Τζένιφερ Λόρενς: Η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός στον κόσμο, το φεμινιστικό μανιφέστο, η σχέση με τον Αρονόφσκι και τα σχέδια για το μέλλον

24 Σεπτεμβρίου 2017

Στο επίκεντρο της δημοσιότητας έχει βρεθεί τις τελευταίες βδομάδες η Τζένιφερ Λόρενς. Η νέα ταινία του Αρονόφσκι «Mother» στην οποία πρωταγωνιστεί έχει προκαλέσει αίσθηση με ορισμένους να την αποκαλούν αριστούργημα και άλλους ως «ό,τι χειρότερο έχουν δει»!

Στο πλαίσιο των συνεντεύξεων μάλιστα που δίνει για την προώθηση του φιλμ, η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός έχει προβεί σε σημαντικές αποκαλύψεις για την ίδια, όπως για το αν θα ήθελε να γίνει μητέρα αλλά και σχετικά με τα σχέδιά της για το μέλλον.

Ας θυμηθούμε τις σημαντικότερες στιγμές στην καριέρα της Λόρενς η οποία παρότι δεν έχει παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα υποκριτικής είναι μια από τις σημαντικότερες σύγχρονες ηθοποιούς του Χόλιγουντ, ενώ έχει βραβευτεί και με ένα Όσκαρ.

Τα παιδικά χρόνια

Γεννήθηκε στις 15 Αυγούστου του 1990 στο Κεντάκι των ΗΠΑ κι έχει δύο μεγαλύτερα αδέρφια. Ήδη από τα δεκατέσσερά της είχε αποφασίσει ότι θέλει να γίνει ηθοποιός και έπεισε τους γονείς της να ταξιδέψουν μέχρι τη Νέα Υόρκη για να βρει έναν ατζέντη.

Πριν αρχίσει η καριέρα στο Χόλιγουντ, τελείωσε το Λύκειο δύο χρόνια νωρίτερα, ενώ συμμετείχε σε πολλές παραστάσεις του τοπικού θεάτρου. Παράλληλα, εργάστηκε ως βοηθός νοσοκόμα στην κατασκήνωση παιδιών που διηύθυνε η μητέρα της.

Την παρθενική της εμφάνιση έκανε στην κωμική σειρά The Bill Engvall Show του καναλιού TBS, η οποία άρχισε να προβάλλεται το 2007 και για την οποία έλαβε το Βραβείο Young Artist Εξέχουσας Ερμηνείας Νεαρού/ής Ηθοποιού σε Τηλεοπτική Σειρά. Παράλληλα, συμμετείχε ως guest star στις σειρές The Devil You Know, Ανεξιχνίαστες Υποθέσεις (Cold Case), Medium και Ντετέκτιβ Μονκ (Monk).

Το 2008 συμμετέχει σε δύο ταινίες για τις οποίες κερδίζει κι από ένα βραβείο αντίστοιχα: «Τα σύνορα της μοναξιάς» της χαρίζει το Βραβείο Μαρσέλο Μαστρογιάνι Καλύτερης Νέας  Ανερχόμενης Ηθοποιού στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας και η ταινία «The Poker House» κέρδισε το Βραβείο Εξαιρετικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λος Άντζελες.

Ο πρωταγωνιστικός της ρόλος όμως στην ταινία «Στην Καρδιά του Χειμώνα» της Ντέμπρα Γκράνικ που ήταν αυτή που την ανέδειξε. Η ερμηνεία της έλαβε θετικά σχόλια από τους κριτικούς. Ο Πίτερ Τράβερς από το περιοδικό Rolling Stone επίσης την επαίνεσε και ανέφερε ότι «η ερμηνεία της ξεπερνά την υποκριτική, είναι μια θύελλα. Τα μάτια της Λόρενς είναι ένας οδικός χάρτης του τι σκίζει ψυχικά τη Ρι».

Το Όσκαρ και η επεισοδιακή βράβευση

Το 2011 και σε ηλικία μόλις 20 ετών έρχεται και η πρώτη υποψηφιότητα για Όσκαρ. Είναι η δεύτερη νεότερη ηθοποιός όλων των εποχών προτεινόμενη στην κατηγορία Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την «Καρδιά του Χειμώνα». Αν και τελικά από εκείνη την τελετή δεν γύρισε με το αγαλματίδιο στις αποσκευές, αυτό θα συνέβαινε δύο χρόνια αργότερα. Ήταν μόλις 23 ετών όταν κέρδιζε το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Οδηγός Αισιοδοξίας» όπου υποδύεται μια εθισμένη στο σεξ σε ανάρρωση πλάι στους Μπράντλεϊ Κούπερ και Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Με τη βράβευση έγινε η δεύτερη νεότερη νικήτρια της κατηγορίας, ενώ δίπλα στο διάσημο αγαλματίδιο πρόσθεσε και τη Χρυσή Σφαίρα.

Η βραδιά της απονομής είναι σίγουρο ότι θα της έχει μείνει αξέχαστη καθώς ανεβαίνοντας στη σκηνή για παραλάβει το βραβείο, έπεσε στα σκαλιά! Το στιγμιότυπο ήταν ένα από τα θέματα εκείνης της βραδιάς που συζητήθηκαν περισσότερο και αποδόθηκε εν μέρει και στην τουαλέτα Dior που φορούσε. Μάλιστα όπως είχε αποκαλύψει η ίδια, έβαλε το φόρεμα πάνω της για πρώτη φορά το ίδιο πρωινό και καθώς δεν είχε περάσει από fittings νωρίτερα, έκανε την προσευχή της να της έρχεται σωστά.

 

Στον ρόλο της Κάτνις στους «Αγώνες Πείνας»

Πριν όμως έρθει το Όσκαρ, η Λόρενς ήταν ήδη πασίγνωστη με την εμφάνισή της στο «X-men» όπου ως Μυστίκ, πρωταγωνιστεί στο πλευρό του Τζέιμς ΜακΑβόι και Μάικλ Φασμπέντερ, και κυρίως με την εμφάνιση - ορόσημο στους «Αγώνες Πείνας» μια σειρά 4 ταινιών βασισμένη στα ομώνυμα βιβλία της Σούζαν Κόλινς. Όλοι οι έφηβοι παγκοσμίως την γνώρισαν και την αγάπησαν στο ρόλο της νεαρής τοξοβόλου Κάτνις.

Αν και θαυμάστρια των βιβλίων, η Λόρενς έκανε τρεις ημέρες να δεχτεί το ρόλο επειδή ήταν αρχικά τρομοκρατημένη από το μέγεθος της ταινίας και από το τι μπορεί να σημαίνει για τη φήμη της. Αφού έδωσε το πράσινο φως, έκανε συστηματική εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένου ακροβατική εκπαίδευση, τοξοβολία, αναρρίχηση βραχών και δέντρων, τρέξιμο, παρκούρ, πιλάτες και γιόγκα.

Ήδη η πρώτη ταινία αποτέλεσε εισπρακτική επιτυχία σημειώνοντας  το ρεκόρ του τρίτου καλύτερου ανοίγματος Σαββατοκύριακου όλων των εποχών, συγκεντρώνοντας το ποσό των 152,5 εκατομμυρίων δολαρίων σε τρεις ημέρες. Οι ταινίες της δίνουν άλλον έναν σημαντικό τίτλο: είναι η καλύτερη εισπρακτικά ηρωίδα δράσης όλων των εποχών. Για μια ακόμα φορά, οι κριτικοί είναι ξετρελαμένοι μαζί της. Παρά τις γενικά θετικές κριτικές για όλες τις ταινίες, η Λόρενς λαμβάνει τους περισσότερους επαίνους, με με τον Τοντ ΜακΚάρθι από την εφημερίδα The Hollywood Reporter γράφοντας ότι η Λόρενς απεικονίζει την Κάτνις, «όπως ακριβώς κάποιος θα τη φανταζόταν στο μυαλό του διαβάζοντας το μυθιστόρημα».

Η απίστευτη εισπρακτική επιτυχία της σειράς ταινιών αποφέρει σημαντικά κέρδη στην ίδια, αλλά το σημαντικότερο: εκτοξεύει στα ύψη της μετοχές της και πλέον οι παραγωγοί δίνουν χρυσάφι για να την έχουν στα γυρίσματα κάθε ταινίας. Έτσι το 2015 και το 2016 είναι η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός σε όλον τον κόσμο, ενώ περιοδικά την κατατάσσουν στις λίστες με τους πιο ‘επιδραστικούς’ ανθρώπους.

Το μανιφέστο ενάντια στον σεξισμό στο Χολίγουντ

Παρά τις ιδιαίτερα υψηλές αμοιβές της, η ίδια όταν αποκτά στοιχεία για τις αμοιβές των συναδέλφων της ξεσπά και δημόσια τοποθετείται για τη διαφορετική αντιμετώπιση των συναδέλφων της αντρών.

Ήταν το 2015 όταν με άρθρο-ανοιχτή επιστολή της προς το «Lenny newsletter», εκδηλώνει την οργή της για όσα διέρρευσαν τον περασμένο χρόνο όταν χάκερ «χτύπησαν» τη Sony και τα απόρρητα αρχεία της ήρθαν στο φως. Έτσι αποκαλύφθηκε, μεταξύ άλλων, ότι έλαβε αμοιβή πολύ μικρότερη από τους συμπρωταγωνιστές της στην ταινία «American Hustle», Τζέρεμι Ρένερ, Μπράντλεϊ Κούπερ και Κρίστιαν Μπέιλ. Η αφορμή ήταν το οικονομικό, αλλά η επιστολή της Λόρενς ήταν στην πραγματικότητα ένα

Όταν έμαθε ότι παίρνει λιγότερα «σε σύγκριση με τους τυχερούς ανθρώπους που έχουν πέος», όπως έγραφε, δεν έγινε έξαλλη με τη Sony. «Έγινα έξαλλη με τον εαυτό μου».

«Ένιωσα αποτυχημένη ως διαπραγματεύτρια γιατί εγκατέλειπα πάντα νωρίς. Δεν ήθελα να τσακώνομαι πάνω από εκατομμύρια δολάρια που, ειλικρινά, εξαιτίας των franchises του "The Hunger Games" και των "X-Men", δεν τα χρειαζόμουν.... Δεν ήθελα να φανώ "δύσκολη" ή "κακομαθημένη". Και εκείνη την εποχή μου φάνηκε μια χαρά, μέχρι που είδα τις αμοιβές στο Ιντερνετ και ανακάλυψα πως κάθε άντρας με τον οποίο δούλεψα δεν ανησύχησε ποτέ αν θα είναι "δύσκολος" ή "κακομαθημένος"... Δεν νομίζω ότι είμαι η μόνη γυναίκα με αυτό το θέμα. Είμαστε κοινωνικά συμβιβασμένες να συμπεριφερόμαστε με αυτόν τον τρόπο; Μπορούμε και ψηφίζουμε μόλις εδώ και 90 χρόνια...».

Και συνέχισε:

«Βαρέθηκα να προσπαθώ να βρίσκω τον πιο "γλυκό" τρόπο να εκφράζω την αποψή μου και να παραμένω αρεστή. Να πάει να γαμηθεί. Δεν νομίζω ότι δούλεψα ποτέ για κάποιον άντρα ο οποίος ασχολήθηκε με το να βρει τον τρόπο για να ακουστεί η φωνή του. Απλά ακούγεται. Ο Τζέρεμι Ρένερ, ο Κρίστιαν Μπέιλ, ο Μπράντλεϊ Κούπερ όλοι πάλεψαν και πέτυχαν να διαπραγματευτούν μεγάλα συμβόλαια για τους εαυτούς τους. Είμαι σίγουρη πως τους σχολιάσαν ως σκληρούς και με τακτική, ενώ εγώ ήμουν απασχολημένη με το να μην φανώ κακομαθημένη, χωρίς τελικά να πάρω το μερίδιο που δικαιούμαι. Το λέω ξανά, αυτό μπορεί να μην έχει να κάνει ΤΙΠΟΤΑ με τον κόλπο μου, αλλά δεν είχα τελικά λάθος, όταν σε ένα ακόμη έγγραφο που διέρρευσε, ένας παραγωγός αναφέρθηκε σε μια συνάδελφο ως "κακομαθημένη". Για κάποιο λόγο, δεν μπορώ καθόλου να σκεφτώ να το λέει αυτό κάποιος για έναν άντρα.»

Μετά από αυτή την επιστολή έγινε διάσημη για τις φεμινιστικές της απόψεις και πλέον χαρακτηρίζεται ως μια από τις πιο γνωστές αγωνίστριες σε ζητήματα ισότητας των φύλων. Επιπλέον, έχει ιδρύσει το ίδρυμα Jennifer Lawrence Foundation μέσω του οποίου υποστηρίζει πλήθος φιλανθρωπικών οργανώσεων.

Το σκάνδαλο (ή έγκλημα) με τη διαρροή γυμνών φωτογραφιών

Βέβαια και πριν την παραπάνω επιστολή, είχε ήδη κάνει αίσθηση με την τοποθέτησή της μετά το σκάνδαλο με τη διαρροή προσωπικών γυμνών φωτογραφιών στο διαδίκτυο, όταν χάκερ έσπασαν το σύστημα της Apple το 2014.

Αντί όμως να κλειστεί λοιπόν ντροπιασμένη στο σπίτι της, φωτογραφήθηκε για το εξώφυλλο του περιοδικού Vanity Fair δηλώνοντας: «Δεν είναι σκάνδαλο, είναι έγκλημα. Είναι σεξουαλική κακοποίηση και είναι αηδιαστικό. Οι νόμοι πρέπει να αλλάξουν. Έχουν ευθύνη όσες ιστοσελίδες αναπαράγουν αυτές τις φωτογραφίες που παράνομα υπεξαιρέθηκαν. Φοβήθηκα πολύ. Όχι, μόνο για το πώς θα μπορούσε να επηρεαστεί η καριέρα μου, αλλά και από το πώς θα αντιμετώπιζα την οικογένεια μου. Το γεγονός πως είμαι ηθοποιός δεν σημαίνει πως μπορεί όποιος επιθυμεί να βλέπει το κορμί μου γυμνό. Εγώ επιλέγω ποιος θα είναι αυτός. Προσπάθησα να γράψω κάτι για αυτό, αλλά με έπιαναν τα κλάματα. Επιπλέον, δεν ήθελα να απολογηθώ. Σε ποιόν; Γιατί; Βρισκόμουν σε μια υγιή, όμορφη σχέση τέσσερα χρόνια (εννοεί με τον ηθοποιό Nicholas Hoult). Σε μια εξ’ αποστάσεως σχέση. Σε αυτή την περίπτωση το αγόρι σου είτε θα δει πορνό ή θα δει εσένα. Επέλεξα το δεύτερο. Η πιο δύσκολη στιγμή ήταν όταν έπρεπε να τηλεφωνήσω στον πατέρα μου και να του εξηγήσω τι έγινε. Όλα τα εκατομμύρια που πληρώνομαι για τις ταινίες μου δεν μπορούσαν να κάνουν ανώδυνο αυτό το τηλεφώνημα». Τα social media της υποκλίθηκαν, το ίδιο και συνάδελφοι της.

Ένας έρωτας γεννήθηκε στα γυρίσματα του «Mother»

Από την εποχή των «Αγώνων Πείνας» και του «Οδηγού Αισιοδοξίας» ακολούθησαν πολλές ταινίες, τελευταία εκ των οποίων η τελευταία είναι το «Mother» του διάσημου σκηνοθέτη Ντάρεν Αρονόφσκι. Η Λόρενς μιλώντας στο «Vogue» είπε ότι από τα γυρίσματα δεν έλειψαν κάποια «επεισόδια», κάτι σύνηθες στις ταινίες του Αρονόφσκι. Η ένταση ήταν τόσο μεγάλη που όπως είπε έπαθε «υπεραερισμό» (ανέπνεε πολύ γρήγορα), γεγονός που δεν πτόησε τον Αρονόφσκι που ζήτησε να ξαναγυρίσουν τη σκηνή κάνοντας έξαλλη τη Λόρενς.

Ο σκηνοθέτης είναι γνωστός για τη σκληρότητα που επιδεικνύει κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων αν και σε κάθε περίπτωση κατορθώνει να αποσπά εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς του, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Νάταλι Πόρτμαν στον «Μαύρο κύκνο» που κέρδισε και το Όσκαρ.

Παρά τη σκληρότητα βέβαια, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων γεννήθηκε ένας έρωτας μεταξύ του ίδιου του Αρονόφσκι και της Λόρενς. Από τον περσινό Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα παραμένουν μαζί.

Πριν τον Αρονόφσκι, είχε σχέση με τον τραγουδιστή Chris Martin, ενώ από τη ζωή της πέρασε επίσης ο Νicholas Ηoult.

Η πιο ακριβοπληρωμένη σταρ του Χόλιγουντ, δεν θα μπορούσε να μην έχει ονειρεμένο σπίτι το οποίο απέκτησε το 2014 πληρώνοντας 7 εκατ. δολάρια.

Η πολυτελής κατοικία στο Λος Άντζελες διαθέτει 5 υπνοδωμάτια, γυμναστήριο και πισίνα.

Δεν ενδιαφέρεται να γίνει μητέρα

Παρά τις σχέσεις που έχει κάνει και σε αντίθεση με τον τίτλο της νέας ταινίας, η Τζένιφερ Λόρενς δηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεται καθόλου να γίνει η ίδια μητέρα.

Μιλώντας στο Ε!News είπε ότι δεν την ενδιαφέρει να αποκτήσει παιδιά παρότι πλησιάζει τα 30. Όπως δήλωσε η ηθοποιός η ιδέα της αναπαραγωγής δεν την απασχολεί καθόλου, τονίζοντας ότι «όσο μεγαλώνω το σκέφτομαι όλο και λιγότερο, τόσο που αρχίζει να με ανησυχεί».

Μάλιστα όπως είπε η σκέψη της πριν από πέντε – έξι χρόνια για το θέμα αυτό ήταν τελείως διαφορετική. «Όταν ήμουν 21 ή 22 σκεφτόμουν ότι δεν μπορούσα να περιμένω άλλο για να γίνω μητέρα. Τώρα είναι σαν...».

«Αντίο για δύο χρόνια»

Στο πλαίσιο της προώθησης της νέας ταινίας, η Τζένιφερ Λόρενς ανακοίνωσε σε τηλεοπτική της εμφάνιση ότι θα πει «αντίο» για δύο χρόνια στο Χόλιγουντ. «Κάνω ένα διάλειμμα. Δεν έχω τίποτα στο πρόγραμμα για τα επόμενα δύο χρόνια. Δεν ξέρω τι θα κάνω. Ίσως ξεκινήσω κεραμική. Θα σας ξαναδώ σε έξι μήνες» δήλωσε. Σχολιάζοντας τη δήλωση της Λόρενς, τα αμερικανικά μέσα θέτουν ένα ερωτηματικό για το εάν το διάλειμμα θα έχει διάρκεια δύο ετών, μιας που η ηθοποιός συνηθίζει να προβαίνει σε δηλώσεις - «βόμβα».


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ