενάντια στην καρδιαγγειακή νόσο. Τα καλά νέα; Η δράση αυτή του αλκοόλ δεν αφορά μόνο το διάσημο κόκκινο κρασί, αλλά και άλλα αλκοολούχα ποτά όπως η μπίρα. Η ξανθιά «θεά», για παράδειγμα, περιέχει και θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο, σελήνιο, καθώς και κάποιες ποσότητες αντιοξειδωτικών. 

Το αλκοόλ δεν είναι, φυσικά, απαραίτητο συστατικό της καθημερινής σας διατροφής. Στην περίπτωση όμως που επιθυμείτε να το καταναλώσετε ακολουθήστε τις συστάσεις. Συγκεκριμένα, για τις γυναίκες συστήνεται η κατανάλωση μέχρι μίας μερίδας αλκοόλ την ημέρα ενώ για τους άντρες μέχρι 1-2 μερίδες την ημέρα. 

Τι σημαίνει μια μερίδα αλκοόλ;
Η αλήθεια είναι ότι συχνά οι ελληνικές ενισχυμένες μερίδες στα μπαρ ξεπερνούν κατά πολύ αυτό που ονομάζουμε μερίδα. Θυμηθείτε... η «μεζούρα» περιορίζεται στο ένα ποτήρι κρασί (των 150ml), ή στο ένα κουτάκι μπύρας (των 330ml) ή στα 45ml άλλων αλκοολούχων ποτών όπως το τζιν, η βότκα κτλ.

Πότο.. light; 
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να «ελαφρύνετε» θερμιδικά τα ποτά σας.

• Πείτε ναι στην κατανάλωση ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλη όπως η μπύρα, το κρασί , η σαγκρία. 

• Αραιώστε το ποτό σας με νερό, σόδα ή light αναψυκτικά, που περιέχουν λιγότερες από μία θερμίδες. Έτσι θα γλιτώσετε τις επιπλέον «αλκοολικές» θερμίδες και το ποτό θα σας κρατήσει παρέα για περισσότερη ώρα.

• Ζητήστε το ποτό σας ελαφρύ.

• Δώστε προσοχή στα αλμυρά συνοδευτικά όπως οι ξηροί καρποί, τα αλλαντικά και τα πατατάκια. Με την αυξημένη πρόσληψη αλατιού, αυξάνεται η αίσθηση της δίψας και μπορεί να σας οδηγήσει σε υπερκατανάλωση ποτού. 

Πώς θα ξεδιψάσετε
Η αλήθεια είναι ότι το αλκοόλ δε θα σας ξεδιψάσει και ας σας δίνει αυτή την εντύπωση. Αντίθετα, θα σας αφυδατώσει. Για το λόγο αυτό φροντίστε να καλύπτετε τις ανάγκες του σώματός σας σε υγρά κατά τη διάρκεια της εξόδου σας. Το ανθρακούχο νερό με στημένο λεμόνι, τα light αναψυκτικά, ένας 100% φυσικός χυμός πορτοκάλι , ένας χυμός κοκτέιλ φρούτων όπως καρπούζι, ή ένα fruit punch (κοκτέιλ χυμών), μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικές επιλογές που παράλληλα θα σας ξεδιψάσουν.

Κοκτέιλ ή απλό ποτό;
Τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί κατά πολύ η κατανάλωση των κοκτέιλ. Είναι πιο «νόστιμα» ενώ κατά βάση περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ από ένα απλό ποτό. Τις περισσότερες φορές, μάλιστα, «παντρεύουν» το αλκοόλ με διάφορα σιρόπια, ή μαρμελάδες που αυξάνουν τη θερμιδική απόδοσή τους. Αν τελικά επιλέξετε να καταναλώσετε κάποιο κοκτέιλ προσπαθήστε να μείνετε στο «ένα» και να μην παρασυρθείτε από την παρέα. Καλό «δροσερό» καλοκαίρι και στην υγεία σας!


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ