Αγχώνομαι για τα πάντα, ακόμη και για το πιο απλό. Δε ξέρω πώς να το αντιμετωπίσω.

7 Οκτωβρίου 2017
Η 26χρονη αναγνώστρια του boro.gr, Νίκη ρωτά

Είμαι 26 χρονών και το πρόβλημά μου είναι το υπερβολικό άγχος. Αγχώνομαι για τα πάντα, για οτιδήποτε κάνω, ακόμα και για κάτι απλό. Βιώνω μια δύσκολη περίοδο. Θέλω να επιστρέψω στις σπουδές μου, τις είχα παρατήσει γιατί δεν μπορούσα να κοιμηθώ τα βράδια.

Ψάχνω δουλειά και γενικά προσπαθώ να βάλω τη ζωή μου σε τάξη. Ωστόσο ακόμη αγχώνομαι και απογοητεύομαι. Δε ξέρω πώς να το αντιμετωπίσω. Μπορείτε να μου δώσετε κάποια συμβουλή; Σας ευχαριστώ.

Στο ερώτημα απαντά ο Eυάγγελος Κουσιάδης/ Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Ψυχοθεραπευτής – Συγγραφέας ΒSc MBPsS Rsci / www.kousiadis.gr:

Αγαπητή φίλη,

Από το μήνυμά σας, φαίνεται πως το άγχος σας είναι βαθύτερο απ' ότι ίσως και η ίδια να μπορείτε να αντιληφθείτε, αν και για να το χαρακτηρίζετε υπερβολικό, δείχνει ότι και εσείς η ίδια συνειδητοποιείτε ότι δεν είναι τόσο απλό.

Αυτό το "αγχώνομαι για τα πάντα, για οτιδήποτε κάνω, ακόμα και για κάτι απλό", έχω την αίσθηση πως θέλει αρκετή διερεύνηση. Τι σας αγχώνει περισσότερο: η κριτική των δικών σας ανθρώπων, οι ίδιοι οι άνθρωποι, ο κόσμος που ζούμε, ο φόβος ασθένειας, ο φόβος ότι δεν θα καταφέρετε σε σε κάτι;

Σαν μία πρώτη συμβουλή, θα σας έλεγα να παρατηρήσετε σε ποιες καταστάσεις αγχώνεστε περισσότερο.
Είναι σίγουρο, ότι το άγχος σας δεν είναι ίδιας έντασης σε όλες τις καταστάσεις της ζωής σας, οπότε, είναι καλό για εσάς να εντοπίσετε πού αγχώνεστε περισσότερο μέσα στην καθημερινότητά σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να σταματήσετε να βλέπετε το άγχος σας ως υπερβολικό σε οτιδήποτε σας συμβαίνει.

Μία δεύτερη συμβουλή που έχω να σας προτείνω είναι αφού εντοπίσετε τις πιο αγχωτικές καταστάσεις για εσάς, να προσπαθήσετε να βρείτε με ποιες σκέψεις συνδέετε το άγχος σας και τις αγχωτικές καταστάσεις, καθώς είναι οι αγχωτικές σκέψεις που πυροδοτούν το άγχος σας και σίγουρα κάνετε πολλές τέτοιες στη διάρκεια της ημέρας.

Προσπαθήστε να καταγράψετε τις πιο αγχωτικές σας σκέψεις σε ένα χαρτί, και σε ένα άλλο χαρτί προσπαθήστε να απαντήσετε στις αγχωτικές σκέψεις, με σκέψεις πιο ρεαλιστικές, αλλά και πειστικές, ώστε να τις αποδεχτείτε, σταδιακά, και με το μυαλό και με την καρδιά σας.

Η τρίτη και τελευταία συμβουλή είναι να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού και να μοιραστείτε τα όσα νιώθετε και θέλετε να πείτε και να εκπαιδευτείτε, αν χρειαστεί, και σε κάποιες τεχνικές χαλάρωσης που θα βοηθήσουν στο άγχος.


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Εξαρτήσεις: Ποια σημάδια προδίδουν τη χρήση κοκαΐνης;
Η κοκαΐνη είναι μία λευκή, κρυσταλλική,...
Πότε μια γυναικά κάνει απιστία;
Ποια είναι τα συναισθήματα που γεννά η...