Μπορώ να αγαπήσω ξανά τον εαυτό μου;

29 Ιουλίου 2013

Εκτιμάται ότι το 87% των σκέψεων που κάνουμε για τον εαυτό μας είναι αρνητικές. Ο υποβιβασμός του εαυτού μας και οι αρνητικές σκέψεις γι΄αυτόν δεν μας κάνουν μόνο δυστυχισμένους και μας αποθαρρύνουν αλλά μας εμποδίζουν να πετύχουμε τους στόχους μας. Η αποδοχή του εαυτού μας και της πληρότητας της ζωής είναι μια συνεχής διαδικασία. Ευτυχώς υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος για να διευκολύνει αυτή τη διαδικασία. Ας δούμε 10 προτάσεις.

Φτιάξτε μια λίστα με 6 έως 8 διαφορετικούς τομείς της ζωής σας. (πχ. Ύπνο εργασία, σώμα σχέσεις) και βαθμολογήστε κάθε τομέα από το 1 έως το 10 ανάλογα με το πόσο ικανοποιημένοι είστε. Παρατηρήστε κατά πόσο ένας ή δυο τομείς ρίχνουν τον μέσο όρο. Επικεντρωθείτε στη βελτίωσή τους προκειμένου να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή σας.

Αποκτήστε επίγνωση των συζητήσεών σας με τον εαυτό σας. Πρόκειται για μια ατελείωτη φλυαρία που λαμβάνει χώρα μέσα στο κεφάλι σας –σκέψεις ανησυχίες σχέδια. Ορισμένες φορές  θα παρατηρήσετε κάποιον αποκαρδιωτικό διάλογο – «θα ήθελα να τον συναντήσω αλλά δεν του αρέσω». Θα σας φανεί χρήσιμο να σημειώνετε τις σκέψεις σας σε ένα χαρτί. Η επίγνωση αυτών των σκέψεων είναι το πρώτο βήμα για τη μεταστροφή τους.

Μετατρέψτε τις αρνητικές δηλώσεις σε θετικές. Το είμαι ντροπαλός γίνεται είμαι ζεστός και φιλικός. Το δεν είμαι όμορφος γίνεται μαθαίνω να αισθάνομαι όμορφος. Όταν αισθάνεσθε αγχωμένοι ή ντρέπεστε για τον εαυτό σας πάρτε μια βαθιά ανάσα και επαναλάβετε αρκετές φορές τη φράση: «Μου αρέσει ο εαυτός μου». Μην ανησυχείτε αν στην αρχή αισθάνεσθε άβολα. Χρειάζεται πολύς κόπος για να αντιστραφούν οι αρνητικές σκέψεις ετών. Επιμείνετε. Το να σκέφτεται κανείς αρνητικά είναι μια συνήθεια και οι συνήθειες μπορούν να αλλάξουν.

Αποφύγετε τους χαρακτηρισμούς. Μη χρησιμοποιείτε αρνητικές λέξεις και χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σας όπως ανόητος, τεμπέλης, άσχημος. Διαγράψτε από το λεξιλόγιό ας λέξεις και φράσεις που σας καταβάλλουν όπως «θα έπρεπε», «ποτέ δε θα…» «δεν μπορώ»

Ανακαλύψτε τα βαθιά σας πιστεύω. Πρόκειται για θεμελιώδεις ιδέες που αποτελούν τη βάση των συναισθημάτων και των πράξεών σας. Θα αρχίσετε να παρατηρείτε τυπικές συμπεριφορές σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής σας όπου αναφαίνεται το ίδιο μήνυμα. Ένας τρόπος για να ανακαλύψει κανείς τα βασικά του πιστεύω είναι να καταγράψει μερικές δηλώσεις των γονιών του. Για παράδειγμα «κάνω λάθος» «οι άνθρωποι με πληγώνουν» δεν «μου αξίζει» … Με τον τρόπο αυτό θα μπορείτε να εντοπίζετε και να επιλύνετε προβλήματα όποτε θα προκύπτουν εσωτερικές διαμάχες.

Αποκτήστε ένα χόμπι ή ένα ενδιαφέρον. Όταν κάνουμε θετικά πράγματα νιώθουμε περισσότερο άξιοι και ο ενθουσιασμός είναι μεταδοτικός. Τα κοινά ενδιαφέροντα οδηγούν συχνά σε καινούργιες φιλίες.

Αποδεχτείτε ευγενικά τις φιλοφρονήσεις. Αντί να διαφωνήσετε με αυτόν που σας έκανε τη φιλοφρόνηση αποδεχτείτε το θετικό σχόλιο και πείτε απλά ευχαριστώ.

Αναπτύξτε αισιόδοξη συμπεριφορά. Η γενικότερη συμπεριφορά σας είναι αισιόδοξη ή απαισιόδοξη; Όταν σας συμβαίνει μια αναποδιά την αντιλαμβάνεστε ως μόνιμη προσωπική και καθολική; Μπορεί κανείς να αναπτύξει αισιόδοξη νοοτροπία με προσπάθεια και αυξανόμενη συνειδητοποίηση.

Δημιουργήστε ένα σύστημα στήριξης από φίλους και οικογένεια. Οι φίλοι σας είναι η κερκίδα σας οι άνθρωποι που σας ενθαρρύνουν σας παρηγορούν και σας προκαλούν να συνεχίσετε. Τα καλά τους λόγια είναι άλλος ένας τρόπος για να αλλάξει η αρνητική εικόνα που έχετε για τον εαυτό σας.

Η αυτοπεποίθησή σας να είναι απόλυτη. Το να βασίζετε το πόσο άξιοι αισθάνεσθε στα επιτεύγματά σας μπορεί να αποτελέσει ύπουλη παγίδα. Θα αμφιταλαντεύεστε συνεχώς και θα είστε αναβλητικοί. Θα είμαι ευχαριστημένος με τον εαυτό μου όταν… είναι ένα κλασσικό παράδειγμα. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να αγαπάτε τον εαυτό σας ανευ όρων ασχέτων με το τι μπορεί να συμβεί. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ