Γιατί είναι ακαταμάχητο το… shopping therapy

Το να αντισταθεί κάποιος στον πειρασμό να αγοράσει κάτι που λαχταράει, μπορεί να μοιάζει με μάχη ανάμεσα στην καρδιά και στην λογική, αλλά στην πραγματικότητα είναι θέμα μυαλού, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Duke ανακάλυψαν ότι η λαχτάρα για τα ψώνια μοιάζει μερικές φορές ασίγαστη, επειδή τα συναισθήματα και η χρηματική αξία υφίστανται επεξεργασία στο ίδιο τμήμα του εγκεφάλου.

Αυτό μπορεί να είναι και ο λόγος που οι εκκλήσεις για φιλανθρωπίες συνήθως είναι επιτυχείς.

Η όλη έρευνα έγινε στο πλαίσιο της νευροοικονομικής – της επιστήμης που μελετά πως κοστολογεί ο εγκέφαλος τα αντικείμενα. Όπως έδειξε, οι διεργασίες που καθορίζουν το συναίσθημα και την αξία πραγματοποιούνται στον μεσοκοιλιακό προμετωπιαίο φλοιό (vmPFC) ο οποίος βρίσκεται ανάμεσα στα μάτια μας.

Το γεγονός αυτό μας μπερδεύει και εξασθενεί την ικανότητά μας να λαμβάνουμε αμερόληπτες αποφάσεις όταν “παλεύει

Σχετικά άρθρα