12 τροφές ασπίδα στο ηλιακό έγκαυμα

19 Ιουλίου 2013


Το ηλιακό έγκαυμα δεν είναι ούτε κάτι σπάνιο, ούτε και κάτι δύσκολο να συμβεί. Ακόμη και όσοι προσέχουν και φροντίζουν στη συχνή ανανέωση του αντηλιακού, μπορεί να έχουν αντιμετωπίσει αντίστοιχα προβλήματα. Μερικές φορές μπορεί να υποτιμάμε την ένταση του ήλιου, κάποιες άλλες μπορεί να ξεχαστούμε στον κήπο, ίσως ακόμα να αμελήσουμε να καλύψουμε μερικά σημεία του σώματος που δε φτάνει το χέρι μας και πολλές είναι οι φορές που απλά θεωρούμε ότι είμαστε «αλώβητοι» απέναντι στον ήλιο.


Επειδή όμως η δύναμη του ήλιου μας ξεπερνά και η υπεριώδης ακτινοβολία μπορεί να προκαλέσει εκτεταμένα εγκαύματα, καρκίνο και πρόωρη γήρανση του δέρματος, καλό είναι να προσέχουμε και να δρούμε πάντα προληπτικά. Αν όμως δεν τα καταφέρουμε και υποστούμε το ηλιακό έγκαυμα, καλό είναι να γνωρίζουμε τις θεραπείες που έχουμε ήδη στην… κουζίνα μας, για να μη χρειαστεί να ψάχνουμε για φαρμακείο, μεσημεριάτικα στο νησί!


Πατάτες


Μπορεί να αναθεματίζουμε τις πατάτες για τα παραπάνω κιλά που μας δίνουν, αλλά η αλήθεια είναι ότι ακόμα και αυτές έχουν καλά στοιχεία. Το άμυλο που περιέχουν απαλύνει τον πόνο από το έγκαυμα, ενώ αν επιθυμείτε πιο άμεσα αποτελέσματα, τρίψτε μια πατάτα και βάλτε το κατάπλασμα στην περιοχή που έχετε το έγκαυμα.


Πλιγούρι από βρώμη


Όταν το μεγαλύτερο μέρος του σώματός σας, έχει υποστεί ηλιακό έγκαυμα, τότε η καλύτερη λύση είναι το πλιγούρι. Θρυμματίστε, στο μπλέντερ μια κούπα πλιγούρι, προσθέστε κρύο νερό βρύσης και αφήστε το να μουλιάσει. Μπορείτε ακόμη να τυλίξετε το στεγνό πλιγούρι σε γάζα ή τουλπάνι και να το βρέξετε με κρύο νερό. Στη συνέχεια πετάξτε το πλιγούρι και μουλιάζετε τις κομπρέσες στο υγρό που έχετε κρατήσει. Εφαρμόζετε στο έγκαυμα ανά 2 – 4 ώρες.


Ρόδι


Τα ρόδια είναι πλούσια σε ελλαγικό οξύ, το οποίο προστατεύει το δέρμα από τις ακτινοβολίες UVA και UVB, που επιφέρουν την βλάβη των κυττάρων. Η καλύτερη λύση βέβαια είναι η «ευθεία» κατανάλωση ροδιών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Οι επιπλέον αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, προσφέρουν ακόμα περισσότερη προστασία στον οργανισμό από τον ήλιο.


Φράουλες ή καλαμποκάλευρο


Η περιεκτικότητα της φράουλας σε τανίνη, βοηθά σημαντικά στον πόνο του ηλιακού εγκαύματος. Πολτοποιήστε μερικές ώριμες φράουλες, αλείψτε το έγκαυμα και ξεπλύνετε μετά από μερικά λεπτά. Αν ωστόσο προτιμάτε να φάτε τις φράουλες από το να τις χρησιμοποιήσετε σαν κατάπλασμα, δοκιμάστε μια άλλη λύση: Ανακατέψτε νερό με καλαμποκάλευρο και αλείψτε την τραυματισμένη περιοχή για άμεση ικανοποίηση.


Αγγούρι


Είναι γεγονός πως το αγγούρι προσφέρει ανακούφιση στο έγκαυμα, ίδιου επιπέδου με αυτή που προσφέρουν και τα βιομηχανικά προϊόντα και μάλιστα χωρίς τις προσθήκες χημικών και βλαβερών αρωματικών. Πολτοποιήστε ένα αγγούρι και αλείψτε με αυτό την πληγή. Μπορείτε ακόμα να στύψετε ένα αγγούρι (όσο είναι δυνατό κάτι τέτοιο), να προσθέσετε γλυκερίνη και ροδόνερο και θα έχετε ένα άκρως αποτελεσματικό αντηλιακό στο άψε σβήσε.


Γκουάβα


Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, δρα βοηθητικά στην προληπτική προετοιμασία του οργανισμού απέναντι στην ηλιακή ακτινοβολία. Ένα γκουάβα (τροπικό φρούτο της κεντρικής και νότιας Αμερικής) περιέχει την πενταπλάσια ποσότητα σε βιταμίνη C, από ένα μεσαίου μεγέθους πορτοκάλι. Η βιταμίνη C, παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία του δέρματος. Επειδή όμως γκουάβα είναι ομολογουμένως σπάνιο να βρούμε στην τοπική αγορά, τουλάχιστον μπορούμε να εμπλουτίσουμε τη δίαιτά μας με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως είναι οι πιπεριές, οι φράουλες και το μπρόκολο.


Λευκό ξύδι


Το οξύ που περιέχεται στο λευκό ξύδι δρα σαν μη στεροειδές και αντιφλεγμονώδες, όπως κάνει περίπου και η ασπιρίνη. Εάν έχετε κοκκινίσει από τον ήλιο (δεν έχετε φουσκάλες όμως) ραντίστε την περιοχή με λίγο αποσταγμένο λευκό ξύδι και ο πόνος θα εξαφανιστεί σε περίπου 20 λεπτά.


Ντομάτες


Όσο περισσότερες ντομάτες καταναλώνετε, τόσο μεγαλύτερο το καλό που κάνετε στον οργανισμό σας και τόσο περισσότερο προστατεύετε την επιδερμίδα σας από τη βλαβερή δράση του ήλιου. Μετά από σχετική έρευνα, εθελοντές που έτρωγαν καθημερινά και για 3 μήνες 5 κουταλάκια του γλυκού πάστα ντομάτας, ανέβασαν την προστασία του οργανισμού τους προς τον ήλιο, κατά 25%. Γι’ αυτή τη δράση της ντομάτας, ευθύνεται το λυκοπένιο, που είναι και ο λόγος που οι ντομάτες είναι κόκκινες.


Καλέντουλα


Το φυτό της καλέντουλας, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιφλεγμονώδη, που απαλύνουν τα καψίματα, συμπεριλαμβανομένων και των εγκαυμάτων από τον ήλιο. Για άμεση ανακούφιση και γρήγορη επούλωση, λιώστε άνθη καλέντουλας και τοποθετήστε τον πολτό πάνω στο έγκαυμα.


Αλόη


Τα καλά της αλόης είναι πολλά και πολύπλευρα. Ένα από αυτά είναι η ανακούφιση από το ηλιακό έγκαυμα. Σπάστε ένα από τα χυμώδη φύλα του φυτού και περιχύστε τον χυμό του στο καμένο δέρμα. Καλό είναι να κάνετε μια δοκιμή αρχικά, ώστε να βεβαιωθείτε ότι δεν είστε αλλεργικοί. Εάν ωστόσο, δεν έχετε αλόη στο μπαλκόνι ή τον κήπο σας, καλό είναι να αγοράσετε ένα μπουκάλι με καθαρή αλόη από το φαρμακείο και να το διατηρείτε στο ψυγείο.


Μαρούλι


Το μαρούλι, δεν είναι πολύ γνωστό αλλά –εκτός των άλλων- έχει και αναλγητικές ιδιότητες και χάρη σ’ αυτές μπορεί να απαλύνει τον πόνο του ηλιακού εγκαύματος. Ένα τρόπος είναι να βράσετε μερικά μαρουλόφυλλα σε νερό. Στραγγίξτε τα καλά και αφήστε το νερό να κρυώσει για αρκετές ώρες, στο ψυγείο. Αφού κρυώσει, χρησιμοποιήστε βαμβάκι και σκουπίστε με αυτό ελαφρά το ερεθισμένο δέρμα.


Γάλα χωρίς λιπαρά


Το γάλα δημιουργεί μια πρωτεϊνική μεμβράνη στο δέρμα, που βοηθά στην ανακούφιση από το φρέσκο έγκαυμα. Ο καλύτερος τρόπος να το εφαρμόσετε είναι να μουλιάσετε μια γάζα ή ένα καθαρό κομμάτι ύφασμα, σε δροσερό νερό και όχι παγωμένο. Αφήνετε τις κομπρέσες στο δέρμα για 15-20 λεπτά και επαναλάβετε κάθε 2-4 ώρες.



Πηγή: clickatlife.gr
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ