Πόσα αυγά πρέπει να τρως την ημέρα;

20 Οκτωβρίου 2017

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο μέσος άνθρωπος πρέπει να τρώει σε καθημερινή βάση δύο αυγά, δηλαδή 14 περίπου την εβδομάδα, για να λάβει το απαραίτητο για τον οργανισμό του φώσφορο, αλλά και την πρωτεΐνη που χρειάζεται.

Το επιστημονικό αυτό συμπέρασμα, πάντως, ακολουθείται από ένα πολύ σημαντικό «εκτός κι αν...». Ποιο είναι αυτό; Σε περίπτωση που συνοδεύεις τα αυγά σου, τηγανιτά ή ομελέτα με κάποιο από τα ακόλουθα ή με ολα αυτά μαζί (ψωμι, τυρί, μπείκον, λουκάνικα), τότε θα πρέπει να αλλάξεις τις δοσολογίες σου, καθώς ήδη από τα «συνοδευτικά» αυτά λαμβάνεις αρκετά διατροφικά στοιχεία.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι για να τρως δύο αυγά την ημέρα, καλό θα είναι αυτά να συνοδεύονται από λαχανικά ή ψωμι ολικής αλέσεως. Σε διαφορετική περίπτωση, «φορτώνεις» τον οργανισμό σου με επεξεργασμένα λίπη και θερμίδες.

Επίσης, σε αυτή την περίπτωση καλό είναι να ξέρεις ότι ακόμα κι αν αλλάξεις το.. μενού σου, επιλέγοντας τα ασπράδια, οι συνέπειες παραμένουν οι ίδιες.

Πάντως, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι είναι προτιμότερο να τρως τον κρόκο, παρά τα ασπράδια. Κι αυτό γιατί, όπως λένε, υπάρχουν ορισμένα θρεπτικά συστατικά στον κρόκο του αυγού που δεν πρόκειται να βρεις, εάν επιλέγεις μόνο τα ασπράδια. Όλες οι λιποδιαλυτές βιταμίνες βρίσκονται στον κρόκο, οπότε αν τον απομακρύνεις, αφαιρείς το λίπος, αλλά αφαιρείς και πολλά θρεπτικά συστατικά, τονίζουν.

Συμπερασματικά, η σωστή ποσότητα των αυγών που καταναλώνεις εξαρτάται απόλυτα από το υπόλοιπο της διατροφής σου. Έχε υπόψη σου ότι ένα μεγάλο αυγό έχει περίπου 80 θερμίδες, πέντε γραμμάρια λίπους και έξι γραμμάρια πρωτεΐνης.

Έτσι, εάν παίρνεις ήδη αρκετές πρωτεΐνες και λίπη από άλλα γεύματα, τρώγοντας μια ομελέτα τυριού πέντε αυγών για πρωινό κάθε μέρα δεν είναι καλή ιδέα.

Αλλά αν μέσα στη μέρα θα είσαι σε κίνηση και δεν ξέρεις από πού θα έρθει η επόμενη στερεά πηγή πρωτεΐνης σου, έχει το... ελεύθερο να το κάνεις!

Δ. Μ.
Με πληροφορίες από www.womenshealthmag.com


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ