«Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

<div class="post-content">
<p>Στο πλαίσιο της πέμπτης διοργάνωσης της «Εβδομάδας Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα», θα παρουσιαστούν τρεις παραστάσεις σύγχρονων κυπριακών θεατρικών έργων, από κυπριακά θεατρικά σχήματα, στην αίθουσα του Θεάτρου του Πολιτιστικού Κέντρου ΙΜΚ.</p>
<p>Η «Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα» αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη δραστηριότητα προώθησης της κυπριακής θεατρικής συγγραφής στον ελλαδικό χώρο, με την παρουσίαση παραστάσεων κυπριακού θεατρικού έργου από κυπριακά θεατρικά σχήματα.</p>
<p>Η προώθηση και ανάδειξη της κυπριακής δραματουργίας και της εν γένει κυπριακής δημιουργίας στην Ελλάδα, αποτελεί το βασικότερο στόχο της προσπάθειας του ΚΚΔΙΘ, συμβάλλοντας στην κινητικότητα των Κύπριων καλλιτεχνών καθώς και στην ανάδειξη του πολιτιστικού προϊόντος.</p>
<h4><em>Τρία κυπριακά θεατρικά έργα στην Αθήνα</em></h4>
<p>Ο κύκλος των παραστάσεων της φετινής διοργάνωσης «Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα», ανοίγει την Τρίτη 17 Οκτωβρίου <strong>με την παράσταση </strong><strong><em>Bacon</em></strong><strong><em>\</em></strong><strong><em>Freud</em></strong> <strong>της Ανθής Ζαχαριάδου</strong><strong>, σε συν-σκηνοθεσία Βαρνάβα Κυριαζή και Ανδρέα Αραούζου (παραγωγή </strong>Alpha Square). Ακολουθεί την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου, η παράσταση <strong><em>Αντρόνικος ή ο ζωγκράφος</em></strong><strong> </strong><strong>της Ευρυδίκης Περικλέους-Παπαδοπούλου,</strong> σε σκηνοθεσία Μαρίας Μανναρίδου-Καρσερά (παραγωγή Ομάδα «Σόλο για Τρεις»). Η «Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα» ολοκληρώνεται το Σάββατο 21 Οκτωβρίου, με την παράσταση<em> <strong>Ντεφόλ: Σμύρνη 1922</strong> </em><strong>του Δημήτρη Καραγιάννη</strong>, σε διασκευή και σκηνοθεσία Αντρέα Χριστοδουλίδη (παραγωγή Θέατρο Ένα).</p>
<h4><span style="text-decoration: underline;">BACON\FREUD της Ανθής Ζαχαριάδου</span></h4>
<p>Παραγωγή: Alpha Square</p>
<p>Τρίτη, 17 Οκτωβρίου</p>
<p>Με το έργο <strong>της Ανθής Ζαχαριάδου</strong>, <strong><em>Bacon</em></strong><strong><em>\</em></strong><strong><em>Freud</em></strong><strong>,</strong> παραγωγή της Alpha Square, ανοίγει ο κύκλος των παραστάσεων της φετινής διοργάνωσης της «Εβδομάδας Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα», την Τρίτη 17 Οκτωβρίου. Το έργο <em>Bacon</em><em>\Freud</em>, που πρωτοπαρουσιάστηκε τον Μάιο του 2017 από την Alpha Square και τη Λεβέντειο Πινακοθήκη, βασίζεται στην πραγματική σχέση δύο εικαστικών θρύλων, του Φράνσις Μπέικον και του Λούσιαν Φρόιντ.</p>
<h4><em>Περίληψη</em></h4>
<p>Το 1988, σε μια γκαλερί στο Βερολίνο, κλάπηκε ένας μικρός πίνακας, ένα πορτρέτο που απεικόνιζε τον μεγάλο καλλιτέχνη Φράνσις Μπέικον. Από τότε δεν έχουν βρεθεί τα ίχνη του. Η εξαφάνιση του πορτρέτου δεν ήταν απλώς μια απώλεια ενός έργου. Για τον δημιουργό, το διάσημο ζωγράφο Λούσιαν Φρόιντ (εγγονό του Σίγκμουντ), ο πίνακας εκείνος αντιπροσώπευε ίσως την πιο σημαντική σχέση στη ζωή του. Μια σχέση που είχε, επίσης, χαθεί…</p>
<p>Σκηνοθεσία: <strong>Βαρνάβας Κυριαζής</strong> και <strong>Ανδρέας Αραούζος</strong></p>
<p>Σκηνικά: <strong>Έλενα Κατσούρη</strong></p>
<p>Κοστούμια: <strong>Μαρίνα Νικολαΐδου</strong></p>
<p>Ήχος/Σχεδιασμός Φωτισμού: <strong>Κυριάκος Μαύρος</strong></p>
<p>Διανομή:</p>
<p>Φράνσις Μπέικον: <strong>Βαρνάβας Κυριαζής</strong></p>
<p>Λούσιαν Φρόιντ: <strong>Ανδρέας Αραούζος</strong></p>
<p>Άντρεα Ρόουζ: <strong>Μαριλένα Αχιλλέως</strong></p>
<p><em>Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα</em></p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><em>Βιογραφικό συγγραφέα</em></span></p>
<p>Η <strong>Ανθή Ζαχαριάδου,</strong> είναι νομικός και εργάζεται στον ασφαλιστικό τομέα. Ασχολείται με την αρθρογραφία και με βιβλιοκριτικές και τα τελευταία χρόνια έχει μεταφράσει για το θέατρο έργα ξένων συγγραφέων που παρουσιάστηκαν στη σκηνή, σε επαγγελματικές, ερασιτεχνικές και μαθητικές παραγωγές. Για την Alpha Square, έχει μεταφράσει το μονόπρακτο <em>Heights</em> της Amy Fox,  το <em>Κόκκινο</em> του John Logan και το <em>A Few Good Men</em> του Aaron Sorkin.</p>
<p>Έχει διασκευάσει για τη σκηνή το μυθιστόρημα του Βίκτωρος Ουγκώ <em>Οι Άθλιοι</em>, το οποίο ανέβηκε στη σκηνή το 2015 από την Alpha Square και έχει γράψει τα ιστορικά θεατρικά έργα <em>Caterina: Last Queen of Cyprus</em> και <em>Eleonora of Cyprus</em>, τα οποία ανέβηκαν από την Alpha Square και το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας, το 2015 και το 2016 αντίστοιχα. Το 2017 συμμετείχε στην τρίτη διοργάνωση του Προγράμματος «PLAY ON!» με το έργο <em>Μιλέβα</em>, το οποίο αφού έτυχε επεξεργασίας στο πλαίσιο του προγράμματος, παρουσιάστηκε σε σκηνοθετημένη ανάγνωση τον Φεβρουάριο του 2017.</p>
<h4><span style="text-decoration: underline;"><strong>ΑΝΤΡΟΝΙΚΟΣ Ή Ο ΖΩΓΚΡΑΦΟΣ της Ευρυδίκης Περικλέους – Παπαδοπούλου</strong></span></h4>
<p>Παραγωγή: Θεατρική Ομάδα «Σόλο για Τρεις»</p>
<p>Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου</p>
<p>Η «Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα» συνεχίζεται με το έργο της Ευρυδίκης Περικλέους-Παπαδοπούλου<em> Αντρόνικος ή ο Ζωγκράφος</em>, το οποίο πραγματεύεται το έργο και τη ζωή του ζωγράφου Κώστα Στάθη (1913 – 1988), άγνωστου στο ευρύ κοινό της Κύπρου, αλλά σημαντικού ζωγράφου του δεύτερου μισού του περασμένου αιώνα. Εμπνευσμένο από τη ζωή του καλλιτέχνη, με αρκετά στοιχεία μυθοπλασίας, το έργο, καταγράφει τις έντονες συγκρούσεις που είχε με τον πατέρα του μέσα από το πάθος του να γίνει ζωγράφος, αλλά και μέσα από τις αγωνιώδεις ανησυχίες που χαρακτήριζαν την πολυτάραχη ζωή του.</p>
<h4><em>Περίληψη</em></h4>
<p>Ο Αντρόνικος βρίσκεται στο εργαστήρι του στο χωριό του. Μετά την επιστροφή του από ένα ταξίδι με τον πατέρα του στην Αθήνα, όπου  υποβάλλεται σε θεραπεία ηλεκτροσόκ σε ψυχιατρική κλινική στην Κηφισιά, αφιερώνει το υπόλοιπο της ζωής του στη ζωγραφική, απομονωμένος στο χωριό του – ξεχασμένος από συγγενείς και φίλους. Ο χρόνος σμίγει με το παρόν και το παρελθόν, όπου εξελίσσεται ένας διάλογος με τον εαυτό του, αλλά και με πρόσωπα που σημάδεψαν με έντονο τρόπο τη ζωή του. Ο μονόλογος, γίνεται στην ουσία μια κραυγή αγωνίας του καλλιτέχνη, ο οποίος ανακαλύπτει την τέχνη του μέσα από τα προσωπικά του βιώματα και τις αναζητήσεις του για το τι σημαίνει για αυτόν η ζωγραφική. Ο Αντρόνικος ανακαλύπτει το γιατί ζωγραφίζει!</p>
<p>Σκηνοθεσία: <strong>Μαρία Μανναρίδου</strong> – <strong>Καρσερά</strong></p>
<p>Μουσική: <strong>Μιχάλης Χριστοδουλίδης</strong></p>
<p>Σκηνικά: <strong>Κωνσταντίνος Κουννής</strong></p>
<p>Κοστούμια: <strong>Μαρίνα Νικολαΐδου</strong></p>
<p>Σχεδιασμός φωτισμού: <strong>Καρολίνα Σπύρου</strong></p>
<p>Ερμηνεύει o <strong>Νεκτάριος Θεοδώρου</strong></p>
<p><em>Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά χωρίς διάλειμμα</em></p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><em>Βιογραφικό συγγραφέα</em></span></p>
<p>Η <strong>Ευρυδίκη Περικλέους-Παπαδοπούλου</strong> γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι Βοηθός Διευθύντρια στο Grammar School Λευκωσίας. Έγραψε ποίηση, θέατρο, διηγήματα και έχει ασχοληθεί με την έρευνα. Ποιήματα, διηγήματα και θεατρικά έργα της έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, ιταλικά και γαλλικά. Το 2005 έλαβε το Κρατικό Βραβείο Ποίησης για την ποιητική συλλογή <em>Χώρας Ιστόρηση</em>, η οποία μελοποιήθηκε από τον μουσικοσυνθέτη Μιχάλη Χριστοδουλίδη. Το τελευταίο της μυθιστόρημα με τίτλο, <em>Ως αληθώς, η ζωή της Χαρίτας Μάντολες</em>, που κυκλοφόρησε το 2014, ήταν στη λίστα των επικρατέστερων έργων για τα Κρατικά Βραβεία.</p>
<p>Θεατρικά έργα της βραβεύτηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, το Θέατρο ΕΝΑ και τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου.  Έργα της που ανέβηκαν στη σκηνή: <em>Φεγγάρι μην Κλαις </em>(Θέατρο ΕΝΑ, 1995-1996), <em>Το Άλλο Μισό του Ουρανού </em>(Νέα Σκηνή Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, 2002-2003), <em>A Bar called Lost Paradise</em>, (Warehouse Theatre, 24th International Playwriting Festival 2010, Croydon Theatre, Λονδίνο, Μάρτιος 2010),  <em>Αντρόνικος ή ο ζωγκράφος</em>, (Ομάδα Σόλο για Τρεις, 2016-2017).</p>
<h4><span style="text-decoration: underline;"><strong>ΝΤΕΦΟΛ: ΣΜΥΡΝΗ 1922 του Δημήτρη Καραγιάννη</strong></span></h4>
<p>Παραγωγή: Θέατρο Ένα</p>
<p>Σάββατο, 21 Οκτωβρίου</p>
<p>Η «Εβδομάδα Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα» ολοκληρώνεται το Σάββατο 21 Οκτωβρίου, με την παραγωγή του Θεάτρου ΕΝΑ, <em>Ντεφόλ: Σμύρνη 1922</em>, η οποία βασίζεται στο ομότιτλο πεζογράφημα του λογοτέχνη Δημήτρη Καραγιάννη. Το έργο, αποτελεί ένα διήγημα-μαρτυρία για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών της αρχόντισσας της Ιωνίας, τη Σμύρνη το 1922 κι ένα αφιέρωμα για όσους χάθηκαν και για όσους επέζησαν και βίωσαν τον ξεριζωμό και την προσφυγιά.</p>
<h4><em>Περίληψη</em></h4>
<p>Μια νεαρή κοπέλα, η Ιφιγένεια, ζει το δράμα του ξεριζωμού τις μαύρες μέρες της καταστροφής της Σμύρνης. Μαζί με τον Μενέλαο, φοιτητή της Νομικής, προσπαθούν να γλυτώσουν από το θάνατο και να φύγουν από την φλεγόμενη πόλη. Στην προσπάθεια τους αυτή, γίνονται μάρτυρες ενός από τα μεγαλύτερα εγκλήματα του 20ου αιώνα.</p>
<p>Με το «Ντεφόλ», που είναι τουρκική λέξη και σημαίνει «χάσου από ‘δω», ο συγγραφέας Δημήτρης Καραγιάννης προσπαθεί να δώσει δείγματα της τραγωδίας του Ελληνισμού της Σμύρνης μέσα από μαρτυρίες ανθρώπων που επέζησαν από την καταστροφή του 1922. Ο σκηνοθέτης Αντρέας Χριστοδουλίδης, εμπνευσμένος από όσα οι επιζήσαντες περιγράφουν στο βιβλίο, δημιούργησε μια παραγωγή η οποία χαρακτηρίζεται από ευαισθησία προς την Ιστορία, προβάλλοντας ταυτόχρονα τη βίαιη ωμότητα, αλλά και την απόγνωση των ανθρώπων απέναντι στο ξεριζωμό και την προσφυγιά. Μέσα από το έργο, αναδεικνύονται πανανθρώπινες αξίες όπως, η ειρήνη, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή.</p>
<p>Σκηνοθεσία/Διασκευή/Σχεδιασμός φωτισμού: <strong>Αντρέας Χριστοδουλίδης</strong></p>
<p>Χειρισμός φωτισμού/ήχου: <strong>Παύλος Πολυκάρπου</strong></p>
<p>Φωτογραφίες: <strong>Δημήτρης Βαττής</strong></p>
<p>Βοηθός σκηνοθέτη: <strong>Μάριος Στυλιανού</strong></p>
<p>Κατασκευή σκηνικών: <strong>Σωτήρης Κώστα</strong></p>
<p>Ηθοποιοί:</p>
<p><strong>Κωνσταντίνος Γαβριήλ, Τίνα Λεωνορά, Σωτήρης Μεστάνας, Έφη Χαραλάμπους</strong></p>
<p><em>Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα</em></p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><em>Βιογραφικό συγγραφέα</em></span></p>
<p>Ο Δημήτρης Καραγιάννης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950 και από το 1982 ζει μόνιμα στην Κύπρο. Σπούδασε αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων και γραφικές τέχνες. Έχει εκδώσει τέσσερις ποιητικές συλλογές: τη «Σιωπηλή Συνεννόηση» (1999), την «Αθέατη Πλευρά» (2001), τη «Σιωπηλή Βροχή» (2003) και την «Άπνοια» (2007). Επίσης, έχει εκδώσει τα διηγήματα <em>Σκοτωμένα Όνειρα</em> (2010), το <em>ΝΤΕΦΟΛ: Σμύρνη 1922</em> (2013) και το <em>ΧΑΡΠ: Κύπρος 1974</em> (2016). Έχει αρθρογραφήσει σε περιοδικά τέχνης και σε εφημερίδες για ζητήματα λογοτεχνίας και πολιτισμού ευρύτερα, τόσο στην Κύπρο όσο και στην Ελλάδα. Ποιήματά του έχουν παρουσιαστεί από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο.</p>
<p> </p>
<p><strong>ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:</strong></p>
<p><strong></strong><strong>Πού:</strong> Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος</p>
<p><strong></strong><strong>Πότε:<br /></strong>17/10/2017</p>
<p>19/10/2017</p>
<p>21/10/2017</p>
<p><strong>Eισιτήρια:</strong></p>
<div class="post-meta-info">
<p>Τιμές εισιτηρίων: €10 (γενική είσοδος) €5 μειωμένο</p>
</div>
<div class="row">
<div class="col-md-12">
<p><strong>Πληροφορίες / Κρατήσεις:</strong></p>
<div class="post-meta-info">
<p>www.mcf.gr | 210 3418579</p>
<p> </p>
<p>πληροφορίες:www.culturenow.gr</p>
</div>
</div>
</div>
<p> </p>
</div>

Σχετικά άρθρα