3 «μύθοι» γύρω από την πατάτα!

17 Οκτωβρίου 2017

Η πατάτα είναι, ίσως, μια από τις πλέον παρεξηγημένες και αδικημένες τροφές, λόγω της θεωρίας που έχει αναπτυχθεί γύρω από αυτή, μολονότι είναι πάρα πολύ ωφέλιμη για τον οργανισμό, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε άμυλο και άλλα θρεπτικά στοιχεία.

Δες, λοιπόν, ποιοι ακριβώς είναι οι 3 «μύθοι» γύρω από την πατάτα:

1. Παχαίνει

Κι όμως... Δεν ισχύει. Το 80% της περιεκτικότητάς της είναι νερό και περιέχει ελάχιστα λίπη, τουλάχιστον σε σχέση με άλλες τροφές. Με 80 θερμίδες ανά 100 g. Βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα του συνόλου των αμυλοειδών τροφών στο οποίο ανήκει. Σημειώνεται ότι, η πρόσληψη αμύλου από την πατάτα, που κυμαίνεται από 15 έως 18%, είναι ένας πολύπλοκος υδατάνθρακας που παρέχει ενέργεια αργά κατά την πέψη του. Ένας εξαιρετικός τρόπος για να αποφύγεις το σνακ μεταξύ των γευμάτων. Αυτό που λένε οι ειδικοί είναι σημασία έχει με τι συνδυάζεται ή συνοδεύεται η πατάτα.

2. Είναι λαχανικό

Οι πατάτες είναι κόνδυλοι φυτών που έχουν χαρακτηριστικά παρόμοια με εκείνα άλλων λαχανικών, δηλαδή 80% νερό, πολύ λιπίδια (0,1 έως 0,3%) και περίπου 2% πρωτεΐνες. Από την άλλη πλευρά, η περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες είναι περίπου 15-18% σε σύγκριση με 6% για τα λαχανικά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι διατροφολόγοι το ταξινομούν στην ομάδα «αμυγδαλωτά τρόφιμα, ψωμί, δημητριακά».

3. Δεν περιέχει βιταμίνες

Παρά τα αντιθέτως υποστηριζόμενα, η πατάτα περιέχει σημαντική ποσότητα βιταμίνης C, κατά μέσο όρο 8 mg ανά 100 g, έως 45 mg / 100 g για τη φρέσκια πατάτα. Έτσι, μια μερίδα 250 g πατατών που μαγειρεύονται, καλύπτει το 25% των ημερήσιων αναγκών του ανθρώπινου οργανισμού στη συγκεκριμένη βιταμίνη, ένα πραγματικό αντιοξειδωτικό που καθιστά δυνατή την καλύτερη καταπολέμηση των «επιθέσεων» από ιούς, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου.

Δ. Μ.
Με πληροφορίες από www.e-sante.fr


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ