Απενεργοποιούν ραδιοφάρους από τα Dreamliner

19 Ιουλίου 2013
Η βρετανική υπηρεσία ερευνών των αεροπορικών ατυχημάτων (ΑΑΙΒ) συνέστησε την απενεργοποίηση των ραδιοφάρων έκτακτης ανάγκης (ELT) που κατασκευάζει η εταιρεία Honeywell International Inc από τα αεροσκάφη Μπόινγκ 787, μέχρι να ληφθούν τα "κατάλληλα μέτρα", με αφορμή την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε ένα αεροπλάνο των Αιθιοπικών Αερογραμμών στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου.



"Συστήνεται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA) των ΗΠΑ να λάβει μέτρα για να απενεργοποιηθεί ο ραδιοφάρος εντοπισμού RESCU406AFN από τα αεροσκάφη Μπόινγκ 787 μέχρι να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την ασφάλεια των πτήσεων", σημειώνει η ΑΑΙΒ στην έκθεσή της για την πυρκαγιά στο αιθιοπικό αεροσκάφος.



Η ΑΑΙΒ πάντως υπογραμμίζει ότι τα αίτια της πυρκαγιάς παραμένουν αδιευκρίνιστα: ενδέχεται να οφείλεται είτε σε υπερθέρμανση της μπαταρίας του ραδιοφάρου είτε σε κάποιον άλλο λόγο, όπως σε κάποιο βραχυκύκλωμα.



Οι ραδιοφάροι αυτοί, που χρησιμεύουν στον εντοπισμό των αεροσκαφών σε περίπτωση συντριβής τους, τροφοδοτούνται από μια μικρή μπαταρία λιθίου-μαγγανίου. Σύμφωνα με την ΑΑΙΒ, είναι η πρώτη φορά που ο ραδιοφάρος ενοχοποιείται για πυρκαγιά. Να σημειωθεί ότι περισσότεροι από 6.000 ραδιοφάροι αυτού του τύπου είναι τοποθετημένοι σε διάφορα αεροσκάφη σε όλο τον κόσμο.



Η Μπόινγκ από την πλευρά της διαβεβαίωσε ότι οι ραδιοφάροι της Honeywell μπορούν να απομακρυνθούν εύκολα, μέσα σε μία ώρα από τα αεροσκάφη. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Μαρκ Μπίρτελ, είπε ότι ο βασικός λόγος ύπαρξης της συσκευής είναι να βοηθά τους διασώστες να εντοπίζουν τα αεροσκάφη. Ορισμένες χώρες απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες τους να χρησιμοποιούν αυτόν τον εξοπλισμό, όμως οι κανονισμοί της FAA δεν καθιστούν υποχρεωτική τη χρήση του στα αεροσκάφη.



Στο μεταξύ, η αμερικανική εταιρεία Honeywell International Inc ανακοίνωσε απόψε ότι στηρίζει την πρόταση των βρετανικών αρχών να τεθούν εκτός λειτουργίας οι ραδιοφάροι έκτακτης ανάγκης (ELT) που κατασκευάζει και οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί στα αεροσκάφη Μπόινγκ 787. Σημείωσε ωστόσο ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα όσον αφορά το τι προκάλεσε την πυρκαγιά σε αεροσκάφος των Αιθιοπικών Αερογραμμών την περασμένη εβδομάδα στο αεροδρόμιο Χίθροου.



Η εταιρεία τόνισε ότι θα προσφέρει τη βοήθειά της στην Μπόινγκ και στις αεροπορικές εταιρείες που διαθέτουν αεροσκάφη 787 εφόσον χρειαστεί. Η προσωρινή απενεργοποίηση των ραδιοφάρων δεν συνεπάγεται κάποια σημαντική οικονομική επίπτωση για την εταιρεία.



Η Honeywell σημείωσε στην ανακοίνωσή της ότι η έρευνα των βρετανικών αρχών είναι ακόμη σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό δεν έχει διευκρινιστεί εάν η μπαταρία του ραδιοφάρου προκάλεσε πυρκαγιά λόγω διαρροής ή από κάποια εξωτερική αιτία, όπως ένα βραχυκύκλωμα.



"Η έρευνα συνεχίζεται και είναι πρόωρο να εξάγουμε συμπεράσματα" είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Στιβ Μπρέκεν. Πρόσθεσε ότι η Honeywell τάσσεται υπέρ της επιθεώρησης, για λόγους ασφαλείας, όλων των ραδιοφάρων που λειτουργούν με μπαταρίες λιθίου, όποιος και αν είναι ο κατασκευαστής τους.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ