Πόσο πολύ παχαίνει το αλκοόλ;

29 Αυγούστου 2017

Για κάποιον που καταναλώνει συχνά αλκοόλ, η πρόσληψη θερμίδων από το αλκόολ είναι τουλάχιστον δυο φορές μεγαλύτερη από τις θερμίδες που λαμβάνει από την κατανάλωση ζάχαρης!

«Πίνω ή αδυνατίζω»: πρέπει να αποφασίσεις τι θα επιλέξεις. Ο ηπατολόγος  του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου  του Bordeaux ο Καθηγητής Victor de Lédinghen είναι κατηγορηματικός: «Το αλκοόλ είναι ένας από τους κυριότερους παράγοντες λήψης βάρους. Η μείωσή του σε συνδυασμό με φυσική άσκηση μπορούν να έχουν θεαματικά αποτελέσματα σε λίγες μόνο εβδομάδες».

Ποιο είναι το παράδοξο; Το συγκεκριμένο αφορά τους ανθρώπους που καταναλώνουν συχνά αλλά με μέτρο και όχι τους αλκοολικούς. Τι σημαίνει συχνά; Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η συχνή κατανάλωση αλκοόλ – που δεν είναι στα όρια του αλκοολισμού είναι 14 ποτήρια την εβδομάδα για τις γυναίκες (δηλ 2 την ημέρα) και 21 για τους άντρες (δηλαδή 3 την ημέρα).

Στα αλκοολικά άτομα, η υπερκατανάλωση αλκοόλ έχει επίδραση περισσότερο στην ενέργεια και την ενεργητικότητα του ατόμου παρά τους προσθέτει θερμίδες.

Το αλκοόλ δε χρησιμεύει σε τίποτα στον οργανισμό!

Ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα, δηλαδή σκέτο καθαρό ποτό, χωρίς να είναι σε μορφή κοκτέιλ –αυτό είναι ακόμη πιο θερμιδογόνο- έχει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο. Δηλαδή χοντρικά ένα ποτήρι κρασί 10cl έχει 70 θερμίδες μόνο από την αιθανόλη που περιέχει. Αυτό ισοδυναμεί με 3 κυβάκια ζάχαρης! Καλύτερα ζάχαρη παρά αλκοόλ δηλαδή!

Παράλληλα, το αλκοόλ δεν έχει καμία ενεργειακή λειτουργία για τον οργανισμό γεγονός που το καθιστά ουσία άχρηστη που μόνο κακό μπορεί να προκαλέσει! Πέρα από την ευχαρίστηση που προσφέρει η κατανάλωσή του, δεν μπορεί να μας δώσει τίποτε άλλο! Αντιθέτως είναι αιτία για πολλά προβλήματα υγείας και μπορεί να βλάψει σοβαρά ζωτικά όργανα του σώματός μας, με κύρια θύματα το συκώτι και την κοιλιά.

Το αλκοόλ ανοίγει την όρεξη;

Η κατανάλωση αλκοόλ παρεμποδίζει τον κορεσμό από τις τροφές και ενισχύει την… πείνα. Η κατανάλωση αλκοόλ με το φαγητό ωθεί σε παραπάνω φαγητό. Και συνήθως αυτή η κατανάλωση είναι σε προϊόντα που δεν είναι και πολύ υγιεινά αλλά περιέχουν πολλή ζάχαρη ή λιπαρά, καθώς το αλκοόλ διαταράσσει την ορθή κρίση μας και χαλαρώνει τους φραγμούς μας στα πάντα!

Όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο αμερικανός ψυχίατρος Pr Seeley, ο οποίος έχει κάνει πολλές μελέτες σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ, «είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις να τρως όταν έχεις αρχίσει να πίνεις».

Νίκη Κοσκινά

Με πληροφορίες από το http://sante.lefigaro.fr


 

 


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ