Καλός ύπνος: το... μυστικό της σχολικής επιτυχίας;

11 Σεπτεμβρίου 2017

Τα σχολεία άρχισαν σήμερα και το ξυπνητήρι σου χτύπησε έπειτα από πολύ καιρό... Είχες συνηθίσει να κοιμάσαι χαλαρά το πρωί και το απολάμβανες; Είχες συνηθίσει να ξενυχτάς τα βράδια και να μιλάς με τους φίλους σου στο messenger μέχρι αργά; Τώρα πρέπει να τα ξεχάσεις αυτά και να... οργανωθείς!
Γιατί η παροιμία που λέει ότι o ύπνος... τρέφει τα παιδιά! Και ισχύει...
Σου χρειάζεται ύπνος για να είσαι πιο αποδοτική στο σχολείο και να μπορείς να εκμεταλλευτείς και καλύτερα τις ελεύθερες ώρες σου όταν δεν μελετάς.
Αναπόλησε την περσινή χρονιά και σκέψου λίγο τι θα απαντούσες στα παρακάτω:

- Κοιμάσαι όρθια (ή για την ακρίβεια καθιστή) την ώρα της ιστορίας; Ή νιώθεις ότι δεν μπορείς να μείνεις με ανοιχτά τα μάτια για πολλή ώρα ακόμα;
- Δυσκολεύεσαι να ξυπνήσεις για να πας στο σχολείο και συνήθως χάνεις την πρώτη ώρα;
- Θέλεις οπωσδήποτε να πάρεις έναν υπνάκο μόλις επιστρέφεις από το σχολείο;

Αν η απάντησή σου είναι θετική σε ένα ή σε περισσότερα από τα παραπάνω ερωτήματα, τότε προφανώς δεν κοιμάσαι επαρκώς!
Μην στεναχωριέσαι, δεν είσαι η μόνη! Το ποσοστο των εφήβων που αισθάνονται μια συνεχή υπνηλία είναι αρκετά υψηλό! Σύμφωνα με τους επιστήμονες, για να βγάλεις αποτελεσματικά μια σχολική μέρα, χρειάζεσαι κατά μέσο όρο 9-10 ώρες ύπνου ημερησίως!
Αργότερα δε θα χεις τόσο μεγάλη ανάγκη ύπνου. Αλλά στην εφηβική ηλικία το έχεις ανάγκη, καθώς βρίσκεσαι σε μια περίοδο σωματικής, πνευματικής και συναισθηματικής ανάπτυξης. Και δε θα τα βγάλεις πέρα αν δεν κοιμάσαι σωστά!
Σύμφωνα με έρευνες, οι έφηβοι που δεν κοιμούνται επαρκώς κινδυνεύουν με σχολική αποτυχία! Η κούραση επηρεάζει τη μνήμη, τη συγκέντρωση και εντέλει και την απόδοση. Παράλληλα, η έλλειψη ύπνου κάνει τους νέους πιο επιρρεπείς σε ψυχολογικά προβλήματα, καθώς επηρεάζει αρνητικά τη διάθεσή σου.


Τips για να κοιμάσαι σωστά:


- Προσπάθησε να κοιμάσαι καθημερινώς τουλάχιστον 8 ώρες
- Βάλε ένα πρόγραμμα στον ύπνο σου: να κοιμάσαι μια συγκεκριμένη ώρα κάθε μέρα. Όταν το αρχίσεις αυτό, ο οργανισμός σου θα συνηθίσει και θα... προγραμματιστεί να νυστάζει τη συγκεκριμένη ώρα
- Να χρησιμοποιείς το κρεβάτι μόνο για να κοιμάσαι! Μη διαβάζεις πάνω στο κρεβάτι! Μη μιλάς στο τηλέφωνο, μη γράφεις στο laptop ή στο τάμπλετ πάνω στο κρεβάτι σου... Δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο!
- Να αποφεύγεις ροφήματα και τροφές με καφείνη (καφές, τσάι)...
- Να ασκείσαι καθημερινώς αλλά να αποφεύγεις την άσκηση το βράδυ γιατί σε κρατάει σε μια υπερένταση και δεν μπορείς εύκολα να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς
- Να τρως κάτι ελαφρύ λίγο πριν κοιμηθείς: ιδανικά ένα ποτηράκι γάλα. Όσο και αν δε σου αρέσει, σου κάνει καλό!
- Μόλις ανοίγεις τα μάτια σου κάθε πρωί, άνοιγε κατευθείαν φώτα και παντζούρια για να ξυπνήσεις μια και καλή!
- Να κλείνεις το κινητό και τον υπολογιστή 1 ώρα τουλάχιστον πριν πέσεις στο κρεβάτι (θα δεις τους φίλους σου στο σχολείο, δε χρειάζεται να μιλήσεις μαζί τους στο κινητό ή να χαζολογήσεις στα social media).

Νίκη Κοσκινά

Με πληροφορίες από Us National Library of Medicine (www.ncbi.nlm.nih.gov)

Διαβάστε σχετικά άρθρα εδώ:

5 προβλήματα που σου προκαλούν τα social media και δεν το καταλαβαίνεις


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ