Ευαίσθητο στομάχι; Βρες τον καφέ που σου ταιριάζει!

4 Σεπτεμβρίου 2017

 

Όλο και πιο συχνά στις μέρες μας συναντάμε ανθρώπους που «παραπονιούνται» για πόνους στο στομάχι, δυσπεψία, φουσκώματα και άλλες ενοχλήσεις του γαστρεντερικού συστήματος. Και ο πρώτος και βασικός φόβος όλων αυτών είναι ότι ο γιατρός θα τους «κόψει» το καφεδάκι τους, όπως πολύ συχνά αναφέρουν. Ας δούμε, λοιπόν, είναι βάσιμες αυτές οι φοβίες;

Ξεκινώντας θα ήθελα να αναλογιστείτε λίγο τις συνθήκες της ζωής μας και της καθημερινότητάς μας σήμερα σε σχέση με 30 χρόνια πριν. Τι έχει αλλάξει; Η οικονομική και επαγγελματική ανασφάλεια έχει εντείνει το στρες και την ψυχολογική πίεση με αποτέλεσμα όλο αυτό να «ξεσπάει» στο πιο εύκολο «θύμα» του οργανισμού μας, το στομάχι. Άλλωστε, η αλήθεια είναι ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι καθημερινά θέλουν…. γερό στομάχι!

Όταν, λοιπόν, δεν υπάρχει κάποια παθολογική κατάσταση στο στομάχι ο καφές και κυρίως ο στιγμιαίος καφές, μιας και αυτός έχει στοχοποιηθεί πολλάκις, δεν επηρεάζει τη φυσιολογική λειτουργία του. Κάτι που έχει επιβεβαιωθεί πολλές φορές και επιστημονικά. Τα αποτελέσματα από κλινικές και επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση καφέ έχει προστατευτικές επιδράσεις στη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος σε υγιή άτομα και δε σχετίζεται με την εμφάνιση γαστρεντερικών συμπτωμάτων όπως οισοφαγίτιδα, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, αίσθημα καύσου, πόνου κτλ. Μάλιστα, μελέτες που έχουν εξετάσει συγκεκριμένα τη γαστρική κινητικότητα και το ρυθμό κένωσης του στομάχου δεν έχουν αναδείξει κάποια στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ αυτής και της κατανάλωσης καφέ σε υγιή άτομα.

Αντίστοιχα ήταν και τα αποτελέσματα της μελέτης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου που έδειξαν ότι σε υγιή άτομα που καταναλώνουν τακτικά καφέ και δεν έχουν ιστορικό γαστρεντερικών προβλημάτων η πρόσληψη οποιουδήποτε είδους καφέ δεν προκαλεί δυσάρεστα γαστρεντερικά συμπτώματα, ούτε προκαλεί μη φυσιολογική έκκριση υδροχλωρικού οξέος στο στομάχι. 

Άλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι ο στιγμιαίος καφές είναι «βαρύς» λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη. Όμως με μια ματιά στις παρακάτω στήλες θα καταλάβετε ότι υπάρχουν καφέδες με υψηλότερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη.

 

Τρόφιμο ή ρόφημα Περιεκτικότητα σε καφεΐνη
1 κούπα καφές φίλτρου  115-175 mg
1 κούπα στιγμιαίου καφέ  65-100 mg
1 φλιτζανάκι espresso ή ελληνικός  40 mg
1 κούπα ντεκαφεϊνέ στιγμιαίου καφέ               1,8-2,7 mg

Το μυστικό για να πετύχετε τη σωστή δοσολογία και περιεκτικότητα σε καφεΐνη είναι να χρησιμοποιήσετε τη σωστή συνταγή για να τον φτιάξετε.

Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι για εσάς που πίνετε αρκετούς καφέδες μέσα στην ημέρα ή θέλετε να μειώσετε την ποσότητα της καφεΐνης που προσλαμβάνετε υπάρχει πάντα η λύση του ντεκαφεϊνέ στιγμιαίου καφέ που αποδίδει ελάχιστη ποσότητα καφεΐνης.

Συμπερασματικά, όσοι έχετε ευαίσθητο στομάχι και αντιμετωπίζετε κάποια συμπτώματα το πρώτο βήμα είναι να επισκεφθείτε το γιατρό σας για να αποκλείσετε κάποια παθολογία. Από εκεί και πέρα, οι επιλογές είναι στα χέρια σας αρκεί να τις εκμεταλλευτείτε σωστά για να μπορείτε να απολαμβάνετε την καθημερινή σας συντροφιά!


Της Τσικνή Χρυσούλα
Πηγή: www.nutrimed.gr

Διαβάστε επίσης

Προκαλεί ταχυπαλμίες ο καφές;

Πώς ο καφές θωρακίζει την καρδιαγγειακή υγεία



ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Χρήματα και σχέσεις: 5 τρόποι για να μην υπάρξουν προβλήματα
Αφορμή καυγάδων και εντάσεων, το θέμα των...
«Η γλώσσα του σώματος στην κατάθλιψη»
Η μη λεκτική ή εξωλεκτική επικοινωνία...