47 έξυπνοι τρόποι να μειώσεις τις θερμίδες

24 Ιουλίου 2013

Τρώγοντας λίγες μπουκιές λιγότερες κάθε μέρα θα εξαφανίσεις τα παραπανίσια κιλά χωρίς να το καταλάβεις.

Κόψε 100 θερμίδες ... από το πρωινό

Αντί για ντόνατς ή κέικ με γέμιση προτίμησε μία πιο παραδοσιακή αλλά εξίσου γευστική λύση: άπλωσε σε μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης ένα κουταλάκι του γλυκού μαρμελάδα.

Πιες ένα σκέτο ελληνικό ή γαλλικό καφέ. Αν προτιμάς τους ιταλικούς, φτιάξε ένα μονό εσπρέσο αντί για καπουτσίνο.

Στύψε ένα χυμό πορτοκάλι και πιες τον χωρίς να προσθέσεις ζάχαρη.

Αντικατάστησε τα λουκάνικα ή το μπέικον στο σάντουιτς σου με φέτες γαλοπούλας.

Φτιάξε μία ομελέτα με 4 ασπράδια αυγών αντί να την παρασκευάσεις χρησιμοποιώντας 2 ολόκληρα αυγά.

Βάλε τα μούσλι σου σε ένα μικρό μπολ και όχι σε ένα βαθύ πιάτο.

Προτίμησε ένα γιαούρτι χαμηλών λιπαρών αντί για ένα πλήρες.

Κόψε 100 θερμίδες... από το φαστ φουντ

Πάρε τις απλές τηγανητές πατάτες αντί για εκείνες που σερβίρονται με λιωμένο τυρί.

Προτίμησε τα μικρά μεγέθη όταν πρόκειται για τα ποτήρια των αναψυκτικών. Ένα ακόμα έξυπνο τρικ για να κόψεις θερμίδες είναι να ζητήσεις να σου βάλουν πολλά παγάκια!

Προτίμησε πιάτα με φαγητά τα οποία έχουν ψηθεί αντί για τα τηγανητά.

Επισκέψου το salad bar και γέμισε το πιάτο σου με φρέσκες, υγιεινές και χαμηλές σε θερμίδες σαλάτες. Καλό είναι φυσικά να ξεχάσεις τις νόστιμες μεν, ιδιαίτερα παχυντικές δε σάλτσες με μαγιονέζα και γενικότερα τα dressings.

Κόψε 100 θερμίδες... από τα τσιμπολογήματα

Πιες ανθρακούχο νερό αντί για αναψυκτικό.

Μετακίνησε τη σος για τα ντιπ στην άλλη άκρη του γραφείου, με άλλα λόγια μακριά σου! Θα καταναλώσεις τη μισή ποσότητα.

Ξεγέλασε την πείνα σου τρώγοντας φρέσκα, κομμένα καρότα αντί για πατατάκια.

Προτίμησε μισή κούπα σταφύλια αντί για μια χούφτα σταφίδες.

Πάρε μία μπάλα παγωτό σε κυπελλάκι αντί να γεμίσεις ασφυκτικά ένα χωνάκι.

Κόψε 100 θερμίδες... από το επιδόρπιο

Σταμάτα να τρως όταν φτάσεις στην κρούστα. Οι άκρες και το κάτω μέρος των ψημένων γλυκών έχουν περισσότερες θερμίδες, μιας που απορροφούν και το βούτυρο που χρησιμοποιήθηκε για να αλειφτεί το ταψί.

Προτίμησε να καταναλώσεις ένα σορμπέ αντί για ένα παγωτό.

Κατεύνασε την όρεξή σου για γλυκό τρώγοντας ζελέ χωρίς ζάχαρη αντί για μους.

Συνόδεψε το κέικ σου με μερικές φέτες μήλου αντί για σιρόπι σοκολάτας.

Φάε 5 μπισκοτάκια με μαρέγκα αντί για δύο με κομματάκια σοκολάτας.

Ξέχνα το παγωτό σε χωνάκι και πάρε ένα παγωτό σε κυπελλάκι.

Κόψε 100 θερμίδες... από το μεσημεριανό

Αφαίρεσε τα παχυντικά τυριά από τα σάντουιτς.

Απλωσε μουστάρδα αντί για μαγιονέζα στο ψωμί σου και θα έχεις εξοικονομήσει 80 θερμίδες λιγότερες ανά κουταλιά.

Ξέχνα τα κρουτόν από τη σαλάτα.

Προτίμησε μία πίτσα με λαχανικά ή μόνο τυριά αντί για εκείνες που έχουν πολλά και παχυντικά υλικά, όπως μπέικον, σουτζούκι ή ζαμπόν.

Απόλαυσε το κρύο τσάι χωρίς να προσθέσεις ζάχαρη.

Γέμισε μία αραβική πίτα με κομματάκια κοτόπουλου αντί να φτιάξεις σάντουιτς με κοτόπουλο.

Πρόσθεσε στο χάμπουργκερ μπιφτέκι κοτόπουλου αντί για μοσχαρίσιο.

Κόψε 100 θερμίδες... από τη μαγειρική σου

Αντικατάστησε στη μαγειρική σου την κρέμα γάλακτος με γιαούρτι χαμηλών λιπαρών.

Χρησιμοποίησε ζωμό από κοτόπουλο (κατά προτίμηση σπιτικό) αντί για λάδι για να σοτάρεις το κρέας και τα λαχανικά.

Χρησιμοποίησε ζωμό (κατά προτίμηση να τον έχεις φτιάξει μόνη σου, προσθέτοντας ελάχιστο αλάτι) για να βράσεις το ρύζι .

Ανάμειξε κιμά μοσχαρίσιο και κιμά από κοτόπουλο για να φτιάξεις μπιφτέκια.

Αντικατάστησε το τυρί στα μακαρόνια με τυρί κότατζ χαμηλών λιπαρών.

Προτίμησε να καταναλώνεις τόνο σε νερό αντί για τόνο σε λάδι.

Κόψε 100 θερμίδες... από το εστιατόριο

Παράγγειλε λεμονάτο κοτόπουλο με ρύζι αντί για τηγανητό.

Διάλεξε σπαγγέτι με μια απλή κόκκινη σάλτσα αντί για σάλτσες με πολλά τυριά.

Ζήτησε για συνοδευτικό πράσινα φασολάκια ή λαχανάκια Βρυξελλών αντί για τηγανητές πατάτες.

Επίλεξε ψητές πατάτες αντί για πουρέ ως συνοδευτικό του κυρίως πιάτου.

Απόφευγε τις συνταγές που έχουν ψωμί - προσθέτει από μόνο του θερμίδες, ενώ επιπλέον ρουφάει λάδι.

Περίχυσε τις τηγανητές φτερούγες κοτόπουλου με πικάντικη σάλτσα αντί για σος με ροκφόρ.

Κόψε 100 θερμίδες... από το μπαρ

Πιες ένα ποτήρι λευκό κρασί αντί για δύο ποτήρια μπίρας.

Ζήτησε το ποτό σου σε ψηλό ποτήρι - οι μπάρμαν συνηθίζουν να ρίχνουν έως και 20% λιγότερο αλκοόλ στα ψηλά ποτήρια, οπότε θα πίνεις λιγότερο σε κάθε γύρο.

Για το κοκτέιλ σου ζήτα να μη «χτυπήσουν» τα υλικά στο μπλέντερ μαζί με θρυμματισμένο πάγο, αλλά αφού τα αναμείξουν να προσθέσουν παγάκια. Όταν τα χτυπούν μαζί με τον πάγο, συνήθως προσθέτουν σιρόπι ή ζάχαρη.

Έλεγξε την ποσότητα κρασιού που καταναλώνεις ζητώντας να σου το σερβίρουν σε ψηλό ποτήρι σαμπάνιας.

Προσπάθησε να πίνεις ένα ποτήρι νερό μεταξύ δύο ποτών - θα σου κόψει τη φόρα και ίσως να πιεις ένα ποτό λιγότερο.

* Βούτηξε και απόλαυσε τα νάτσος σε σάλτσα ντομάτας αντί για γουακαμόλε.

Επιστημονική επιμέλεια: Χαρίλαος Δημοσθενόπουλος ( περιοδικόprevention) Κλινικός Διαιτολόγος-Βιολόγος, προϊστάμενος διαιτολογικού τμήματος του Γενικού Νοσοκομείου "Λαϊκό"

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ