Oι επιβάτες λένε «ναι» στο ηλεκτρονικό εισιτήριο

9 Οκτωβρίου 2017

Παρά τις καθυστερήσεις των πρώτων ημερών, το επιβατικό κοινό φαίνεται ότι «ψηφίζει» υπέρ των «έξυπνων» μετακινήσεων. Μέσα στο πρώτο τετραήμερο που σταμάτησε η έκδοση χάρτινων κουπονιών, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), εκδόθηκαν 6.000 προσωπικές ηλεκτρονικές κάρτες.

Το σύνολο των μηνιαίων καρτών ανέρχεται στις 250.000 και εκτιμάται ότι ώς την περασμένη Τετάρτη είχε εκδοθεί το 90% των κουπονιών του Οκτωβρίου. 

«Ο αριθμός είναι ικανοποιητικός», εξηγεί στην εφημερίδα «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Σκουμπούρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, και ενημερώνει ότι μόνο τα έσοδα από τα «έξυπνα» εισιτήρια του 1,40 ευρώ ξεπέρασαν τα 6 εκατ. ευρώ.

«Είμαστε στην πρώτη περίοδο και είναι φυσικό να υπάρχουν προβλήματα», παραδέχεται και ενημερώνει ότι πλέον υπάρχουν περισσότερα από 30 σημεία στο δίκτυο για την έκδοση προσωποποιημένων καρτών. 

Διαβεβαιώνει όσους ταλαιπωρήθηκαν στις ουρές των εκδοτηρίων τις πρώτες ημέρες ότι δεν θα χρειαστεί να περάσουν πάλι από τα εκδοτήρια, αφού θα μπορούν να «φορτώνουν» τις κάρτες τους από το διαδίκτυο και τα αυτόματα μηχανήματα των σταθμών.

Εξηγεί, όμως, ότι η αρχική πρόβλεψη κάλυπτε την έκδοση καρτών μέσω Internet, αλλά η διαδικασία άλλαξε με παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ζήτησε να προσέρχονται οι ενδιαφερόμενοι στα εκδοτήρια και να πληκτρολογούν τον οκταψήφιο κωδικό για να μην υπάρχει παραβίαση της προσωπικής τους ζωής. 

«Δεν έχει ομαλοποιηθεί το σύστημα μετάβασης από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο», επιμένει ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, που οργανώνει τη σημερινή στάση εργασίας, και υπογραμμίζει ότι «οι εργαζόμενοι κάνουν μεγάλες προσπάθειες για να λειτουργήσει το νέο σύστημα».

Διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» ότι δεν έχουν αντιμετωπιστεί ζητήματα που αφορούν τα μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια και υποστηρίζει πως δεν υπάρχουν ικανοποιητικές ποσότητες ηλεκτρονικών εισιτηρίων. «Εχουμε περίπου 10 εκατ. κομμάτια, που επαρκούν για μερικές ημέρες», είπε.

Με χθεσινή, κοινή ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι στο μετρό (ΣΕΛΜΑ και ΣΗΑΜ), στο τραμ (ΣΕΤ και ΣΗΤΑ) και οι ηλεκτροδηγοί του Ηλεκτρικού (ΣΕΗΗΣΑΠ) τονίζουν ότι την ευθύνη για την κακή λειτουργία των συστημάτων έχει η κατασκευάστρια εταιρεία και καλούν τον αρμόδιο υπουργό να δείξει αυστηρότητα ανάλογη με αυτήν που επέδειξε για τους εργαζόμενους στα εκδοτήρια του Ηλεκτρικού.

Από τα στοιχεία που συγκέντρωσαν προκύπτει ότι η διαδικασία για την έκδοση μιας «έξυπνης» κάρτας διαρκεί 4 λεπτά και επισημαίνουν ότι αν παρουσιαστεί πρόβλημα οι εργολάβοι παρεμβαίνουν μέσα σε μία έως και 4 ώρες.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι η σχετική πρόβλεψη περιλαμβάνεται στη σύμβαση που είχε υπογραφεί τον Δεκέμβριο του 2014.

Πηγή: efsyn.gr


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ