"Μητέρα": η ταινία του Αρονόφσκι με τον Μπαρδέμ και τη Τζένιφερ Λώρενς. Καταπληκτικό!

5 Οκτωβρίου 2017

Τόσα χρόνια διαβάζω για τη προσωπικότητα του Νάρκισσου και προσπαθώ να ξετυλίξω το κουβάρι μιας «παθολογίας» που τη συναντάμε στους εαυτούς μας, στους συντρόφους, στους φίλους, στους συνεργάτες.

Όσα δεκάδες βιβλία και αν διαβάσεις για τον διαστροφικό νάρκισσο δεν θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις όπως στο παρουσιάζει αλληγορικά ο Ντάρεν Αρονόφσκι στο ψυχολογικό θρίλερ «Μητέρα». Μετά τη συγκλονιστική του ταινία «Μαύρος Κύκνος» ο ιδιοφυής σκηνοθέτης υπογράφοντας και το σενάριο παρουσιάζει απροκάλυπτα σε μια εποχή κοινωνικής ρευστότητας, πτώσης των αξιών, απληστίας και αμοραλισμού όλους αυτούς τους βρυκολακες που σου ρουφούν στη κυριολεξία και το μεδούλι.

Βρίσκουν μεγάλη ηδονή απαξιώνοντας το «θύμα τους». Γίνεσαι το χρηστικό αντικείμενο τους.

Ο Μπαρδέμ ενσαρκώνει έναν χειριστικο νάρκισσο, σαγηνευτικό που καθιστά το θύμα του, τη Τζένιφερ Λώρενς μια μαριονέτα στα χέρια του.
Είναι αποκαλυπτικό και απευθύνεται στη σύγχρονη παθολογική κοινωνική πραγματικότητα.
Μη το χάσετε!

Ευχαριστώ το φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας που μου προσέφεραν τη χαρά να το δω πριν βγει στις αίθουσες.



Άννα Δρούζα

Πληροφορίες για την ταινία:

Η ζωή ενός παντρεμένου ζευγαριού αναστατώνεται, όταν απρόσκλητοι επισκέπτες ταράζουν την ήρεμη ρουτίνα τους. Η αδιάκριτη συμπεριφορά των φιλοξενούμενων θα γίνει σύντομα μία ανησυχητική πρόκληση που θα αποκαλύψει τις ρωγμές της καλογυαλισμένη οικογενειακής εστίας και θα ορίσει εκ νέου έννοιες όπως αγάπη, αφοσίωση και θυσία.

Ο Ντάρεν Αρονόφσκι, επιστρέφει κινηματογραφικά στην εφιαλτική κατάβαση που επιφυλάσσει το ταραγμένο σώμα («Μαύρος Κύκνος», «Ο Παλαιστής») και πνεύμα («Ρέκβιεμ για Ένα Όνειρο») ενός ανθρώπου στα όρια. Κάπου ανάμεσα στα «Παράξενα Παιχνίδια» του Μίκαελ Χάνεκε και το «Μωρό της Ρόζμαρι» του Ρόμαν Πολάνσκι, εξαπολύει μία απολαυστικά αμετροεπή σπουδή στην κλιμακούμενη παράνοια και εξετάζει τις κρυφές επιθυμίες, τους εγγενείς φόβους και τις αστικές νευρώσεις ενός κόσμου που «συνήθισε την τρέλα».

Με ειρωνική αντίστιξη τους φωτογενείς πρωταγωνιστές του (Τζένιφερ Λόρενς, Χαβιέ Μπαρδέμ, Μισέλ Φάιφερ) σε πρώτο πλάνο, ο Αρονόφσκι εγκυμονεί στη «μητέρα!» ένα εμπρηστικό ψυχόδραμα, μία θρησκευτική αλληγορία κι ένα ακραίο θρίλερ και παραδίδει μία συναρπαστική κινηματογραφική εμπειρία που πρέπει να «δεις για να πιστέψεις».

Διαβάστε σχετικά άρθρα εδώ:

Τζένιφερ Λόρενς: Η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός στον κόσμο, το φεμινιστικό μανιφέστο, η σχέση με τον Αρονόφσκι και τα σχέδια για το μέλλον

Τζένιφερ Λόρενς: "Με ανησυχεί που μου είναι αδιάφορο αν θα γίνω ποτέ μάνα"...


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ