Καρύδια: Ενας διατροφικός "θησαυρός"

19 Σεπτεμβρίου 2017

"Όπλο κατά της χοληστερόλης", "ελιξήριο νεότητας"... Αυτοί είναι μερικοί από τους διάφορους χαρακτηρισμούς που έχουν
αποδοθεί κατά καιρούς στα καρύδια. Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για ένα διατροφικό στοιχείο, του οποίου η κατανάλωση σε τακτά χρονικά διαστήματα έχει μόνο θετικά αποτελέσματα.

Οι ειδικοί αναφέρουν 5 λόγους, για τους οποίους αν δεν τα έχεις ήδη στο... μενού σου, πρέπει οπωσδήποτε να τα βάλεις.

1. Πηγή ενέργειας

Μιας και πρόκειται για ελαιώδη καρπό, τα καρύδια συγκεντρώνουν υψηλή περιεκιτκότητα σε θερμίδες, συγκεκριμένα 530 ανά 100 γραμμάρια. Επιπλέον, καθώς τα λίπη του συνδέονται με φυτικές πρωτεΐνες και ίνες, αυξάνεται ο κορεσμός.

2. Μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων

Τα καρύδια προστατεύουν τη καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία. Η κατανάλωση 20 έως 25 καρυδιών ανά ημέρα (δηλ. περίπου μια χούφτα)
αρκεί για να μειώσει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο σχεδόν κατά το ήμισυ σε σύγκριση με ένα άτομο δεν καταναλώνει καθόλου, υποστηρίζουν οι διατροφολόγοι, ενώ παράλληλα ρυθμίζουν και την αρτηριακή πίεση.

3. "Ρίχνουν¨ την χοληστερόλη

Τα καρύδια επειδή είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά, συμβάλλουν στην μείωση της λεγόμενης "κακής" χοληστερόλης (LDL).

4. "Δεξαμενή" βιταμινών

Τα καρύδια περιέχουν τις βιταμινες Β1, Β2, Β6, Β9 και τη βιατμίνη Ε, καθώς επίσης κάλιο και ασβέστιο.

5. Αναζωγονούν τον οργανισμό

Μιας και είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά, τα καρύδια είναι το βασικό "όπλο" κατά τη γήρανσης του ανθρώπινου οργανισμού.

Δ.Μ.

Με πληροφορίες από www.e-sante.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα: 

Σύκο: ένας διατροφικός... θησαυρός!


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Καλός καιρός με ηλιοφάνεια!
Τα νέα της ημέρας
Καλός καιρός με ηλιοφάνεια!